Suzuki restrânge gama de vehicule convenționale din Europa

Suzuki eVX concept Autoexpert.ro

Suzuki face schimbări semnificative în gama sa europeană pentru a reduce emisiile de CO2 și pentru a pregăti lansarea primei sale mașini complet electrice anul viitor. Pentru a atinge aceste obiective, producătorul auto va întrerupe vânzările mai multor modele cu motor cu combustie, inclusiv Ignis, Swace și micuțul SUV Jimny până la începutul anului 2025.

 

În plus, Suzuki a decis să nu dezvolte o versiune Sport de performanță a noii generații Swift, care a fost în mod tradițional vârful de gamă pentru acest model.

 

Această mișcare strategică vine în contextul în care Suzuki anticipează o scădere cu 19% a vânzărilor sale de automobile în Europa pentru acest an, preconizând o scădere de la 236.000 de unități anul trecut la 191.000 de unități anul acesta. Eliminarea progresivă a modelelor afectate va avea loc mai devreme în Marea Britanie, a doua cea mai mare piață europeană a Suzuki, din cauza reglementărilor mai stricte privind emisiile.

 

„Plecarea acestor modele va face loc vehiculelor electrice și ne va permite să concurăm într-o perioadă în care raportul dintre vânzările de produse hibride și cele de vehicule electrice va conduce activitatea noastră”, a declarat Dale Wyatt, șeful Suzuki în Marea Britanie.

 

Suzuki se va concentra pe promovarea SUV-urilor mici precum Swift, S-Cross și Vitara, împreună cu hibridul plug-in Across, care este o versiune rebranduită a SUV-ului de dimensiuni medii Toyota RAV4.

 

În primele cinci luni ale acestui an, Ignis a fost al patrulea cel mai bine vândut model Suzuki în Europa, cu 16.111 unități vândute, conform cifrelor preliminare de vânzări ale Dataforce. Vitara a fost cel mai bine vândut model, urmat de S-Cross și de noul Swift. Swace a fost cel mai slab vândut model din gamă. În Italia, cea mai mare piață europeană a Suzuki, Ignis a fost al doilea cel mai popular model, cu 4.647 de unități vândute, după Vitara.

 

Suzuki a avut dificultăți în a respecta standardele din ce în ce mai stricte privind emisiile de CO2 din Europa. Deși compania oferă sisteme de propulsie mild-hybrid și full-hybrid în întreaga sa gamă, această tehnologie nu va fi suficientă pentru a îndeplini cerințele mai stricte privind media emisiilor de CO2. Pentru a rezolva această problemă, Suzuki se asociază cu Toyota, Mazda și Subaru în Uniunea Europeană și în Regatul Unit, ceea ce înseamnă că aceste companii trebuie să reducă în mod colectiv emisiile medii de CO2 ale vânzărilor lor combinate.

 

Primul vehicul complet electric al Suzuki va ajunge în Europa anul viitor. Deși compania nu a oferit detalii specifice, aceasta a prezentat anterior conceptul de SUV electric eVX, care este programat pentru o lansare globală în 2025. Conceptul dispune de un pachet de baterii de 60 de kWh, promițând o autonomie de 550 km.

 

Modelul eVX a fost dezvăluit inițial în India, cea mai mare piață globală a japonezilor. Marca s-a angajat să investească peste 104 miliarde de rupii (1,3 miliarde de dolari) în eforturile sale de electrificare din India, ceea ce include construirea unei fabrici de baterii pentru vehiculele electrice începând cu anul 2026. Această investiție reprezintă una dintre cele mai mari inițiative ale niponilor privind bateriile și vehiculele electrice la nivel global.

 

Președintele Suzuki Motor, Toshihiro Suzuki, a declarat că marca intenționează să învețe despre tehnologiile pentru vehiculele electrice mai mici de la partenerul său Toyota. Toyota deține o cotă de 4,89% din Suzuki și produce în prezent break-ul Swace la uzina sa din Burnaston, Anglia, pentru Suzuki, precum și Across în Japonia.

 

Suzuki construiește Vitara și S-Cross în Ungaria. Anul trecut, fabrica a produs 156.000 de modele, dintre care 88% au fost variante hibride. Cu toate acestea, Suzuki se așteaptă ca producția din Ungaria să scadă cu 30% în acest an, la 109.000 de unități, indicând o potențială scădere a vânzărilor pentru cele două SUV-uri ale sale pentru a atinge țintele de emisii până la lansarea modelului electric.

 

Privind în perspectivă, Suzuki intenționează să introducă cinci modele electrice în Europa până în 2030, ca parte a strategiei sale de adaptare la evoluția pieței auto și a mediului de reglementare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top