Hibridul are, însă, la prima vedere, două dezavantaje raportate la versiunile clasice: greutatea mai mare și prețul de pornire de 37.247 euro, superior versiunilor cu pmotoare pur termice. Totuși, trebuie să gândim corect diferența de preț: performanțele îl situează pe BMW 225xe între 220i cu tracțiune față (32.844 euro) și 225i xDrive (38.497 euro). Iar dacă ținem cont de costurile mai scăzute de utilizare, de taxele mai mici și de capacitatea de a rula pur electric, care îi garantează accesul în zone în care doar electricele pot merge, ajungem la concluzia că e mai avantajos decât versiunile cu motor termic!
Verdict AutoExpert
![BMW 225xe](https://www.autoexpert.ro/wp-content/uploads/2020/03/BMW-225xe-18-150x150.jpg)
- Dinamică excelentă
- Spațiu interior suficient
- Autonomie electrică în progres
- Suspensie echilibrată
- Calitate premium
- Sound sportiv
- Consum cam ridicat cu bateria goală
- Autonomia electrică ajunge la limită pentru o zi obișnuită (în funcție de traseu)
Date tehnice | BMW |
---|---|
Model | 225xe |
Motor termic | |
Motor/ nr. cilindri | L3, turbo |
Cilindree (cmc) | 1.499 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 136/4.400-6.000 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 220/1.400-4.300 |
Motor electric | |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 88/4.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 165/3.000 |
Putere totală ansamblu (CP) | 224 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 385 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | automată, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.354/1.800/1.556 |
Ampatament (mm) | 2.670 |
Volum portbagaj (l) | 400-1.350 |
Masă la gol (kg) | 1.750 |
Capacitate baterie brut/net (kWh) | 10/8,8 |
Timp încărcare baterie (h) | 3 ore la 3,7 kWh |
Autonomie electrică (km) | 56 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 6,7 |
Viteză maximă (km/h) | 202 |
Consum mixt WLTP (l/100 km) | 1,7 |
Preț (euro cu TVA) | 37.247 |