Test Audi Q8 facelift – Topping nou

Audi Q8 AutoExpert.ro

Echipare standard mai bogată, infuzie de tehnologie și un aspect (și mai) impresionant, asta aduce Audi Q8 facelift. Baza a rămas neschimbată. Foto: Bogdan Paraschiv

Lansată la jumătatea anului 2018, prima generație Q8 a ajuns la jumătatea ciclului de viață. Drept urmare, a beneficiat de ceea ce ar trebui să fie cel mai amplu facelift din existența sa. Totuși, o privire aruncată peste gard, în ogrăzile vecinilor, le-a relevat inginerilor din Ingolstadt faptul că piața încă are ochi pentru marele SUV Audi. În 2022, în Europa au fost vândut 12.865 de exemplare Q8, cu 4% mai multe decât în 2021, și sensibil mai multe decât BMW X6 și Range Rover Sport. Deci, faceliftul s-a rezumat la mici îmbunătățiri tehnice și de aspect, pe principiul „nu schimba ce funcționează“.

Audi Q8 AutoExpert.ro

Așadar, fă doi pași înapoi și cercetează atent exemplarul din fața ochilor, ca să înțelegi ce aduce nou Q8 facelift, model 2024. O să remarci că prizele laterale de aer din bara de protecție și-au schimbat și forma, și dimensiunea. Emblema din centrul măștii este mai plată și, standard, e vopsită în alb și negru, iar elementele de design din zona inferioară a caroseriei sunt argintii. Dar exemplarul meu, cu Pachet Optic Negru Plus (1023 de euro), are emblema vopsită în gri-închis și, pe lângă ea, are colorate în negru ramele măștii și geamurilor laterale, precum și ornamentele din bare și praguri, iar blocurile optice sunt fumurii.

Ce înseamnă 55 TFSI quattro?

De-acum, înscrisurile motorizării au migrat de pe hayon pe stâlpul central, iar pe-al meu scrie „55 TFSI quattro“. Asta înseamnă, conform nomenclaturii Audi, motor turbo, pe benzină, cu puterea cuprinsă între 333 și 374 de cai, cuplat la un sistem 4×4 permanent. Conform configuratorului lui Q8 facelift, înseamnă singura versiune pe benzină care poate fi comandată.

Audi Q8 AutoExpert.ro

După creierul clientului normal, trebuia să fie 3.0 TFSI quattro. Dar, na, unele lucruri nu sunt păstrate simple nici măcar de nemți. Uite cum m-am blocat la montant, aproape uitând să-ți povestesc și despre bara din spate retușată, care include acum ornamente noi pentru evacuare, reale și mai elegante decât oricând. Și mai e culoarea asta incredibilă, Shakhir Gold (2044 de euro), care, împreună cu Roșu Chili și Albastru Ascari, este nouă în gamă. Salut decizia germanilor de a introduce culori atât de vii în paletarul unui model atât de luxos, chiar dacă majoritatea cumpărătorilor vor opta tot pentru ternele culori negru, gri și alb!

Audi Q8 AutoExpert.roLumini noi

Standard, farurile vin cu tehnologie Matrix LED, iar stopurile, cu LED, toate având semnalizare dinamică. Se poate și mai bine, adică faruri Matrix LED HD, cu 24 de diode completate de un fascicul Laserlight care se activează la 70 km/h și crește raza de acțiune a fazei lungi, toate găsindu-se în pachetul de 954 de euro. Dar, în prețul ăsta, Audi îți permite inclusiv să selectezi una dintre cele patru semnături pentru luminile de zi, folosind meniul sistemului multimedia.

Audi Q8 AutoExpert.ro

Dacă optezi și pentru stopurile OLED, de 1126 de euro, semnătura luminoasă a acestora se va schimba în ton cu cea aleasă pentru faruri. Remarcabil! Și dacă deja ai ales tot ce e mai bun, de ce să te oprești aici? Arunci un ochi prin gama de jante, descoperi cinci modele nou-nouțe, asezonezi pachetul cu cele mai mari, de 23 de inchi (4363 de euro) și intri în mașină, să vezi ce mai poți să adaugi și acolo.

