Tehnologii BlueMotion

Prezentare in detaliu a tehnologiilor ce compun pachetul BlueMotion – ecologie marca Volkswagen.

Primele încărcări de a găsi alternative și soluții la viteza cu care resursele naturale se irosesc în paralel cu degradarea continuă a mediului ambiant, au fost începute în anii ’90. Dacă primii pași în zona „eco“ au însemnat atunci pentru unii producători o ameliorare considerabilă a performanțelor ce nu a fost primită cu brațele deschise de către public, astăzi asistăm la o abordare cu totul nouă a acestei politici, ce urmărește ca plăcerea și satisfacția condusului să nu aibă de suferit sau chiar să fie îmbunătățite, în timp ce consumul de combustibil și emisiile poluante să fie drastic ameliorate.Volksvagen a urmărit acest deziderat printr-o serie de strategii ce au vizat modelele existente, cărora li s-au aplicat anumite retușuri la capitole precum motorizări, transmisii și, nu în utimul rând, design. Pentru motoarele pe benzină, un pas important a fost făcut de noua generație TSI, ce urmărește o cumulare cât mai bună a calităților dintre un motor diesel și unul Otto. Reduse ca cilindree comparativ cu generația de motoare aspirate FSI, noile motoare beneficiază de injecție directă și de un sistem de supraalimentare cu turbocompresor și compresor mecanic, pentru a îmbunătați amestecul carburant și a dezvolta o curbă de cuplu net superioară unui motor clasic. Un motor mai mic înseamnă frecări interne mai reduse și o greutate mai mică a vehiculului pe care îl echipează, toate aceste avantaje regăsindu-se desigur și în consumul de carburant.Motorizarile diesel au cunoscut și ele o evoluție continuă, ce s-a materializat prin creșteri de putere sesizabile de la o generație la alta, pentru aceeași cilindree. Acest rezultat se datorează eficientizării sistemelor de alimentare, ce folosesc turbocompresoare cu geometrie variabilă antrenate de presiunea gazelor de evacuare, dar și a noilor sisteme de injecție common rail și a injectoarelor piezo-electrice, ce au înlocuit treptat sistemul mecanic pompă-injector. Filtrele de particule au condus și ele la un nivel scăzut al emisiilor, sistemul de regenerare și privarea de a folosi aditivi a condus la o durată de viață ce poate depăsi 150.000km.Upgradarea sistemelor de transmisie a fost realizată de Volkswagen prin introducerea cutiilor de viteze DSG, care realizează o schimbare mai rapidă și mai eficientă a treptelor decât o cutie de viteze manuală, fără întreruperi sesizabile ale fluxului de putere în lanțul cinematic. Folosind discuri de fricțiune ce nu mai au nevoie de răcire, care pînă acum se facea cu ajutorul uleiului, ultimele generații DSG au redus dramatic cantitatea de fluid pe care o folosesc, cu pînă la 75%, fapt ce a îmbunătățit eficiența noilor transmisii.BlueMotion este simbolul Volkswagen pentru cele mai curate și mai eficiente tehnologii prezente pe un autoturism din gamă, conceptul fiind realizat în jurul ultimelor generații  TSI, TDI și DSG, cărora li s-au adăugat o serie de sisteme ajutătoare, pentru maximizarea economiei. Sistemul start stop este cel care limitează la maxim risipa de combustibil în condiții de trafic aglomerat și în mediul urban. Motorul este oprit imediat ce pedala de ambreiaj a fost apăsata și schimbătorul de viteze trecut în poziția neutră, repornirea făcându-se instantaneu la reapăsarea pedalei de ambreiaj. Perioada de „pauză“ efectuată în acest mod înseamnă zero emisii și zero carburant irosit. Recuperarea energiei se realizează prin intermediul alternatorului și sistemului inteligent care îl gestionează, acesta acționând în perioadele de solicitare minimă ale motorului. Aerodiamica este îmbunătățită de micșorarea gărzii la sol și a panourilor ce generează un dedesubt al caroseriei perfect plat.Toate aceste măsuri ne arată că folosind tehnologii existente, se pot face pași importanți către armonizarea dintre înalta performanță și respectul pentru mediu.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top