Suzuki – Mașini mici, viitor mare

Suzuki este pregătit pentru ultimele tendințe din lumea auto, demonstrând întregii lumi că are tehnologia și resursele de a concura cu marii constructori de automobile.

Lumea auto se schimbă sub ochii noștri, mașinile care folosesc propulsii alternative intrând în cotidian. Ne place sau nu, a trecut vremea mașinilor de mari dimensiuni, care sfidau mediul înconjurător și resursele de carburanți în scădere ale planetei.

Acum a sosit vremea mașinilor de mici dimensiuni, prietenoase cu mediul înconjurător. Pentru a înțelege mai bine ce ne propune constructorul japonez trebuie doar să ne uităm spre modelele prezentate de acesta la Salonul auto de la Tokyo în toamna trecută.

Suzuki a venit la Tokyo cu automobile, motociclete și chiar biciclete asistate electric, toate reunite sub tema ”mașini mici pentru un viitor mare”. Principalele direcții de dezvoltare au fost date de conceptele Suzuki Swift Plug-In Hybrid și de Suzuki SX4-FCV, vehicul alimentat cu hidrogen.

Suzuki – Mașini mici, viitor mare

Viitor electric Prima opțiune a constructorilor auto este utilizarea unui motor electric pentru a propulsa mașina. Adaptarea acestei tehnologii la Suzuki a fost făcută pe conceptul Swift Plug-In Hybrid, bazat pe modelul de serie Suzuki Swift, propulsat de un motor pe benzină și unul electric.

Suzuki Swift Plug-In Hybrid este proiectat pentru a funcţiona cu precădere cu energie electrică, la parcurgerea distanţelor scurte în mediul urban. Setul de baterii Li-Ion, care se poate încărca și de la o priză normală, permite modelului o autonomie de 20 km, după care intră în acţiune motorul pe benzină care are rolul de generator pentru încărcarea acumulatorilor.

Propulsorul alimentat cu benzină are cilindreea de numai 698 cc și poate dezvolta o putere maximă de 54 CP. Acesta încarcă bateriile Li-Ion, care au capacitatea de 2,6 kWh punând indirect în mișcare motorul electric ce transmite către roți puterea de 75 CP, arhisuficientă pentru o mașină utilizată preponderent în mediul urban.

Suzuki Swift Plug-In Hybrid diferă de modelul de serie prin aspectul farurilor

Suzuki Swift Plug-In Hybrid diferă de modelul de serie prin aspectul farurilor, al roților, dar și al unui set de scaune față ușoare, care au rolul de a menține greutatea mașinii scăzută, compensând instalarea bateriilor.

Alternativa cu hidrogen Una din principalele direcții de dezvoltare actuale este cea a automobilelor alimentate cu hidrogen. În timp ce producătorii de energie cercetează variante de a distribui hidrogenul și de a crea o rețea sustenabilă de alimentare, constructorii auto pregătesc automobile funcționale care folosesc tehnologia celulei de combustibil.2

Suzuki a creat un astfel de automobil pe baza popularului Suzuki SX-4. Acesta nu este un concept obișnuit, fiind certificat pentru utilizarea stradală de Ministerul japonez al Transportului, Infastructurii, Turismului și Pămân tului. Prin această certificare mașina poate fi testată intens în condiții reale de trafic. Tehnologia lui Suzuki SX4-FCV a fost dezvoltată în colaborare cu General Motors.

Energia electrică vine de la un sistem cu celule de combustibil dezvoltat de gigantul american.

Acesta încarcă un capacitor care transmite energia către motorul electric de 80 KW. Spre deosebire de majoritatea mașinilor cu celule de hidrogen, Suzuki SX4-FCV folosește un capacitor compact în locul unui set de baterii, pentru a reduce greutatea și a livra puterea mai lin. Capacitorul are și rolul de a stoca energia recuperată de la frânare.

Urmărind tendința conceptelor cu hidrogen actuale, acesta este stocat într-un rezervor de mare presiune, 700 bari, creat de Suzuki. Suzuki SX4-FCV are o autonomie de 240 de km, impresionantă pentru o mașină ce utilizează celulele de hidrogen pentru propulsie.

Viteza maxim ă pe care o poa te atinge acest concept este de aproximativ 120 km/h, suficientă și pentru croazierele pe autostradă. Prin conceptele Swift Plug-In Hybrid și prin SX-4 FCV Suzuki a reușit să demonstreze că un constructor mic de automobile își poate măsura forțele cu primii producători mondiali de automobile, astfel realizările menționate îi vor consolida poziția și în acest domeniu, după ce la motociclete este de mulți ani printre liderii din piață.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top