Test comparativ – Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Un test comparativ în care mașina poporului, Volkswagen, îl atacă pe însuși simbolul luxului, Mercedes-Benz? Categoric, cu o precizare: am pus față în față cel mai avansat Volkswagen din toate timpurile, noul Touareg, cu ”bătrânul” GLE, care la toamnă va primi o generație nouă. Test comparativ Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI.

Grupul Volkswagen face o mișcare îndrăzneață: infiltrează noul Touareg în zona premium a segmentului, cu câteva luni înainte ca rivalii Mercedes GLE și BMW X5 să primească un înlocuitor. O sincronizare perfectă, care îi acordă noului Touareg o perioadă de răgaz, în care poate
să-și dovedească pleiada de calități în fața potențialilor clienți și, implicit, să urce în clasamentul vânzărilor.

Situația este, însă, mult mai complexă în realitate: se poate dovedi noua generație suficient de puternică încât să-și atace inclusiv frații Audi Q7 și Porsche Cayenne, oferind la un preț mai mic aceeași tehnică? Rămâne de văzut. Azi ne concentrăm pe lupta cu cel mai luxos adversar: Mercedes-Benz GLE, aflat pe piață din 2011 și revizuit în 2015. 

 

Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI – Caroserie și interior

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Piele albă pe scaune, cusută în carouri, piele fină pe bord, plastic moale sub bord, inserții din lemn și plafon îmbrăcat în microfibră – GLE mă întâmpină cu o atmosferă aflată la limita dintre lux și opulență. Desigur, toate își au prețul lor: acest tratament exclusivist, disponibil numai în pachetul Designo, costă 5.500 euro.

Dacă îl bifați în lista de dotări, primiți în același preț și o pereche de scaune Comfort extrem de comode (deși Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDIcu o reținere laterală inferioară celor Ergo Comfort de pe Touareg), reglabile electric și încălzite/ventilate cu trei trepte. În habitaclu plutește o atmosferă clasică, cu butoane fizice și display de 8 inci (Comand Online, 2.300 euro împreună cu sistemul Navi și hard disk), de o eleganță atemporală, diametral opusă celei din Touareg.

 

 

 

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI”Lupul tânăr” aruncat în luptă de VW pare aterizat din viitor, cu minimum de butoane fizice și cu perechea de display-uri incluse în sistemul multimedia Innovision pro (standard se oferă sistem multimedia Discover Pro cu navigație și ecran de 9,2 inci și indicatoare analogice) care domină bordul: ecranul central tactil de 15 inci îndreptat spre șofer, împreună cu instrumentarul digital de 12,3 inci costă 2.901 euro, dar creează o impresie pe măsură.

 

De la baza ecranului tactil central se pot comanda atât încălzirea, ventilarea scaunelor și funcția de masaj cu opt moduri diferite de funcționare (ultimele două la pachet, pentru 1.210 euro), cât și sistemul de climatizare. Se stă cu 6 cm mai jos decât în GLE, iar locul lemnului este luat de aluminiu la versiunea Elegance: totul în Touareg emană o sportivitate rasată.

Materialele nu sunt însă la nivelul echipării Designo de la GLE. În spate, GLE oferă ceva mai mult spațiu, atâtTest comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI la picioare, cât și în înălțime, precum și o banchetă cu șezutul mai lung cu 1,5 cm. Totuși, lățimea interioară superioară cu 4 cm la Touareg asigură călătorii mai comode în cinci, chiar dacă tunelul central este mai amplu și incomodează puțin picioarele pasagerului de pe locul central.

 

 

Touareg oferă două mufe USB în spate (indisponibile la GLE) și poate fi comandat cu climatizare Air Care cu 4 zone (876 euro), în timp ce GLE vine opțional doar cu climatizare Thermotronic pe trei zone (798 euro). Tinerețea lui Touareg devine evidentă dacă discutăm despre modularitate:  bancheta glisează în două segmente individuale pe 15 cm, iar spătarul este rabatabil fracționat 40/20/40% și se înclină individual sub șapte unghiuri.

 

 

La GLE, spătarul se înclină sub trei unghiuri și se rabatează fracționat 40/60%, dar pentru a-l rabata trebuie basculat șezutul. Totuși, la rabatarea banchetei, se obține o suprafață plană, pe care Touareg nu o oferă. Ambele portbagaje au pragul de încărcare situat la 75 cm de sol, dar Touareg oferă 810 litri (cu 120 peste GLE), avantaj pe care îl pierde când se rabatează bancheta (1.800 litri vs 2.010 litri la GLE).     

Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI – Dinamică și confort

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Ambele exemplare pe care le-am avut la test au fost echipate cu suspensie pneumatică. Dacă la Touareg vine numai la pachet (fie ca la exemplarul nostru, doar cu direcția integrală pentru 2.738 euro, fie și cu direcția integrală și cu bare stabilizatoare active, pentru 5.670 euro), la GLE poate fi comandată separat, pentru 1.710 euro, în timp ce barele stabilizatoare active costă 3.748 euro, iar sistemul de direcție integrală nu există în ofertă. În plus, ambele modele au venit cu pachet Off-road.

La Touareg, acesta este format dintr-un indicator al înclinației laterale, rezervoare de motorină și AdBlue mai mari, două moduri suplimentare de rulare (Pietriș și Nisip), scut de protecție suplimentar și gardă la sol reglabilă pe patru niveluri, toate pentru 603 euro. La GLE, pachetul Off-road este mult mai impresionant: diferențial central blocabil, reductor de turație și grafică specifică pe display-ul central care indică unghiurile de înclinare laterală și longitudinală, unghiul de virare al roților față și nivelul gărzii la sol (reglabilă în trei trepte).   

Gata cu prezentările, să înceapă lupta! Primele senzații pe care mi le oferă GLE sunt de confort absolut: deși jantele de 20 inci (incluse în Pachet exterior AMG de 2.650 euro) știrbesc întrucâtva din rafinamentul de care este capabilă suspensia, per total rularea este ireal de lină în modul Confort. În modul Sport lucrurile se schimbă radical: mașina devine mai rigidă, iar ruliul scade simțitor. Totuși, din cauza centrului de greutate situat sus (este mai îngust și mai înalt decât Touareg) și greutății mai mari cu 54 kg, GLE nu dovedește aceeași agilitate pe viraje precum adversarul său.

 

Touareg este la fel de incisiv pe Comfort precum GLE pe Sport și, deși suspensia este ceva mai rigidă, jantele standard de 19 inci îl ajută să amortizeze eficient denivelările. Când trec în modul Sport, Touareg mă răsplătește cu o agilitate fabuloasă raportată la masa de peste două tone. Un aport uriaș l-a avut și puntea direcțională spate, indisponibilă la GLE, precum și diferențialul central Torsen care distribuie cuplul pe punți prompt, anulând subvirarea. Totuși, direcția lui GLE s-a dovedit mai comunicativă, iar în modul Sport volanul necesită o forță mai mare de acționare, în timp ce la Touareg este mai asistat indiferent de modul selectat. Motorul lui Touareg, mai nou, se simte clar mai puternic la culcarea accelerației decât cel V6 de pe GLE, care va fi scos din producție spre sfârșitul anului, fiind înlocuit de unul cu 6 cilindri în linie.

Demarajele și reprizele sunt mai rapide, fapt care se simte evident de la volan. Totuși, în condiții normale de rulare, la turații joase, motorul lui GLE sună mai rafinat și accelerează mai viguros (dezvoltă 620 Nm de la 1.600 rpm vs 600 Nm la 2.250 rpm la Touareg). La viteze mari, însă, ambele SUV-uri sunt liniștite, iar Touareg devine chiar un pic mai silențios (65 dB(A) vs 67 dB(A) la GLE, la 130 km/h). Transmisia cu nouă rapoarte a modelului Mercedes alege mai bine treptele și știe exact să retrogradeze la frânare și la ieșirea din viraj, spre deosebire de cea cu opt trepte a lui Touareg care este câteodată indecisă, în special în modul Comfort: fie retrogradează inutil, fie păstrează prea mult treapta superioară la culcarea accelerației. În schimb, V6-le lui Touareg este mai economic, reușind în testul nostru un consum mai mic cu 0,5 l/100 km decât GLE.     

Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI – Costuri

 

Touareg V6 TDI Elegance are un preț de bază de 57.544 euro, în timp ce GLE 350 d 4Matic pornește de la 65.152 euro cu TVA. Echiparea de bază este mai bogată la Touareg, și chiar și la preț comparat, SUV-ul VW este mai convenabil cu 8.252 euro și are o perioadă de garanție mai lungă. 

VW Touareg  V6 TDI Elegance

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Cu un salt enorm spre zona premium, Touareg câștigă comparativul de azi, fiind mai performant, mai economic și mai accesibil decât adversarul său. Interiorul cu display-uri generoase și banchetă glisantă pare desprins din filmele SF. Doar transmisia ezitantă îl trage în jos.

Mercedes-Benz  GLE 350 d 4Matic

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI

Superlativul confortului și eleganței oferă o atmosferă de lux greu de găsit la adversari, dar vârsta își spune cuvântul: motorul consumă mai mult, incisivitatea nu o egalează pe cea a adversarului, iar reprizele sunt mai lente. Per total, pachetul oferit de GLE este impresionant, însă și prețul este pe măsură. 

