Divizia auto a companiei japoneză Suzuki este foarte aproape de momentul final al poveștii sale pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.
În plină criză a industriei auto la nivel mondial, în ciuda ușoarelor semne de revenire pe unele piețe, chiar și jucătorii vechi, cu greutate, au probleme din ce în ce mai mari. Acesta este și cazul producătorului Suzuki. Se pare că filiala din SUA a început formalitățile pentru procedura de faliment. Cum e posibil să se ajungă în această situație, mai ales în cazul unui producător de tradiție din industrie? Se pare că e vorba de un cumul de factori, unii mai evidenți, iar alții mascați.
Pe de o parte este vorba de oferta de modele Suzuki, orientată în special spre vehiculele de dimensiuni ceva mai reduse, adică exact opusul tipologiei auto apreciate de americani. Așa se face că în 2012, Suzuki a vândut aproximativ 22.000 de automobile în SUA, cu aproape 5% mai puțin decât în perioadă similară a anului precedent. Asta în condițiile în care nici 2011 nu a fost un an comercial lăudabil.
Există și guri rele, cum altfel, care fac o paralelă între declinul Suzuki pe piața americană și interesul guvernului de peste ocean de a revitaliza industria auto națională. Astfel, deși nu au existat acțiuni evidente care să dovedească expre că celor de la Suzuki li s-au pus bețe în roate, se pare că oficialitățile americane nu sunt foarte preocupate de soarta mărcilor de import.
Oricare ar fi adevărul și motivele reale/solide care au condus la acest lucru, cert este că Suzuki plănuiește să epuizeze toate stocurile de automobile și să spună “stop joc”. Se pare că marca va mai fi prezentă oficial doar pe piața motocicletelor, scuterelor, ATV-urilor, snow mobile-lor sau a motoarelor de ambarcațiuni.