Test drive BMW seria 3 GT 2013

 

BMW seria 3 GT

Altă rețetă de 3

  BMW a încercat cu 5 GT și nu se poate spune c-a impresionat. Revine acum cu 3 GT, dar… dacă nu pe fanii mărcii trebuie să-i impresioneze?

BMW seria 3 GT

 

Din punctul meu de vedere este greu ca un dealer BMW să deturneze un client fidel de Seria 3 către 3 GT, dar unui client care-și dorește un BMW, tânjind totuși la confortul unui Mercedes-Benz, GT-ul i se poate plia mănușă. Asta pentru că prin poziția șoferului la volan, prin gradul de confort oferit, prin gabaritul total al mașinii, Seria 3 GT se depărtează puțin de modelul din care a derivat și se apropie mai mult, dacă privim tot în curtea bavarezilor, de X1.

BMW seria 3 GT

Aș fi cam fals să spun aici că Seria 3 GT fură priviri eminamente admirative, pentru că nu e chiar așa. Să zicem cu modelul stârnește interesul publicului, în special al celui mai matur, care ar aprecia mai bine portbagajul de 520 l și accesul la el ce se face prin intermediul unui hayon cu deschidere largă. Tot șoferii experimentați sau mai pragmatici din fire, vor aprecia ampatamentul mărit comparativ cu cel al Seriei 3 sedan (+ 11 cm), pentru că asta se traduce automat prin mai mult spațiu, deci implicit mai mult confort pentru pasagerii din spate. Poziția la volan este altă caracteristică modificată comparativ cu un Seria 3 „standard”, fiind mai înaltă, conferind astfel o perspectivă mai amplă asupra traficului. Nu sunt unul dintre cei care apreciază o poziție înaltă pe scaunul din stânga, dar știu sigur că pentru mulți șoferi este un plus considerabil.

Atmosfera de la interior este tipică mărcii, modificările aduse comparativ cu versiunile sedan sau break fiind minore. Totuși, salut încă o dată saltul de-a dreptul gicantic făcut în comparație cu generația precedentă de Seria 3, care, cinstit vorbind, nu era un concurent fezabil pentru concursuri de frumusețe sau ceva. Și tot aici înțeleg cel mai bine rostul liniei Luxury de design, pe care am privit-o cu scepticism când am avut ocazia să testez noua Seria 4, dar care pare creată pentru un 3 GT. Pentru că atmosfera din acesta trebuie să fie mai rafinată, mai caldă, deci ornamentele din lemn sunt alese la fix.

BMW seria 3 GT

Testul de față s-a desfășurat în Germania, iar motorizarea ce ne-a purtat prin vastul labirint de șosele din landurile Bavaria și Baden-Wurttemberg este purtătoarea indicativului 28i. Dacă până acum câțiva ani asta ar fi însemnat că BMW ne oferă un șase cilindri de 2,8 litri, aplecarea bavarezilor către tehnologiile de eficientizare a consumului de combustibil, și implicit de reducere a emisiilor poluante, este „vinovată” de doar un patru cilindri în linie, de 2 l cilindree. Supraalimentat, desigur, pentru a face cinste mărcii cu 245 CP. Din fericire pentru mine nu eram la prima întâlnire cu acest motor, pentru că nu mai departe de acum câteva luni am avut ocazia să mă familiarizez cu el atât pe un Seria 3 sedan, cât și pe frumosul Z4. Din start pot spune că acestor două modele li se pretează mai bine, chiar dacă nu discutăm despre un agregat eminamente sportiv. Pentru Seria 3 GT, cel puțin așa cum o percep eu, ca pe un excelent automobil de familie, alegerea mai inspirată mi se pare 320d, cu ai săi 184 CP.

Să nu fiu înțeles greșit, 328i GT se comportă excelent în utilizare, cu resurse importante de putere chiar și în cazul condusului ceva mai sportiv, parte din merit îndreptându-se și către excelenta transmisie automată cu opt rapoarte, o bijuterie care face furori în curtea BMW. Dar nu ai nevoie de atât, cel puțin în cazul acestui model, pentru că dinamic el este reglat de așa natură încât să fie mai prietenos cu spatele ocupanților decât cu virajele drumului. Un buton te poate transpune instant în modurile Comfort, Eco Pro sau chiar Sport, dar ultimul nu este chiar sportul cu care e obișnuit utilizatorul experimentat de Seria 3. Una peste alta, după aproximativ 600 km de fâțâială în ritm german, în condiții de deplasare vitrege pe alocuri (am luat chiar contact cu prima ninsoare pe 2013), Seria 3 GT s-a dovedit un companion echilibrat și onest la drumuri lungi, iar consumul înregistrat în condițiile amintite a fost de 8 l/100 km. Poate că asta este și secretul său, până la urmă, să nu fie un BMW pentru fanii mărcii, cât, mai mult, unul pentru fanii altor mărci, iar strategia nu pare deloc rea.

Date tehniceBMW GT 328i
pret de baza44.330 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.595/2.165
L/l/h (mm)4.825/1.830/1.510
volum portbagaj (L)520/1.600
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.997
putere max. (kW(CP)/rpm)180(245)/5.000
cuplu max. (Nm/rpm)320/1.250-4.800
cutie de viteze/trepteautomata/8
viteza maxima (km/h)250
sprint 0-100 km/h (s)6,1
consum urban/extra/mixt (L)8,3/5,3/6,4
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/149

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top