Verdict AutoExpert

   

Test comparativ - Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDIImpresionantul GLE se comportă admirabil, deși se află de aproape opt ani pe piață. Mercedes-Benz i-a pregătit deja un urmaș pe care îl va prezenta oficial la Salonul de la Paris din 2018. Până atunci, însă, Touareg adună laurii victoriei, debordând de calități la un preț redus.

Mercedes GLE 350 d vs VW Touareg V6 TDI – galerie foto

Foto: Adrian Cobzașu

DATE TEHNICEMercedes-BenzVolkswagen
ModelGLE 350 d 4MaticTouareg 3.0 TDI V6 4Motion
Motor/nr.cilindriV6, turbodieselV6, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.9872.967
Putere maxima/turatie (CP/rpm)258/3.400286/3.500-4.000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)620/1.600-2.400600/2.250-3.250
Transmisieintegralaintegrala
Cutie de vitezeautomata, 9 trepteautomata, 8 trepte
Tip pneuriPirelli Scorpion VerdeGoodYear F1 SUV
Dimensiuni pneuri265/45 R20255/55 R19
L/l/h (mm)4.819/1.935/1.7964.878/1.984/1.717
Ampatament (mm)2.9152.904
Unghi atac/ventral/iesire (gr.)26/17/2624,2/16,6/19,9
Garda la sol (mm)202215
Masa la gol (kg)2.1852.070
Volum portbagaj (l)690-2.010810/1.800
Acceleratie 0-100 km/h (s)7,16,1
Viteza maxima (km/h)225235
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)8,6/6,9/7,57,7/5,9/6,6
Emisii CO2 (g/100 km)199180
Volum rezervor (l)9385
MASURATORI AUTOEXPERT
ACCELERATII
0-60 km/h (s)3,42,9
0-100 km/h (s)7,96,6
0-130 km/h (s)13,111
0-160 km/h (s)20,617,2
PERFORMAN_E DINAMICE
Viteza maxima (km/h)225235
FRåNARE
La gol, rece, de la 100 km/h (m)43,343,6
La gol, rece, 130 km/h (m)64,564,9
La gol, cald, 130 km/h (m)63,264,7
CONSUM
Consum ”in test (l/100 km)10,39,8
Autonomie (km)903867
MASA SI DIMENSIUNI
Inaltime interioara fata/spate (mm)1.030/1.0001.040/970
Lungime sezut scaune fata (mm)500510
Lungime sezut bancheta (mm)495480
Spatiu genunchi spate (mm)175-440190-440
Inaltime pozitie de condus (mm)760700
Masa masurata (kg)2.3352.281
Distributie mase (%)54/4655/45
ZGOMOT INTERIOR
La 80 km/h pe asfalt (dB(A))6060
La accelerare maxima (dB(A))7068
COSTURI&GARANTIE (LEI CU TVA)
Impozit anual (lei/an)2.1502.150
Interval revizii (km)15.00015.000
Costuri revizii pentru 60.000 km3.1185.745
Garantie2 ani f_r_ limit_ de km4 ani sau 120.000 km
PRETURI/ECHIPARE (euro cu TVA)
Pret de baza65.15257.554
Airbaguri frontale/laterale/cortinaserie/serie/serieserie/serie/serie
Airbag genunchiserieserie
Climatizare automat_/trei zone/patru zoneserie/798/-serie/-/876
Sistem audio Hi-Fi1.0001.588
Radio/Bluetooth/indicatoare virtualeserie/serie/-serie/serie/2.901(3)
Sistem de navigatie/head-up displayserie/773serie/1.250
Asistent fr‰anare de urgentaserieserie
Pilot automat/adaptivserie/1.148serie/serie
Asistent banda/unghi mort928(1)/(1)623(4)/(4)
Camera marsarier/parcare automata(2)/785(2)serie/625
Senzori parcare fata/spateserie/serieserie/serie
Scaune fata reglabile electric/ventilateserie/880serie/764
Scaune ”incalzite fata/spateserie/428serie/344
Tapiterie de piele1.487serie
Bancheta fractionabila/culisanta/spatar i”nclinabilserie/-/serieserie/serie/serie
Sistem keyless1.059serie
Hayon electric619739
Suspensie pneumatica/ directie integrala/bare stabilizatoare active1.710/-/3.748(5)/2.738(6)/5.670 (7)
Jante aliaj 19/20 inci714/1.309240/1.054
Faruri LED/LED adaptive-/1.726serie/1.797
Vopsea metalizata1.047885
Pret comparat (euro cu TVA)84.59776.670

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top