Pentru a evita penalitățile mari din cauza emisiilor de CO2 care ridică prețul mașinii cu 3.000 euro, Suzuki Jimny renunță la banchetă și se va vinde ca utilitară în Europa.
Ne-am întrebat încă de la lansarea noului Suzuki Jimny de ce japonezii au ales să monteze un motor aspirat de 1,5 litri de concepție mai veche în locul celui turbo de 1,4 litri de la Suzuki Vitara.
O versiune ușor degonflată la circa 120 CP a motorului turbo de 1,4 litri de la Vitara ar fi fost ideală pentru Jimny. Japonezii însă și-au dorit un motor mai simplu constructiv deoarece Jimny se vinde pe tot globul inclusiv în zona în care accesul la un service modern este mai complicată.
Apoi, Europa nu este cea mai importantă piață pentru Jimny deși anul trecut vânzările au crescut cu 59% de la 10.438 unități în 2018 la 16.605 unități în 2019.
Motorul aspirat de 1,5 litri și 102 CP montat pe Jimny are emisii foarte mari conform noilor norme WLTP, de 178 g/km CO2. Din această cauză, Suzuki plătește penalizări pe mașină care merg până la 3.000 euro iar aceste penalizări sunt incluse în preț și este plătit până la urmă de client.
Practic, fără acestă penalizare, Jimny ar putea costa cu 3.000 euro mai puțin față de prețul actual de pornire de 18.930 euro.
Deși locurile din spate la noua generație oferă mai mult loc, totuși acestea nu sunt folosite prea des de fanii off-road și pentru că portbagajul este foarte mic, mulți preferă să rabată bancheta pentru a mări spațiul în portbagaj.
Pentru a evita penalizările în viitor, o sursă anunță că Jimny va renunța din această toamnă la bancheta spate și se va vinde ca utilitară, evitând în acest fel penalizările mari care sunt impuse deocamdată doar autoturismelor.
Astfel, Jimny va fi disponibil cu două locuri la versiunea cu trei uși.
Nu este o pierdere mare deoarece, Suzuki are în pregătire un Jimny cu cinci uși care se va vinde cu banchetă în spate. Și care ar putea avea și un alt motor, cel puțin pentru Europa, mai eficient din punct de vedere al normelor de emisii.