Când vine vorba despre SUV-uri de lux, BMW s-a clasat întotdeauna în top. Noul X6 M60i nu putea să dezamăgească și reușește să îmbine foarte bine eleganța și caracterul practic al unui SUV cu performanțele unui model sportiv.
Prima generație BMW X6 a fost pioniera noii direcții stilistice a SUV-urilor coupé, care a prins bine la public. Ca primă reprezentantă a acesteia, a avut imediat succes, doar în primul an de producție, 2008, fiind vândute 26.580 de exemplare. La bază este un X5 care a mers la sala de sport și are plafonul înclinat considerabil spre spate, sacrificând spațiul de încărcare în favoarea aspectului cool.
Cea de-a treia generație, G06, a fost lansată în anul 2020, dar, firește, producătorul german a decis să o actualizeze. Așadar, în februarie 2023 a apărut versiunea trecută printr-un facelift care a adus câteva îmbunătățiri minore la exterior, noul sistem de infotainment BMW la interior și motorizări mild hybrid. Toate cele trei motoare disponibile pentru X6 – șase-cilindri-în linie diesel și benzină și V8 pe benzină – sunt acum electrificate cu o tehnologie la 48 V. Am avut ocazia să testăm versiunea M60i, cu sistem mild hybrid care are la bază un V8 pe benzină, de 4,4 litri, care dezvoltă 530 CP și 750 Nm. Motorul electric lucrează la 48 V, este integrat în cutia de viteze Steptronic cu opt trepte și produce 12 CP și 200 Nm. Sistemul de propulsie este același de la modelele M, având în premieră chiar și același cod pentru motorul termic, S68.
Să pornim la drum! Ne așteaptă o călătorie lungă de aproximativ 1200 km, până în nordul Moldovei și înapoi, după ce, în prima zi, am parcurs aproximativ 60 km prin traficul din București. Consumul de combustibil poate varia foarte mult, de la aproximativ 16 l/100 km la 25–26, dacă ai talpa mai grea. Și, credeți-mă, nu te poți abține de la accelerări bruște, deoarece ai sub capotă un motor M care propulsează X6-le la 100 km/h în doar 4,3 secunde. Plecarea de pe loc în modul Sport Plus este foarte brutală, parțial datorită bunei sincronizări a motorului electric cu cel termic – impresionant având în vedere faptul că vorbim despre un SUV de aproape 2,4 tone.
Deși e foarte manevrabil, iar direcția este precisă, lățimea de 2 metri, lungimea de 4,96 și diametrul de bracaj de 12 nu prea te ajută la condusul pe străduțele înguste cu mașini parcate în stânga și în dreapta. De asemenea, vizibilitatea spre spate nu e cea mai bună din cauza plafonului foarte coborât, dar sistemul de camere la 360° te scapă de probleme.
La drum întins devine clar că un M60i poate fi condus și economic. În cei 270 km parcurși pe E85 din București până la autostrada de centură a Bacăului, am reușit un consum de 11,9 l/100 km în modul Comfort. Mașina stă foarte bine pe viraje, direcția este foarte precisă, dar suspensia adaptivă parcă e un pic prea rigidă. Trebuie avut însă grijă la limitele de viteză, deoarece orice apăsare mai puternică a pedalei de accelerație te poate pune în postura de a deveni pieton dacă nu monitorizezi cu atenție afișajul vitezometrului. În regim de autostradă, pilotul automat adaptiv este de încredere, iar funcția de realitate augumentată din instrumentarul de bord îți arată în timp real banda de circulație pe care o urmezi, distanța pe care ar trebui să o menții până la cel din față și informații despre navigație suprapuse peste imaginea drumului de pe ecran. La viteza constantă de 140 km/h, am reușit un consum de 13 l/100 km, acceptabil dacă nu uităm că avem un V8 de 4,4 litri sub capotă. Ajuns la destinație, a trebuit să fac o vizită la o benzinărie și, credeți-mă pe cuvânt, să faci plinul unui rezervor de 83 de litri nu este chiar cel mai plăcut lucru.
