Compania americană Tesla a anunțat un nou „recall” care, deocamdată, vizează doar piața din Statele Unite. 3.470 de mașini Model Y au un șurub strâns necorespunzător.
Tesla Inc, producătorul american de mașini electrice, a confirmat declanșarea unei noi operațiuni de chemare la service („recall”) pentru 3.470 de vehicule Model Y produse în 2022 și 2023.
Conform producătorului, recall-ul vizează, deocamdată, doar piața americană și este cauzat de fixarea unuia dintre șuruburile care fixează spătarul celui de-al doilea rând de scaune.
Informată de producător, Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din SUA, a verificat problema și a constatat că șurubul strâns necorespunzător de la cadrul banchetei din spate poate reduce performanța sistemului centurii de siguranță, crescând astfel riscul de rănire în cazul unui accident.
În informarea către NHTSA, Tesla a menționat că a identificat cinci solicitări de reparații în garanție care vizau această problemă între decembrie 2022 și februarie 2023. De asemenea, producătorul a confirmat că nu are cunoștință de răniri sau decese care ar putea avea legătură cu tema acestui „recall”.
Reparația efectuată la service constă în verificarea sistemelor de prindere a banchetei din spate și, dacă este necesar, în strângerea șuruburilor respective conform specificațiilor.
La jumătatea lunii februarie, Tesla a fost obligată de NHTSA să efectueze o altă operațiune de „recall” care viza nu mai puțin de 363.000 de mașini. Operațiunea viza automobile Model S și Model X produse între 2016 și 2023, precum și Model 3 asamblate între 2017 și 2023, dar și Model Y ajunse la clienți între 2020 și 2023.
În acel caz, NHTSA a constatat că sistemul Full Self-Driving „poate permite vehiculului să acționeze nesigur în apropierea intersecțiilor, acesta putând pătrunde direct într-o intersecție în timp ce se află pe o bandă exclusivă pentru viraj la dreapta sau intră în intersecții înainte de a se opri complet, se deplasarea în intersecții pe culoarea galbenă/intermitentă a semaforului”.
Deși Tesla a explicat că nu este necesară o chemare la service pentru problema respectivă, aceasta putând fi soluționată prin simpla actualizare over-the-air a soft-ului care controlează sistemul Full Self-Driving, NHTSA a insistat ca operațiunea să fie numită tot „recall” și să fie emisă o avertizare către clienți.
În acest context, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter că folosirea cuvântului „rechemare” (recall) pentru o actualizare de software over-the-air este „anacronică și pur și simplu greșită!”