În anul de grație 2015, Suzuki anunță primul motor diesel pentru autoturisme produs de companie. Nu-i nimic, vei spune, mai bine mai târziu decât niciodată, însă nu ți-am spus încă nimic despre specificațiile lui…
Suzuki deja folosește mai multe motoare diesel pe modelele vândute în Europa, însă sunt luate sub licență de la alți producători. Acest nou motor este conceput în special pentru piața din India, fiind lansat pentru modelul de clasă mini Maruti Suzuki Celerio.
Este vorba despre un motor cu cilindree de 793 cmc și doar doi cilindri, dezvoltând 47 CP la o turație de 3.500 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm la 2.000 rpm. Consumul anunțat de Suzuki pentru un Maruti Suzuki Celerio echipat cu acest motor este de 3,7 l/100 km, ceea ce-l transformă în cea mai economică mașină vânduă pe piața din India.
Deși este un motor mic, Suzuki pare să fi investit multă atenție în dezvoltarea noului motor: blocul motor este realizat din aluminiu, iar turbosuflanta și sistemul de distribuție au o dimensiune compactă. Vine cu un intercooler supradimensionat și o rată de compresie redusă pentru a putea obține combinația ideală între cuplu la turații joase și un consum mic.
În ceea ce ne privește, sperăm ca acest prim efort în direcția unor motoare diesel să le dea încredere celor de la Suzuki și să producă ceva mai apropiat de cerințele zonei în care ne aflăm noi. Până la urmă, n-ar fi complet greșit nici să „lipească” două astfel de motoare pentru a obține unul cu patru cilindri și în jur de 1.600 cmc.