Într-o lume ideală nu există compromisuri. Într-o lume ideală, alegi cu sufletul. Într-o lume ideală, mașinile sunt opere de artă de care te bucuri fără rezerve, zi de zi. Într-o lume ideală, conduci fără a te lăsa condus. Bun venit în lumea ideală! Test Alfa Romeo Giulia model 2022. Foto: Bogdan Paraschiv
Fiind fan înrăit al mărcii Alfa Romeo, prima dată când am pus mâna pe Giulia am avut o strângere de inimă. Dacă nu se mai conduce ca o Alfa? Dacă nu se mai stă ca într-o Alfa? Dacă totul e la locul lui, aranjat nemțește, și nu mai ai ocazia să-i boscorodești pe ingineri, în efortul de a găsi funcții aruncate prin diverse zone din meniu? Dar nu, nici vorbă.
Giulia model 2022 îți intră pe sub piele
Giulia s-a dovedit a fi cea mai tipică Alfa, căreia mai ai să-i reproșezi pe ici, pe colo mici scăpări, dar căreia îi spui „da!“ fără nicio rezervă. E sportiva la volanul căreia tânjești să-ți petreci orice rută, indiferent cât de scurtă sau de dreaptă, e frumusețea pe care o admiră toată lumea, e familista care își protejează pasagerii cu o ținută de drum simplu spus perfectă. E o mașinărie și o capodoperă deopotrivă.
Acum, a trecut printr-un facelift și se jură că a scăpat de punctele slabe, sistemul multimedia și pachetul de asistență. Și că are ceva mai multă strălucire, de parcă ar mai fi fost nevoie. La exterior, culoarea Albastră Missano îi accentuează formele. Dar nu iubitorii de frumos evitau Giulia până acum, ci adepții sistemelor multimedia de ultimă generație, nemulțumiți de infotainmentul rudimentar al italiencei. Ei bine, pentru ei inginerii au o surpriză.
Sisteme noi
Între cadranele de bord a apărut un ecran nou, mare, de 7 inchi. Găsești tot ce vrei pe el, inclusiv detalii despre sistemul de rulare autonomă de nivel 2. Însă marea schimbare se află în centrul bordului, unde ecranul de 8,8 inchi este de-acum tactil și a primit widgeturi. Adică, poate fi controlat și personalizat întocmai ca un telefon. Firește, au rămas și selectorul rotativ de pe tunelul central, și tastele Home și Settings. Eu l-am folosit doar pe acesta și pentru că e foarte intuitiv, și pentru că astfel n-am lăsat amprente pe ecran. Apropo de amprente, nu există suprafețe din plastic lucios, ci doar piele, aluminiu texturat și plastic moale.
Au apărut în dotare mai multe funcții. My Assistant include un buton SOS pentru apelarea de urgență în caz de accident și trimite un raport lunar legat de starea mașinii. My Remote permite controlul unor funcții ale mașinii folosind smartphone-ul. De exemplu, poți să blochezi sau să deblochezi ușile, să aprinzi farurile, să comunici cu asistenții vocali Alexa și Google Home, să determini locația vehiculului și să limitezi viteza maximă sau o arie în care se deplasează mașina, dacă o împrumuți cuiva.
Și mai sunt și alte funcții, despre care poți citi accesând acest link. Cert e că, dacă încă găsești lipsuri sistemului multimedia, înseamnă că ești cârcotaș. Iar italienii se mândresc cu realizările într-o asemenea măsură, încât au desenat drapelul țării pe tunelul central.
La fel de incisivă, suplă și „sinceră“ ca întotdeauna, italianca a devenit de-acum mai sigură. Un cumul de sisteme de asistență permite conducerea semiautonomă, dar este singura mașină la care n-am vrut să verific eficacitatea acestor sisteme. E o erezie s-o lași pe Giulia model 2022 să se conducă singură, în loc să te bucuri de tot ce-ți poate oferi. Nu pentru sistemele astea ai cumpărat-o! Dar e bine să știi că, la nevoie, te poți baza pe asistent de unghi mort, pilot automat adaptiv, recunoașterea semnelor rutiere, asistent la ambuteiaje și detector al nivelului de oboseală al șoferului.
Citește pe autoexpert.ro ➡ Alfetta vs Giulia 💡
În cazul versiunii Veloce, cu tracțiune integrală, pe care am avut-o la test, dinamica și siguranța activă sunt atât de pure, încât pare că niciun sistem, de la ESP la TCS, nu intervine vreodată pentru a știrbi distracția. Mașinăria asta de produs plăcere este construită în jurul șoferului, pentru a-i oferi supremul. O controlezi visceral, fără să realizezi ce faci, pentru că e perfect echilibrată și dulce în reacții, mai ales când supravirează. Deci, calc-o pe coadă la degajarea virajului, iar motorul diesel de 2,2 l aruncă puntea din spate spre exterior fin, progresiv, fără vreo urmă de violență. Și fără să se dea la portofel.
➡ Configurează aici noua Giulia! 💡
În oraș, mi-a consumat 7,7 l/100 km, pe DN, 6,1, iar pe autostradă, 6,6. E mai mult decât decent pentru un motor care dezvoltă 470 Nm și „se pupă“ atât de bine cu transmisia ZF cu opt trepte. Sigur, dacă ești purist sau speriat de reglementările UE, poți merge pe mâna benzinarului turbo de 2,0 l și 200 sau 280 CP. Dar nu exclude din start motorul diesel. Cel puțin, nu până când nu dai o tură cu el.
DATE TEHNICE | Alfa Romeo |
---|---|
Model | Giulia 2.2 JTDM 210 CP AT8 AWD Veloce |
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cm3) | 2143 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 210/3500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 450/1750 |
Tracțiune | integrală permanentă |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L × l × h (mm) | 4643 × 1860 × 1450 |
Ampatament (mm) | 2820 |
Volum portbagaj (l) | 480 |
Masă la gol (kg) | 1535 |
Acceleraţie 0–100 km/h (s) | 6,8 |
Viteză maximă (km/h) | 235 |
Consum WLTP mixt (l/100 km) | 5,3 |
Emisii CO2 (g/km) | 140 |
Preț (euro ) | 60.000 |