Suzuki Alto s-a săturat să tot fie asociat cu criza și, timp de trei zile, și-a înșirat coerent toate talentele. Ne-a convis?
- Pret de achizitie
- manevrabilitate buna
- Materiale modeste la interior
- insonorizarea putea fi mai buna
Una din părțile bune ale situației financiare delicate în care ne aflăm (observați cum am reușit să evit termenul criză) este că am început să devenim mult mai atenți la diferența dintre „vreau“ și „am nevoie“. Pe scurt, lipsa banilor ne-a obligat să facem o listă coerentă a nevoilor înainte de a scoate din buzunar banii pentru noua noastră mașină. Dacă în lista ta se regăsesc atributele mic, convenabil, agil și economic merită să citești în continuare.
Mini completare
La 3.5 m lungime Alto este cu 21.5 cm mai mic decât Splash, o mașină recunoscută pentru calitățile ei de alpinist urban. Ce câștigi și ce pierzi într-o mașină mai scurtă cu o palmă? Din punctul de vedere al spațiului destinat pasagerilor mai nimic, ampatamentul este indentic cu cel al lui Splash, iar asta înseamnă că patru pasageri pot fi așezați fără prea multe probleme. În condițiile în care în oraș deplasările au loc pe distanțe scurte doar cei peste 1.85 m au dreptul să ceară un loc în față.
Portbagajul resimte cel mai puternic lipsa celor 21.5 cm, 130 de l fiind o valoare care, cel puțin statistic, nu este extraordinară. Înainte să ne apucăm să dăm cu pietre în micuțul japonez trebuie să precizez că sunt șanse minime să mergi vreodată la cumpărături cu patru oameni în mașină. Astfel, de cele mai multe ori, vei avea posibilitatea să rabatezi bancheta și să încarci până la 775 de l (fapt divers – atât are portbagajul unui Audi Q7).
De pe locul șoferului priveliștea nu este deloc rea, comenzile sunt înșirate logic, vizibilitatea este bună, iar spațiile de stocare îți vor goli fără probleme buzunarele. Cu toate că au existat restricții evidente cu privire la costuri plasticele nu sunt deloc rele, iar îmbinările nu mi-au lăsat ocazia să strecor o critică. Aș fi putut evita să precizez că această mașină a fost asamblată în India, dar Suzuki și Maruti (partenerul lor indian) nu au nici un motiv să se ascundă după deget. Colaborările dintre producătorii mari de automobile și cei din India au început să producă mașini interesante, iar potentialul pe termen lung este imens.
Lista de motorizări disponibilă pentru Alto nu îți va da bătai de cap având de ales între motorul de 1 l în trei cilindri și… cam atât. Nu vorbim despre o lipsă de implicare din partea departamentului tehnic, ci de o alegere logică. Alto nu are nevoie de un motor mai puternic și nici de unul diesel. 68 de CP sunt suficienți pentru a atinge 80 km/h în 10-11 secunde și a dribla adversarii mai lenți din trafic. Agilitatea este de altfel atuul principal al acestei mașini, începând cu ușurința cu care își schimbă direcția până la parcarea în locurile rezervate scuterelor.
Pentru 8.650 de euro cu TVA inclus sau 5.950 dacă predai trei rable, Alto oferă chintesența dotărilor standard: aer condiționat, geamuri electrice, sistem audio compatibil MP3, airbaguri frontale și laterale etc. Un Aygo echipat asemănător te va costa cu 1.400 de euro mai mult decât Alto, o diferență destul de mare pentru acest segment de piață. Rămâne doar să te hotărăști de care mașină „ai nevoie“ și pe care „o vrei“.
Date tehnice: | Suzuki Alto |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.0i |
Nr. usi/locuri | 5/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 855/1250 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3500/1600/1470 |
Ampatament | 2360 |
Volum portbagaj [l] | 130 (775) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.0i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 996 |
Sistem alimentare | injectie multipunct |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 50(68)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 90/3400 |
Cutie de viteze | Manuala/5 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 155 |
0-100 km/h [s] | 14 |
Consum urban/extra/mixt | 5.5/3.8/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 103 |