Compania americană va produce un autoturism electric accesibil. Asta se știa deja. Însă se pare că viitorul model Tesla de 25.000 de dolari este deja în teste. Se zvonește că producția va începe înainte de sfârșitul lui 2021!
Un hatchback compact Tesla? Logic, acesta ar fi următorul pas pentru Elon Musk. În Europa, vânzările hatch-urilor electrice mici și compacte, precum VW ID.3, Renault Zoe și Peugeot e-208 cresc. Iar Tesla este deja implicată în luptă cu Model 3, aflat pe locul 2 la vânzări în 2020 în topul electricelor pe bătrânul continent. Doar Zoe l-a depășit.
Problema e că Model 3 pornește de la aproximativ 43.000 de euro, sumă pe care mulți clienți nu sunt dispuși s-o cheltuiască. Drept urmare, Musk plănuiește să atragă clienți din acel segment neacoperit, care preferă să cumpere Zoe și e-208. Astfel, va lansa un model Tesla de 25.000 de dolari.
Tesla de 25.000 de dolari cu baterii LFP
Acesta va fi produs în China, unde Tesla deja asamblează Model 3 și Model Y. Se va naște chiar la Gigafactory din Shanghai, unde Tesla intenționează să mai cumpere pământ, pentru a transforma uzina într-un hub care să exporte autoturisme în toată lumea.
The elusive cheaper compact Model Whatever may come sooner than you think. The prototype is said to have been completed & most component suppliers have been lined up. Trial production has been planned for the end of 2021. pic.twitter.com/ZCRDfc58kf
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) July 30, 2021
Nu se cunoaște numele viitorului model. Probabil va fi Model 2 sau Model Q. Dar există zvonuri venite din surse care nu s-au înșelat până acum, și care susțin că producția va începe foarte curând. Acestea spun că există deja prototipuri și că s-au stabilit furnizorii de componente. Astfel, primele exemplare vor ”veni pe lume” înainte de 2022.
Nu se cunosc alte detalii despre model, dar este probabil ca Tesla de 25.000 de dolari să facă anumite concesii pentru a ține costurile de producție scăzute. Una dintre ele – ar putea adopta baterii LFP în locul celor Li-ion. Acestea nu folosesc nicel și cobalt, deci nu depind de aceste materiale rare. Însă au o densitate energetică mai mică decât cele Li-ion și se descarcă mai repede în timp. Sunt deja folosite pe versiunile de bază ale lui Model 3 asamblat la Shanghai.