Teste auto

Test cu măsurători BMW M3 Competition – Potpuriu pentru petrolheads

Vedeta: BMW M3 Competition

În sfârșit. Spectacolul nu se termină până nu cântă soprana. În cazul nostru, cea mai puternică mașină. Am avut de ales între două modele Competition, M3 și M4. Am fost consecvent și m-am îndreptat către M3-ul cu care am venit din București. Scaunul sport pare a mă îmbrăca și mai fix pe circuit, iar casca mă închide într-o lume numai a mea. Îmi înăbuș entuziasmul de copil, conștient că în față se deschide fericirea. Cuplez modul Sport, deschid clapetele de la eșapament prin apăsarea unui buton, volumul sunetului crește simțitor, și pornesc.

BMW M3 Competition autoexpert.ro

Coloana este deschisă de instructorul Silviu Toma, cu M440i, urmează patru modele Competition și încheie un 330d xDrive condus de Constantin Ciobanu, al doilea instructor BMW. Tur de încălzire. Traseul ăsta e foarte periculos. Simt denivelările la viteză mică și știu că în accelerare maximă se amplifică, dar fix asta mă incită. Liber la accelerație! Cu toată măiestria lui Silviu, remarc diferența dintre M440i și M3 Competition – distanțele de frânare, accelerația la ieșirea din virajele strânse, stabilitatea pe viraje largi, toate mă fac să par mai bun decât sunt.

Motorul lui M3 Competition

Motorul S58 nu are niciun ajutor electric. Putere brută izvorâtă din două turbocompresoare, fiecare deservind trei cilindri. Are vilbrochen din oțel forjat și bloc motor „closed deck“, care ameliorează răcirea în capul pistonului și crește rigiditatea, pentru ca eu să-l pot tura în 7200 rpm fără griji. Pe viraje, carterul inferior cu două camere se asigură că uleiul ajunge mereu la pompă, iar răcirea cu două pompe de apă și două radiatoare ține temperatura sub 100°C, indiferent cât de tare împing accelerația. Există și radiatoare de ulei pentru motor și pentru cutia ZF, tocmai pentru momente ca ăsta. Toate îmi trec rapid prin cap, în timp ce mașina glisează câțiva centimetri la ieșirea din viraj, până când diferențialul spate mă oprește fin din derapaj.

La fel de fin schimbă cutia cu convertizor de cuplu, de aceea pe circuit ți-e dor un pic de brutalitatea unui ambreiaj dublu. Nu e o mașină ușoară, și asta se simte. Dar nici eu nu sunt ușor de impresionat, așa că-i dau cât poate. Un carusel din șase mașini care caută pista de sub pelicula de apă, umplând văile din Cerghid cu tunetele a 36 de cilindri. Artă!

Arta poate căpăta diferite forme. Forma concavă a unui pahar cu vin nobil. Curbura unei viori care mângâie auzul. Patina unui obiect care-ți întoarce simțurile în ere apuse. Atacul unui viraj pe trasa ideală. Complexitatea unui supercar care, de 35 de ani, doboară continuu recorduri de viteză, fără să-și rătăcească utilitatea de sedan. Artă!

Verdict AutoExpert

Trebuia să fie un eveniment de lansare a modelelor M3 și M4 Competition. A fost însă mult mai mult de-atât. BMW România știe, vrea și poate să organizeze evenimente complexe, care să-i „topească“ și pe jurnaliștii bătrâni, ca mine. Chapeau, Alex!
DATE TEHNICEBMW
ModelM3 Competition
Motor/ nr. cilindriL6, biturbo
Cilindree (cm3)2993
Putere maximă/turație (CP/rpm)510/6250
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)650/2750-5500
Tracțiunespate
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L × l × h (mm)4794 x 1433 x 2857
Ampatament (mm)1617
Masă la gol (kg)1805
Volum portbagaj (l)480
Accelerație (0–100 km/h)3,9
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt WLTP (l/100 km)10
Emisii CO2 (g/km)229
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0–60 km/h (s) 2,2
0–100 km/h (s)3,8
0–130 km/h (s)5,6
0–200 km/h (s)12,2
1 km cu start de pe loc (s)21,3
Reprize
70–90 km/h (s)2,4
70–120 km/h (s)4,1
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)36,5
Consum
Consum la 90/100/130 km/h (l/100 km)6,54/7,04/9,09
Consum oraș/drum național/autostradă (l/100 km)12,35/8,55/8,7
Consum în test (l/100 km)10
Masă
Masă măsurată (kg)1820
Distribuție mase (%)52/48
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)62,2
în accelerare maximă87,2
Preț (euro)92.939

Pagină: 1 2

Etichete: BMW M3 Competition
Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Flexis a obținut scrisori de intenție pentru 15.000 de utilitare electrice

Flexis, asocierea dintre Renault și Volvo Group în domeniul utilitarelor electrice, a anunțat marți că a obținut scrisori de intenție…

2 zile în urmă

Test Citroen C4 facelift, model 2025

Elemente noi de design, confort ameliorat, un shot de tehnologie injectat și câteva schimbări în gama de motoare. Am testat…

2 zile în urmă

800.000 de români au obținut în 2024 permisul de conducere

Raportul DGPCI cu privire la activitatea sa din 2024 arată că, la finalul anului instituția eliberase peste 800.000 de permise…

2 zile în urmă

Parcul auto a ajuns la 10,7 milioane de vehicule. 8,4 mil. sunt autoturisme

Raportul DGPCI cu privire la parcul auto național arată că, la finalul lui 2024, în România erau înmatriculate 10,78 milioane…

3 zile în urmă

Accesorii auto care fac diferența: îngrijește-ți mașina cu stil

Mașina este un spațiu personal, o extensie a stilului tău și un loc care merită să fie tratat cu grijă.…

4 zile în urmă

(A) Când să schimbi anvelopele maşinii tale

Indiferent de sezonul pentru care sunt concepute, producătorul lor sau stilul de condus pe care îl preferi, anvelopele mașinii tale…

4 zile în urmă