Tesla a repornit producția la uzina din California, ignorând restricțiile. Din acest motiv, Elon Musk este pasibil de arestare. Iată în continuare care este situația în lume în industria auto.
Tesla ignoră regulile de carantină din districtul Alameda, aparținând statului California și a repornit producția la uzina din Fremont, California. În America, fiecare district și-a făcut regulile lui și astfel este posibil ca în cadrul aceluiași stat să existe mai multe tipuri de reguli de carantină.
Într-un mod ironic, Musk a scris pe twitter că se află singur pe linia de producție și dacă trebuie cineva arestat, doar el singur ar fi vinovat. Tesla a intentat un proces împotriva restricțiilor din primul weekend din mai, amenințând că își va muta sediul central în Texas. Guvernatorul Californiei a promis un posibil început de producție pentru săptămâna 21 ceea ce ar însemna data de 18 mai.
Departamentul de sănătate așteaptă acum un set de măsuri de protecție din partea Tesla care se pare că nu au fost anunțate la momentul redeschiderii uzinei. Musk nu văzuse din start pandemia de coronavirus ca o amenințare serioasă și nu a dat prea mare importanță.
BMW pornește cu atenție
O dată cu relaxarea măsurilor în Germania, BMW a redeschis BMW Welt pe 4 mai. În plus, clienții își pot ridica mașinile de la BMW welt și pot vizita showroom-ul central din Munchen. BMW Welt este deschis de luni până sâmbătă între orele 8.00 și 20.00. Muzeul BMW și BMW Group Classic sunt încă închise și la fel și restaurantele.
Volkswagen a repornit cu un plan de 100 măsuri de protecție
VW a repornit treptat toate uzinele din lume. În Europa, primele au pornit pe 20 aprilie uzinele din Zwickau, unde se produce noul VW ID.3, și Bratislava și pe 27 aprilie uzina din Wolfsburg. La final de aprilie au repornit și uzinele din Portugalia, Spania, Rusia și SUA. La începutul lui mai au repornit uzinele din Africa de Sud, Argentina, Brazilia și Mexic.
VW a luat măsuri de protecție a angajaților
În același timp, VW a tratat foarte riguros problema epidemiei de coronavirus și a emis un set de 100 măsuri de protecție pentru angajați.
Masca este obligatorie pe linia de producție, sunt interzise întâlnirile cu mai mult de 5 persoane și s-au instalat folii de protecție și panouri de plastic pentru a separa muncitorii.
VW are experiența din China unde a repornit 32 din cele 33 fabrici și nu s-a înregistrat nici măcar un singur caz de coronavirus. Conducerea VW declară că producția va crește treptat și că importante în acest moment nu sunt cifrele de producție ci protecția salariaților.
VW consideră că repornirea nu ar trebui să întâmpine probleme deoarece operațiunea caeasta se întâmplă în fiecare an după vacanța de vară.
Audi a repornit la finalul lui aprilie
Audi a repornit producția în uzinele sale europene inclusiv în cea de la Gyor, cea mai mare fabrică de motoare Audi. ca și VW, Audi a implementat numeroase măsuri de protecție a sănătății în uzine pe baza recomandărilor Institutului Robert Koch și ale direcțiilor de sănătate din țările respective.
Volvo repornește și măsoară temperatura corpului la voluntari
Producția Volvo în uzina mamă de la Torslanda, Suedia și din Gent, Belgia a început din nou pe 20 aprilie. La intrările principale în uzine există chiar și controale voluntare ale temperaturii corpului și a saturației de oxigen.
Uzina de motoare de la Skövde și cea de componente de caroserie de la Olofström, ambele în Suedia, își adaptează producția la nevoile uzinelor de asamblare pentru că în momentul de față uzina din Gent funcționează doar la capacitate redusă.
Pe 11 mai s-a redeschis și uzina din Carolina de Sud, SUA.
Toyota își redeschide uzinele europene
După închiderea din 17 martie, Toyota a repornit producția la fabricile sale europene. Producția lui Yaris în Franța a început din nou pe 22 aprilie, iar producția de motoare și cutii de viteze pentru Yaris care se desfășoară în Polonia a pornit pe 23 aprilie. De asemenea, Toyota subliniază că cei responsabili de producție au pus în aplicare multe noi măsuri de precauție pentru protejarea sănătății.
Mazda nu mai este afectată
Mazda operează fabrici în Japonia, Mexic, China și Thailanda dar în Europa nu mai are nicio facilitate. Datorită faptului că uzinele din japonia, Mexic și Thailanda funcționează iar uzinele din China au fost redeschise, Mazda nu mai este afectată de criza coronavirusului.
Skoda a redeschis toate uzinele din Republica Cehă
Skoda a fost forțată să închidă toate uzinele sale din Cehia (Mladá Boleslav, Kvasiny și Vrchlabí) timp de două săptămâni din cauza epidemiei. Filiala VW a subliniat că obiectivul principal este de a își păstra angajații. Aceștia au intrat în șomaj tehnic și au primit 70% din salariu între 19 și 29 martie și 75 % între 30 martie și 5 aprilie. Skoda a reluat producția în fabricile din Cehia. Producția Skoda a reînceput și în uzinele din China,India și Rusia.
Honda a plătit în continuare salariile întregi
Honda și-a închis fabricile din SUA și cele două uzine din Mexic pe 31 martie iar producția a repornit pe 1 mai. În această perioadă, Honda a plătit salariile întregi și echipe speciale au dezinfectat uzinele pentru o repornire în siguranță. Oprirea producției a dus la o pierdere de cel puțin 40.000 de vehicule.
Daimler închide cea mai mare fabrică de camioane din lume
Mercedes a întrerupt o mare parte din producția sa europeană timp de cel puțin două săptămâni. Pe de o parte, existau dificultăți din ce în ce mai mari în ceea ce privește lanțurile de aprovizionare, pe de altă parte au trebuit urmate recomandările autorităților pentru a stopa răspândirea coronavirusului. Producția în uzina de camioane din Wörth am Rhein este și acum oprită. În schimb, pe 27 aprilie au repornit uzinele de automobile din Sindelfingen și Bremen.