Șapte locuri într-un SUV de clasă mică? Da, și asta nu e tot: noul C3 Aircross aduce cu sine cea mai comodă experiență din segment. L-am testat în Spania și iată cu ce impresii de conducere m-am întors! Foto: Citroen
Acesta este un articol scurt. Cel detaliat va fi publicat în Revista AutoExpert.
Stellantis își încordează mușchii. După ce a lansat Opelul Frontera, un SUV mic cu 7 locuri, ia în cătare clienții dornici de confort, oferindu-le noul Citroen C3 Aircross. Ca mai toate modelele mărcii, SUV-ul de clasă mică se dedică întru totul scopului de a oferi confort maxim în orice condiții. Astfel, suspensia Progression Hydraulic și-a arătat valențele pe șoselele denivelate ale orașelor din zona Girona, Spania.
Abia când l-am scos de pe șosea pe francez, pe un drum forestier, au transmis în habitaclu denivelările mai evident, dar ceva mai târziu decât ar fi făcut-o celelalte SUV-uri mici. În plus, garda la sol de 20 cm a ferit caroseria de eventuale lovituri. Pot să confirm că C3 Aircross este mai confortabil decât rivalii săi, dar nu că asigură o senzație de covor zburător. La senzația de confort contribuie și noile scaune, care au primit 1,5 cm de spumă moale în plus. Dar, ca să fie pe deplin pe gustul meu, ar fi trebuit să aibă și o reținere laterală mai pronunțată.
Hibrid puternic, transmisie relaxată
Oricum, francezului nu-i place să fie bruscat, ci preferă un stil seren de conducere. Altminteri, ruliul se va simți pe virajele abordate rapid. Sistemul de propulsie hibrid, de 136 CP, pe care l-am testat, poate susține orice ritm de conducere, având reprize viguroase la culcarea pedalei. Doar cutia de viteze reacționează greu, pentru că nu există moduri de rulare, deci a fost reglată pentru a prioritiza emisiile scăzute. Astfel, șoferii cu un stil agresiv de conducere vor suferi un pic, neavând nici padele, nici turometru, deci fiind lăsați pe deplin la mâna softului dezvoltat de francezi.
Dimpotrivă, cei relaxați vor fi fericiți cu această simplitate în utilizare. Direcția ușoară este excelentă în oraș, doar la abordarea curajoasă virajelor simțindu-se o ușoară inconsistență. Ai înțeles, deci: este o mașină care mizează toate cărțile pe o rulare relaxată.
C3 Aircross – chiar și cu 7 locuri
Iar caracterul său este ușor de intuit din momentul în care-i deschizi ușile. Spațiul este uriaș în toate direcțiile, iar patru persoane de 1,80 m pot călători în confort deplin. Dacă alegi versiunea cu 7 locuri, trebuie să știi că scaunele din portbagaj nu pot fi folosite decât de copii. De aceea, Citroen preferă s-o numească configurație cu 5+2 locuri. Totuși, cei de pe rândul trei primesc cotiere laterale, o mufă USB și suporturi pentru pahare. Dacă ultimele două locuri sunt folosite, acestea nu mai lasă deloc spațiu pentru bagaje.
Prețul de bază al „jucăriei” este de 18.400 euro, pentru varianta cu motor termic de 100 CP și cutie manuală cu 6 trepte. Astfel, C5 Aircross este unul dintre cele mai accesibile SUV-uri din România. Hibridul pornește de la 24.500 euro, dar, pe lângă plusul de 36 de cai, adaugă și o serie de dotări de confort, inclusiv cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și 6 trepte.
- Relaxant, din toate punctele de vedere
- Gardă mare la sol
- Sistem hibrid reușit
- Ruliu sesizabil pe viraje
- Nu mai este spațiu pentru bagaje cu cele șapte locuri ocupate
Date tehnice | Citroen | |
---|---|---|
Model | C3 Aircross 1.2 Hybrid 136 | |
Motor termic | ||
Configurație/nr. cilindri | L3, turbo | |
Cilindree (cm3) | 1199 | |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 136/5500 | |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 230/1750 | |
Motor electric | ||
Putere maximă (CP) | 29 | |
Cuplu maxim (Nm) | 55 | |
Putere totală ansamblu (CP) | 136 | |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 230 | |
Cutie de viteze | automată, 6 trepte | |
L × l × h (mm) | 4395 x 1850 x 1633 | |
Ampatament (mm) | 2672 | |
Masă la gol (kg) | 1389 | |
Volum portbagaj (l) | 460 | |
Capacitate baterie brută/netă (kWh) | 0,89/0,43 | |
Putere încărcare AC/CC (kW) | ind. | |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 8,8 | |
Viteză maximă (km/h) | 193 | |
Consum mixt (l/100 km, kWh/100 km) | 5,5 | |
Autonomie electrică (km) | ind. | |
Emisii CO2 (g/km) | 126 | |
Preț (euro) | de la 24.500 |