Între clase
Noul Audi A3 2.0 TDI şi 150 CP doreşte să ne convingă că este mai mult o limuzină decât un sedan de clasă compactă sau un hatchback cu portbagaj.
Audi face un pas curajos prin abordarea unui segment premium care este abia la început: clasa compactă sedan premium, care îşi avea până nu demult doar reprezentanţi în mărcile de volum cum ar fi Astra sedan, Corolla, Jeta etc. Practic, dacă doreai să cumperi un model compact premium, singurul în ofertă era S40, model care are la bază platforma folosită şi de Focus sedan. Acum lucrurile s-au animat prin noul A3 sedan (termenul de limuzină nu este totuşi pe deplin justificat), dar şi prin Mercedes-Benz CLA – model care are la bază noua Clasă A însă cu o punte spate îmbunătăţită.
Dacă în numărul precedent am testat A3 limuzină în versiunea 1.4 TSI, a venit rândul motorizării 2.0 TDI 150 CP, cutie manuală şi pachet S-line. Este poate propulsorul cel mai râvnit în cazul lui A3, în timp ce modelul concurent CLA vine în plus cu 200 cmc şi 20 CP. Motorul 2.0 TDI 150 CP şi cuplu de 320 Nm impresionează prin consumul redus de carburant (consumul mixt declarat este de numai 4,2 litri/100km),precum şi reprize care să nu îţi dea emoţii în cazul unei depăşiri, însă acul turometrului este bine să fie după 2000 rpm. În ciuda dimensiunilor compacte, în realitate am descoperit un sedan echilibrat, foarte silenţios şi cu o dinamica fără concurenţa în acest moment.
Cu ajutorul lui Audi Drive Select se poate opta între cinci moduri de lucru – Efficiency, Auto, Confort, Dynamic şi Individual, în primul mod reuşind să ating un consum de carburant extraurban chiar sub valoarea declarată de producător. Un alt lucru interesant este modul în care A3 limuzină reuşeşte să filtreze denivelările în ciuda anvelopelor de 18 cu talon de 40 – fără zgomote parazite, fără senzaţia că urmează să ajungi la service dupaă fiecare imperfecţiune abordată. Suspensiile sport disponibile exclusive pentru liniile de echipare Ambition şi S-line coboară caroseria cu până la 25 mm şi îmbunătăţesc dinamica.
Aşa cum ne-a obişnuit Audi, aceasta este un compromise senzaţional între sportivitate şi confort. Da, un lucru banal şi cunoscut de multă lume, dar care surprinde plăcut de fiecare dată şi cu fiecare nou model lansat se apropie de perfecţiune.
Date tehnice | 2.0 TDI |
---|---|
pret de baza | 29.690 euro cu TVA inclus |
masa proprie/totala (kg) | 1390/- |
L/l/h (mm) | 4.456/1.796/1.416 |
volum portbagaj (L) | 425 |
combustibil | motorina |
cilindree (cmc) | 1.964 |
putere max. (kW(CP)/rpm) | 110(150)/3.500 |
cuplu max. (Nm/rpm) | 350/1.750 |
cutie de viteze/trepte | manuala/6 |
viteza maxima (km/h) | 220 |
sprint 0-100 km/h (s) | 8,7 |
consum urban/extra/mixt (L) | 5,2/3,5/4,1 |
norma poluare/emisii CO2 g/km | Euro 5/107 |