În ceea ce privește designul exterior, la actualizarea modelului au fost aduse câteva modificări. X6 are acum o grilă frontală mai bombată, care îi conferă mai multă agresivitate, dar și blocuri optice schimbate, cu lumini de zi în formă de săgeți. Grila de culoare neagră se asortează cu vopseaua BMW Individual Atlantis Metallic, de 6048 de euro, iar mașina atrage toate privirile.
La interior, cea mai mare schimbare constă în integrarea noului sistem de operare BMW 8 și a celei mai recente generații iDrive, care aduce un afișaj curbat, format din două ecrane situate în spatele aceleiași suprafețe de sticlă. Instrumentarul de bord din spatele volanului are o diagonală de 12,3 inchi, iar afișajul tactil al sistemului de infotainment o are de 14,9 inchi. Numărul de butoane fizice a fost redus, iar respectivele funcții, inclusiv climatizarea, au fost mutate în meniul ecranului central. Altă noutate este selectorul de viteze, care s-a transformat într-un mic comutator asemănător cu cel de la modelele electrice BMW. Gurile de ventilație sunt foarte frumos integrate în bord, iar bara de lumini ambientale cu inscripția M din partea pasagerului este un element interesant de design.
Scaunele cu funcție de masaj, încălzire și ventilație sunt foarte confortabile, au o susținere laterală bună și atâtea opțiuni de reglaj, încât e greu să nu găsești poziția perfectă la volan. Singurele obiecții ar fi faptul că scaunul șoferului nu poate fi reglat mai jos, poziția la volan fiind foarte înaltă, iar piciorul stâng are o poziție care poate fi incomodă la drum lung, asta și din cauză că nu prea ai loc să îl întinzi pentru a-l dezmorți.
În ușile din față, avem buzunare mai mult decât generoase, care pot găzdui chiar și o sticlă de apă de 2 litri. Cotiera este și ea foarte încăpătoare, iar în consola centrală se află două suporturi de pahare, care au funcție de răcire și încălzire. Contrar așteptărilor induse de dimensiunile exterioare ale mașinii, spațiul din spate pentru picioare e limitat, iar persoanele mai înalte pot avea probleme și cu linia descendentă a plafonului. Volumul de încărcare este de doar 580 de litri, cu 70 mai puțini decât la X5. O dotare foarte utilă în portbagaj e prezența unor benzi antiaderente active din cauciuc, care se umflă la plecarea de pe loc, pentru a ține bagajele fixe.
În final, putem spune X6 M60i este un SUV cu performanțe demne de o mașină sport, dar și cu un preț pe măsură. Versiunea testată de noi pornește de la 108.230 de euro, iar exemplarul condus ajunge la 147.921.
Verdict AutoExpert
Dacă vreți să atrageți toate privirile și aveți un buget generos atât pentru achiziție, cât și pentru combustibil, ați găsit candidatul ideal. Suspensia adaptivă este însă prea rigidă.Date tehnice | BMW |
---|---|
Model | X6 M60i |
Motor termic | |
Configurație/număr. cilindri | V8, benzină |
Cilindree (cm3) | 4395 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 530/5500–6000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 750/1800–4600 |
Motor electric | |
Putere maximă (CP) | 12 |
Cuplu maxim (Nm) | 200 |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L × l × h (mm) | 4960 × 2004 × 1700 |
Ampatament (mm) | 2975 |
Masă la gol (kg) | 2390 |
Volum portbagaj (l) | 580-1530 |
Accelerație (0-100 km/h) | 4,3 |
Viteză maximă (km/h) | 250 |
Consum urban/extr./mixt (l/100 km) | 16/11,9/13,5 |
Preț de bază (euro) | 108.230 |
Preț exemplar testat (euro) | 147.921 |
- Sistem de propulsie puternic
- Direcție foarte precisă
- Scaune confortabile
- Spațiu limitat în spate
- Vizibilitate redusă
- Suspensie prea rigidă