Am fost împreună o lună. Eu l-am plimbat mai bine de 1.000 de kilometri, el m-a recompensat cu momente entuziasmante. Acum, după ce l-am dat, pot să spun că BMW 225xe Active Tourer a fost cea mai surprinzătoare mașină cu care am mers! Să vezi de ce… (foto: Bogdan Paraschiv)
Trebuie să stabilim de la început ceva: în trei zile, perioada standard în care primim mașinile de test, e destul de greu să-ți intre pe sub piele un anume model. Trebuie să aibă ceva cu totul special ca să te îndrăgostești de el. Însă când ai o mașină timp de o lună, alta e situația: ajungi să dezvolți o relație strânsă cu ea, să-i cunoști ”tabieturile”, să o înțelegi evident mai bine decât pe cele testate pe perioade scurte. Ajungi să te atașezi de ea, fără ca măcar să-ți dorești asta. Mai ales atunci când realitatea îți depășește așteptările.
Pentru că, trebuie să recunosc, nu m-a incitat deloc ideea de a testa o lună un monovolum. Sau, mă rog, a unui MPV. Multi Purpose Vehicle. Este o titulatură nefericită, care îți spune ocolit că o mașină știe să facă o grămadă de lucruri, dar pe niciunul nu-l face prea bine. Află că BMW 225xe nu e așa! Face o grămadă de lucruri foarte bine, începând cu felul în care arată.
Știu că unii dintre voi vor zâmbi ironic, dar priviți Seria 2 Active Tourer ca pe un van compact, și veți realiza că e un van stilat și agresiv. Un BMW al van-urilor, cu elemente de stil tipic bavareze și care nu dezvăluie sistemul electrificat de propulsie decât celor atenți. Adică nu strigă ”mă încarc la priză”, ci semnalizează discret prin nările albastre, prin clapeta de pe aripa din stânga față și prin sigla e-drive de pe montantul lunetei. În rest, pare… normal, mai ales în nuanța neutră Bej Jucaro (769 euro) și cu jantele standard pe 17 inci.
Nici la interior nu sunt multe lucruri schimbate, așa că nu ai nevoie să te obișnuiești cu sistemul de propulsie electrificat sau să renunți la ușurința în utilizare a unui automobil clasic. Te simți bine ca în orice BMW, cu comenzile dispuse corect (în afara blocului climatizării poziționat cam jos), cu cel mai bine structurat sistem multimedia din industrie și cu materiale premium, greu de egalat în segmentul compactelor.
Și mai ales cu scaunele sport fabuloase, cu șezut extensibil, cu reglaj lombar pe patru sensuri și cu reținere laterală reglabilă electric. Costă 513 euro, merită fiecare bănuț și ”se pupă” perfect cu tapițeria mixtă (307 euro). Singura care nu te face să te gândești la un BMW este poziția de conducere relativ înaltă, atipică unui bavarez pursânge.
În spate stai bine indiferent de statură. De exemplu, dacă măsori 1,80 m, îți mai rămân 7 cm între genunchi și spătarul scaunului din față iar deasupra capului ai suficient spațiu cât să nu te simți îngrădit. Ai cotieră centrală cu spații pentru dozele de răcoritoare, două mufe USB-C (pe lângă cele două USB-C și una USB-A din față) și mânere de viraj. Bancheta este bine profilată și are spătarul fracționat în trei segmente, iar astfel poți căra obiecte lungi printre cele două locuri din spate.
Și spătarul și-a păstrat reglajele în înclinare, ca la versiunea cu motor termic, dar prezența bateriilor sub banchetă nu mai permite glisarea acesteia. Poziționarea pachetului de acumulatori nu afectează volumul portbagajului, dar motorul electric dispus în zona punții spate fură 68 l față de versiunile cu motor termic, lăsând un spațiu pentru bagaje de 400 l.
Pentru că am fost cuminte, exemplarul meu BMW 225xe a venit cu hayon electric, parte a pachetului Advantage (1.600 euro), care mai oferă și faruri LED, pilot automat, senzori parcare spate și cotieră centrală.
Apasă 2 pentru interior și impresii de conducere!