Audi SUV lux AutoExpert.ro

Schimbări discrete la interior

Fără niciun cost, poți opta pentru tapițerie neagră, maro, gri sau crem, toate din imitație de piele, toate cusute cu ață gri. Poți alege și piele veritabilă, Cricket (1023 de euro) sau Valcona (1535), le poți combina cu modelul S, de 227 de euro… poți să alegi ce-ți place din cele 19 opțiuni puse la dispoziție de Audi. Apoi, remarci că poți instala Spotfiy, Amazon Music sau o mulțime de alte aplicații dezvoltate de terți, care pot fi descărcate și adăugate, în premieră, în sistemul multimedia.

Apropo de ecrane și sisteme, de-acum poți alege să afișezi pe instrumentarul digital de bord schema traficului în timp real, cu celelalte vehicule stilizate și cu toate avertismentele (schimbarea benzii, distanța până la mașina din față, asistența în intersecții etc.) în rezoluție HD. Culmea, nici nu e nevoie să plătești în plus pentru multe dotări, pe care Audi le-a inclus de-acum în dotarea standard a lui Q8. De exemplu, jantele de 20 de inchi, suspensia adaptivă, camera pentru marșarier, sistemul de parcarea automată, asistentul de fază lungă și alte sisteme și funcții.

Audi SUV lux AutoExpert.ro

Benzina la control

Eu am primit benzinarul, care, în România a fost vândut anul trecut în 110 exemplare, față de cele 167 de unități ale dieselului de 286 CP. Pe șosea, diferențele față de versiunea anterioară faceliftului sunt nesemnificative, pentru că reglajele au rămas neschimbate. Dacă, în vară, consumul prin București a fost de 14,4 l/100 km, acum, la temperaturi negative, acesta a urcat la 16, în condițiile unui mers normal, în modul Comfort.

E bine să-l alegi în detrimentul lui Efficiency, care are drept unică menire să obțină consumul minim, făcând cutia ZF cu convertizor de cuplu să fie nepregătită la apăsarea mai energică a accelerației. Dacă ești pregătit să retrogradezi din padele, rezolvi o parte din inconvenient. Jantele de 22 de inchi se comportă admirabil și pe denivelările bruște, iar senzația este că plutești permanent deasupra șoselei. Nu e vorba despre vreo lipsă de promptitudine, ci despre confort pur.

 ➡ Configurează aici un Q8 facelift! 💡

La drum întins, temperatura scăzută n-a influențat sesizabil consumul, care n-a sărit aproape niciodată de 10 l/100 km, ba chiar a coborât la 7 când am mers relaxat, în modul Efficiency. Per ansamblu, valori de 8–9 l/100 km sunt uzuale, în timp ce pe autostradă acestea urcă la 11. Exemplarul meu, cu punte spate direcțională (1308 euro), m-a ajutat să parchez fără manevre suplimentare în locurile strâmtate de zăpada din București, iar în viraje, s-a dovedit foarte stabil. Totuși, aș renunța la complexitatea direcției integrale, dacă rutele mele ar fi cu precădere extraurbane.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuMarele facelift este, de fapt, un mic pachet de retușuri. Q8 rămâne același companion luxos și rafinat, dar își schimbă ușor aspectul și tehnologia, pentru a-și păstra atractivitatea.
  • Detalii și culori mai elegante
  • Integrarea în infotainment a aplicațiilor dezvoltate de terți
  • Lumini cu tehnologie extrem de evoluată
  • La fel de indecis la culcarea pedalei în modul Efficiency
  • Preț care crește semnificativ la adăugarea opționalelor
DATE TEHNICE Audi
Model Q8 55 TFSI quattro tiptronic
Sistem de propulsie mild hybrid la 24 V
Motor/nr. cilindri V6, benzină
Cilindree (cm3) 2995
Putere max./turație (CP/rpm) 340/5000–6400
Cuplu max./turație (Nm/rpm) 500/1370–4500
Tracțiune integrală permanentă
Cutie de viteze automată, 8 trepte
L × l × h (mm) 4986 × 1995 × 1705
Ampatament (mm) 2995
Volum portbagaj (l) 605–1755
Masă la gol (kg) 2175
Accelerație 0–100 km/h (s) 5,6
Viteză maximă (km/h) 250
Consum mixt (l/100 km) 10,3
Emisii CO2 (g/km) 234
Preț de bază (euro) 85.400
Preț exemplar testat (euro) 117.748

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top