Test BMW i8 Roadster – 5 lucruri esențiale

Test BMW i8 Roadster

Adio monotonie, bun venit extaz! Apreciatul i8 primește o versiune Roadster care deschide orizonturi noi…la propriu, celor doi călători. După primele teste regionale, sunt gata să vă dezvălui cele cinci caracteristici definitorii ale noului BMW i8 Roadster. Foto: BMW

 

Un militant Greenpeace, un pilot din DTM și un designer de navete spațiale s-au așezat la aceeași masă și au pus la punct un plan. Nu, nu este un banc: pur și simplu așa îmi imaginez eu că a luat ființă noul i8 Roadster, după ce am petrecut patru ore la volanul său. Este, probabil, cel mai extrovertit model de piață, iar eu m-am simțit nu numai expus ca în orice vehicul decapotabil, ci mai degrabă catapultat în centrul atenției trecătorilor. De pe scaunul șoferului, mașina asta se simte incredibil de echilibrată, oferind performanțe de supercar cu consum de hatchback mic. Iată care sunt cele mai importante cinci trăsături ale noului model. Pentru articolul pe larg, citiți ediția din iunie a revistei Auto Expert.

Test BMW i8 Roadster

i8 Roadster nu a renunțat la ușile cu deschidere ”aripi de pescăruș” de la versiunea coupe, ci dimpotrivă, le-a cizelat și mai mult: acum nu mai au ramă la geam. A fost adăugat un geam transversal în spatele tetierelor, care reduce turbulențele. Manevrarea ușilor este extrem de simplă, dar accesul în mașină este limitat de pragul lat din fibră de carbon.

 

Inginerii au renunțat la cele două locuri din spate ale versiunii coupe, din cauza plafonului amovibil care are nevoie de spațiu când este pliat. Totuși, sistemul ingenios de pliere pus la punct de specialiștii BMW așează segmentele plafonului în poziție verticală, de aceea salvează spațiu și oferă 100 litri pentru bagaje în spatele scaunelor. Plafonul din pânză se rabatează electric la viteze de până la 50 km/h în 15 secunde. Inedit: butonul pentru decapotare se află poziționat în spațiul de sub cotiera centrală.

 

 

Capacitatea bateriei a crescut cu 4,5 kWh, până la 11,6 kWh, iar motorul electric dezvoltă cu 12 CP mai mult decât la coupe-ul original din 2014, de aceea i8 Roadster poate rula până la 53 km și poate atinge 120 km/h fără emisii. În total, sistemul de propulsie dezvoltă 374 CP și catapultează mașina de la 0 la 100 km/h în numai 4,6 secunde. În practică, consumul la un ritm alert de deplasare în modul Comfort se situează la aproximativ 7 l/100 km, iar la un mers agresiv în modul Sport nu depășește 10 l/100 km!

 

 

i8 Roadster cântărește numai 1.595 kg, cu 60 kg mai mult decât versiunea coupe. Cum au reușit inginerii să păstreze greutatea atât de jos, crescând totodată și rigiditatea ansamblului? Simplu, dar costisitor: brațele suspensiei sunt realizate din aluminiu, ușile din aluminiu și CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), iar rama parbrizului și pragurile din CFRP.

 

Cum se simte la rulare? Roadsterul este rigid precum un coupe, iar dus la limită pe viraje nu manifestă aproape deloc ruliu. Senzația de kart este amplificată de suspensia adaptivă care, în modul Sport ”lipește” mașina de asfalt. În modurile Comfort și Eco Pro, suspensia devine nesperat confortabilă și înghite elegant denivelările scurte. Singura restricție este dată de jantele de 20 inci.

 

 

Prețul lui i8 Roadster este de 158.032 euro. Ce oferă neamțul de suma asta? Pe lângă pachetul dinamică-tehnologie-imagine fără egal pe piața auto, roadsterul vine standard, printre altele, cu jante de 20 inci, volan sport, scaune sport, instrumentar digital și tapițerie piele.

 

Verdict AutoExpert

Un supercar atât de spectaculos după vorbă, după port, un ecologist atât de econom după consum, un vis după preț. Dar înainte de toate, i8 Roadster rămâne o realizare de excepție a omenirii, pe care, deși nu mi-o voi putea permite vreodată, am avut privilegiul s-o conduc patru ore și am s-o admir o viață!

 

DATE TEHNICEBMW
Modeli8 Roadster
Motor termic
Nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)1.497
Putere maximă/turație (CP/rpm)231/5.800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)320/3.700
Motor electric
Putere maximă (CP/rpm)143/480
Cuplu maxim (Nm)250
Putere totală ansamblu (CP)374
Cuplu total ansamblu (Nm)n.c.
Transmisieautomată, 6 trepte
L/l/h (mm)4.689/1.942/1.291
Ampatament (mm)2.800
Masă la gol (kg)1.670
Volum portbagaj (l)88-188
Baterie (kWh)11,6
Accelerație (0-100 km/h)4,6
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)2,1
Emisii CO2 (g/km)46
Preț (euro cu TVA)158.032

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top