Test BMW 750i xDrive facelift

Avion cu motor…ia-mă și pe mine-n zbor! Dar ce avion… cât lux și câtă sportivitate pot încăpea în 5,12 m! Și ce motor, noul V8 de 4,4 l și 530 CP!

„The new BMW 7 Series”, așa cum îl prezintă nemții, nu este, de fapt, nou. Ce-i drept, este complet revizuit: a primit elemente de design și confort și două motoare noi, dar tot generația G11 este (G12 în cazul versiunii cu ampatament extins).

N-ai cum să-l ratezi pe șosea: are două nări imense, cu 40% mai mari decât la fosta versiune, care ridică „nasul” Seriei 7 cu 5 cm. Acum sunt turnate dintr-o singură bucată și au flapsuri care se deschid complet doar când este nevoie de aer rece. S-au mărit nările, s-a mărit și diametrul emblemei cu 1,3 cm… poate nu te-ai prins din prima ce marcă e!

Are și „ochi” noi, standard full-LED și opțional pentru 1.794 euro, cu fază lungă laser, care luminează la 560 m distanță. Izbitoare sunt și noile stopuri cu bandă luminoasă pe toată lățimea mașinii, dar dacă în față modificările sunt discutabile, din spate n-aveți cum să nu iubiți noul design!

Din cele trei nuanțe nou apărute în gamă, mi-am ales noul Dravite Grey Metallic cu ampatament scurt (da, au existat și alte culori, inclusiv cu ampatament lung). Am primit la pachet un exemplar cu pachet exterior M Sport (4.828 euro) și cu un habitaclu scăldat în portocaliul relaxant al tapițeriei din piele Merino și desăvârșit cu inserții din lemn American Oak Dark, ambele noi în gamă.

Materialele excepțional de fine creează o senzație de opulență rasată. Plac ochiului, miros scump și mângâie degetele cu texturi fine. Peste ele – sistemul de ventilație cu ionizare și parfum cu diferite arome, precum luminile ambientale difuze te fac să te afunzi în scaunele cu masaj și să visezi că zbori într-un avion privat.

Și butoane. Iubesc butoanele! Iar BMW știe unde să le pună, ca să le accesezi din prima, fără efort, fără căutări, mai ales acum, când a restilizat consola centrală. „Șeptarul” nu a adoptat noua consolă de la X7 și Seria 8, ci a rămas mai degrabă apropiat de filosofia Seriei 5.

Pentru revoluție, trebuie să așteptați viitoarea generație. Nu sunt la fel de entuziasmat de instrumentarul digital nou, de 12,3 inci, de la Z4, X5, X7 și Seria 8, standard indiferent de nivelul de echipare ales: nu pot citi cu privirea periferică viteza și turația, pentru că nu permite configurarea într-o variantă cu cadrane clasice, ci doar în cea cu două bare gradate aflate în lateral. Ori luxul trebuie să însemne relaxare, nu concentrare.

Complet nou este motorul V8 twin-turbo, de 4,4 l și 530 CP. Șoptește liniștit în Eco Pro și Comfort, rage amenințător în Sport. Super-rafinat, dar incredibil de puternic. Pentru mine este o revelație, chiar dacă mă așteptam ca 750i să fie rapid. Forța de tracțiune se simte progresiv de la 1.700 rpm, iar cuplarea modului Sport dezlănțuie și ultimul din cei 750 Nm într-un mod atât de convingător, dar atât de fin încât, din instinct, caut cu privirea sigla Motorsport.

La fiecare accelerare decisă, un sunet de V8 desprins din paradis, dar trecut într-o scurtă vizită prin infern, îmi mângâie toate simțurile. BMW a instalat standard pe traseele evacuării flapsuri M-Sport, care se deschid la cuplarea modului Sport. Este cel mai dulce păcat pe care ți-l poate oferi Seria 7, după părerea mea chiar peste V12-le din ofertă, care antrenează doar versiunea lungă Li. Prima succesiune de viraje din Bulgaria mă contrariază: cum poți să ai agilitatea Seriei 5 pe gabaritul lui Rolls-Royce Ghost?

Îmi răspund între timp: mașina se înscrie pe apex mai bine decât îi dictez din volan, datorită direcției integrale (1.486 euro), sistemului de tracțiune xDrive și suspensiei adaptive Executive Drive Pro (3.024 euro). Limitele pachebotului de două tone sunt atât de sus, încât mi-e teamă să le ating, deși volanul îmi dă indicii clare despre nivelul aderenței.

Tempo-ul sportiv este perfect susținut de transmisia Steptronic cu 8 trepte și convertizor de cuplu, care lucrează atât de fin și schimbă atât de bine, în cât padelele din spatele volanului sunt, practic, inutile. Ruliu? Minim, indiferent cât o împingi pe viraje. Consum? 13,5 l/100 km după 250 km de drum virajat și autostradă.
Întrebarea este, însă, cine caută sportivitate când își cumpără Seria 7?

Sigur, dacă preferi bancheta limuzinei de peste 120.000 de euro (standard), nu-i ăsta argumentul decisiv. De acolo ai alte priorități: spațiul, calitatea suspensiei și, în general, senzația de bine. Standard, Seria 7 plutește pe jante de 18 de inci, iar exemplarul meu, încălțat cu jante de 20 de inci, deși înghite magistral imperfecțiunile drumurilor sinuoase din Bulgaria, face simțite anumite denivelări pronunțate prin Sofia. Se poate și cu jante pe 21 inci, care recompensează toate așteptările șoferului, dar dacă nu îți conduci limuzina, rămâi la dotarea standard, mult mai confortabilă.

Pe banchetă primești opțional reglaje electrice individuale pentru poziția celor două locuri, exact ca în față (2.255 euro) și două ecrane color de 10 inci pe tetierele scaunelor, cu player Blu-ray și conexiuni pentru playere MP3 și console de jocuri (3.177 euro). Ai și masaj (1.230 euro pentru fiecare rând de locuri), iar dacă optezi pentru consola spate Executiv Lounge (3.024 euro), primești și o tabletă detașabilă de 7 inci de la care poți comanda funcțiile de confort ale mașinii. Confort care se menține neîntinat și la 160 km/h, fără niciun gram de zgomot în spate. Noile geamuri laterale laminate „confort”, de 5,1 mm grosime, standard la 750i, și stratul fonoabsorbant suplimentar de la pasajele roților spate își fac treaba nemțește.

Verdict

Seria 7 și-a consolidat poziția de simbol al sportivității în segmentul limuzinelor de lux. Noul motor V8 twin-turbo este o capodoperă care nu suportă reproșuri, iar gradul de confort a crescut, datorită noilor combinații de materiale și culori, și mai ales insonorizării în mare progres. Designul frontal este, însă, discutabil.

  • Motor senzațional: bine echilibrat, puternic, cu sound incitant
  • Sportivitate imposibil de atins de către adversari
  • Confort acustic în progres
  • Interior rafinat și spațios
  • Dotări de confort de top
  • Jantele de 20 și 21 inci știrbesc puțin confortul
  • Configurația instrumentarului digital neintuitivă
DATE TEHNICEBMW
Model750i xDrive
Motor/ nr. cilindriV8, bi-turbo
Cilindree (cmc)4.395
Putere maximă/turație (CP/rpm)530/5.500-6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)750/1.800-4.600
Transmisieintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)5.120/1.902/1.467
Ampatament (mm)3.070
Volum portbagaj (l)515
Masă la gol (kg)2.040
Accelerație 0-100 km/h (s)4,0
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)9,5
Emisii CO2 (g/km)217
Preț (euro cu TVA)120.666

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top