Tesla o fi marcă americană, dar producția automobilelor sale este, pe zi ce trece, din ce în ce mai chinezească.
Anul trecut, mai mult de 50% din cele peste 1,8 milioane de vehicule livrate la nivel global au ieșit pe porțile gigafabricii din Shanghai. Mai exact, 947 de mii de vehicule au fost produse și apoi livrate de către uzina chineză, cu 33% mai multe decât în 2022. Peste 600 de mii de mașini sunt acum conduse de cumpărători chinezi, iar restul sunt livrate în străinătate, inclusiv în Europa.
Dezvoltare rapidă
Tesla a început construcția fabricii din Shanghai la sfârșitul anului 2018, iar după mai puțin de douăsprezece luni, a început producția. În 2021, uzina din Shanghai a depășit prima fabrică din istoria mărcii Tesla, cea din Fremont, California, datorită creșterii rapide a capacității de producție, de la 450.000 de vehicule pe an la 800.000. Acum, se apropie de un milion, datorită modernizării continue a instalațiilor și utilajelor (printre altele, recent a fost lansat un proiect de extindere suplimentară a operațiunilor și de producere a 10.000 de Megapackuri, sistemele de baterii de mari dimensiuni pentru stocarea energiei electrice, începând cu trimestrul al patrulea).
Producție în viteză
Ritmul de creștere a producției este și el rapid. Fabrica, care acum e capabilă să producă un vehicul în mai puțin de 40 de secunde, a realizat primul milion de mașini în puțin peste 30 de luni, al doilea milion în mai puțin de 13 luni, iar în septembrie anul trecut, a atins pragul de două milioane. Gigafabrica din China, construită cu o investiție de peste două miliarde de dolari, produce în prezent Model 3 și Model Y, dar se așteaptă ca, în viitor, să fabrice mai multe modele, inclusiv mult așteptatul Model 2.