Marca Omoda a producătorului chinez de automobile Chery a avut un impact semnificativ în Spania, depășind în august vânzările unor mărci importante precum Tesla, Jeep și Fiat.
Omoda a vândut 744 de vehicule noi în țară, marcând o creștere uimitoare de 8167% față de doar nouă mașini vândute în aceeași lună a anului trecut, conform datelor Anfac din Spania (Asociația spaniolă a producătorilor de automobile și camioane).
Creșterea vânzărilor este atribuită în mare parte modelului Omoda 5, un SUV de 28.000 euro care este propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,6 litri și 184 CP ce antrenează doar roțile din față printr-o cutie de viteze automată cu șapte trepte. Există și o variantă electrică mai scumpă. Creșterea rapidă a vânzărilor Omoda în Spania urmează lansării sale oficiale în țară la începutul acestui an. Acest succes face parte dintr-o strategie mai amplă a Chery, precum și a altor producători auto chinezi, cum ar fi BYD și Geely, de a se extinde pe piața europeană, pe fondul concurenței intense și al războiului prețurilor de pe piața lor internă.
Chery folosește Spania ca bază strategică pentru extinderea sa europeană. Până la sfârșitul anului 2024, compania intenționează să înceapă producția de SUV-uri electrice Omoda la o fostă fabrică Nissan de lângă portul de mărfuri din Barcelona. Această mișcare este menită să ajute Chery să ocolească noile tarife ale Uniunii Europene pentru vehiculele electrice importate din China, sporindu-și astfel competitivitatea în regiune. Constructorul auto analizează, de asemenea, locațiile pentru o a doua unitate europeană.
Între timp, Tesla, care vinde exclusiv vehicule electrice, a înmatriculat 549 de vehicule în Spania în cursul lunii august, cu aproximativ 200 în urma Omoda. Jeep și Fiat au urmat cu 532 și, respectiv, 305 vehicule vândute. Creșterea rapidă a Chery pe piața spaniolă reflectă ambițiile sale mai largi de a stabili un punct de sprijin puternic în Europa, valorificând Spania ca un punct de intrare cheie pentru creșterea sa viitoare în regiune.