Teste auto

Test BMW 225xe Active Tourer: O lună de fericire

Deși la prima vedere totul pare convențional, primești câteva indicii asupra sistemului electrificat de propulsie. De exemplu, turometrul are un display digital la bază care afișează permanent autonomia electrică, sensul în care ”curge” curentul electric (spre roți sau spre baterie) și modul de funcționare a sistemului (MAX eDRIVE, AUTO eDRIVE și SAVE BATTERY).

 

Dacă alegi MAX eDRIVE, folosești motorul electric până când se descarcă complet bateria, dacă schimbi în AUTO eDRIVE lași sistemul să decidă singur când să folosească cele două motoare, în timp ce în SAVE BATTERY motorul pe benzină funcționează atât pentru a trage mașina, cât și pentru a genera curent care să încarce bateria. Astfel, îl poți selecta pe autostradă (de exemplu), urmând ca, în orașele de pe parcursul rutei, să alegi MAX eDRIVE și să te bucuri de curentul agonisit. Inteligent.

BMW 225xe

Cât despre modurile de rulare, au rămas acolo ECO PRO, COMFORT și SPORT, care modifică gradul de asistare a direcției, precum și răspunsul motorului și al cutiei automate cu 6 trepte.

Două motoare, ca la avion, sunt gata să mă propulseze pe tărâmul sportivității: unul pe benzină care antrenează puntea față și unul electric pe axa spate. Dacă majoritatea producătorilor proiectează plug-in hybridele pentru eficiență, BMW a avut în prim-plan performanța.

În primul rând, fiecare motor antrenează câte o punte, iar asta aduce două avantaje cruciale în planul sportivității. Primul – mașina are sistem 4×4 permanent, indiferent cât de plină este bateria, pentru că motorul pe benzină poate genera oricând curent care să antreneze puntea spate. Al doilea – puterea sistemului este egală cu suma puterilor celor două motoare. Și asta pentru că acestea lucrează independent și nu sunt înseriate, ca la alte plug-in hybride la care ambele motoare acționează aceeași punte și la care puterea combinată este clar mai mică decât puterea fiecărui motor. Deci, ”pe românește”, 136 CP de la motorul termic + 88 CP de la motorul electric = 224 CP ai sistemului.

Citiți aici testul cu BMW Seria 2 Gran Tourer!

Matematică pură pe hârtie, plăcere pură pe șosea! Sistemul împinge fabulos de bine în linie dreaptă, pentru că motorul electric dezvoltă constant cuplul maxim și ”umple” golurile motorului termic. E o senzație sportivă, dublată de sound-ul incitant al propulsorului turbo cu 3 cilindri mari, de 500 cmc fiecare. O combinație care entuziasmează la demaraje și reprize. Iar cei care vor să rămână eco, pot conta pe o rulare pur electrică până la 125 km/h (verificată de mine).

Cât despre stabilitatea pe viraje, sunt câteva aspecte de punctat. În primul rând, comportamentul este pur neutru, atât pentru că bateria și motorul electric dispuse în spate echilibrează masele pe punți, cât și datorită tracțiunii integrale permanente. Practic, mașina stă impecabil pe trasă și este o plăcere să ”te dai” cu ea pe viraje. Totuși, trebuie să fii atent la două aspecte: greutatea relativ mare (1.750 kg), care o face să alunece (uniform, ce-i drept) spre exterior, și direcția cu feedback prea vag pentru un BMW adevărat. Suspensia este excelent reglată, mai degrabă sportivă decât confortabilă, dar fără să zdruncine excesiv.

Apasă 3 pentru autonomie electrică și consum de benzină!

Pagină: 1 2 3 4

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Siguranță mai mare pe șosele: Bosch lansează un serviciu inovator în timp real pentru milioane de vehicule

Ceață densă, ploaie abundentă, un autovehicul avariat după o curbă: în traficul rutier, astfel de evenimente care apar brusc pot…

4 zile în urmă

Sindicatul Volkswagen propune reduceri salariale pentru a evita închiderea uzinelor

Angajații Volkswagen au propus economii de 1,5 miliarde de euro, cu condiția ca societatea să renunțe la închiderea fabricilor din…

5 zile în urmă

Clasamentul celor mai vândute mărci de pe piața europeană în 2024

Vânzările de mașini noi din Europa s-au majorat în octombrie cu doar 0,1% astfel încât creșterea pe nivelul primelor zece…

5 zile în urmă

Honda vrea să dubleze autonomia vehiculelor electrice cu ajutorul bateriilor solid state

Honda își propune să îmbunătățească semnificativ autonomia vehiculelor sale electrice până la sfârșitul deceniului prin introducerea bateriilor complet solide, o…

5 zile în urmă

Hyundai prezintă noul IONIQ 9

Hyundai Motor a prezentat modelul IONIQ 9, un SUV electric inovator cu trei rânduri de scaune, care combină inovația, spațiul…

5 zile în urmă

Ford renunță la 14% dintre angajații săi din Europa

Compania americană Ford a anunțat că va renunţa la aproximativ 14% dintre angajații săi din Europa pe fondul pierderilor semnificative…

6 zile în urmă