Ideea de a asocia o transmisie automată personalității dinamice complexe a unui Cooper S avea toate șansele să definească o contradicție în termeni.
- Performante dinamice de exceptie
- valoare buna la revanzare
- raport performante/consum optim
- Calitate modesta a interiorului raportata la pret
- vizibilitate slaba prin luneta
- putin dotari standard
În momentul în care m-am urcat în acest Cooper S Coupe și am sesizat lipsa pedalei din stânga primul impuls a fost să cobor și să negociez un schimb cu 120d-ul manual în care Radu își regla tacticos oglinzile.
Cum negocierea a eșuat lamentabil, nu am avut decât să mă întorc în MINI și să încerc să privesc partea pozitivă: urma o întâlnire cu traficul aglomerat de ora cinci. Nu era prima oară când testam un MINI automat, dar era pentru prima oară când primeam o automată pe un „S“.
Am plecat de la premisa că o astfel de soluție nu poate aduce beneficii dinamice, cu atât mai puțin în cazul unei mașini al cărui argument principal este modul în care reușește să te implice în actul condusului. Cum ar fi putut MINI să susțină această trăsătură de caracter în lipsa unui element primordial în conexiunea om-mașină?
O întrebare dificilă la care inginerii BMW au răspuns cu un pragmatism și o eficiență tipic bavareză. În loc să riște integrarea unei soluții cu dublu ambreiaj (ce ar fi generat costuri și greutate pe măsură), nemții au ales o transmisie clasică pe care au setat-o special pentru a se potrivi caracteristicilor motorului turbo de 1,6 l și 184 CP.
Rezultatul este o transmisie care în modul standard se folosește la maxim de cei 260 Nm obținuți încă de la 1.600 rpm și nu schimbă mai sus de 2.000-2.200 rpm decât atunci când piciorul drept insistă. În modul Drive Sport lucrurile se animă și transmisia permite turații superioare, toată activitatea fiind în continuare coordonată strict de impulsurile șoferului.
Cât timp te grăbești zona roșie a turometrului este cât se poate de accesibilă, odată ce încetinești ritmul transmisia sesizează și trece în treaptă superioară mai devreme. În mod normal nu aș lăuda excesiv o situație ce mi se pare logică, doar că în ultimul timp am întâlnit prea multe transmisii care aveau obiceiul fie de a schimba prea jos cu scopul de a salva 10 ml de benzină, fie exagerau în modul sport prin menținerea turațiilor superioare când nu era cazul. În concluzie, ce se anunța a fi un compromis periculos pentru MINI s-a demonstrat a fi o nouă dimensiune a experienței Cooper S.
Date tehnice: | MINI Coupe Cooper S |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.6 T |
Nr. usi/locuri | 3/2 |
Masa proprie/totala [kg] | 1190/1455 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 3730/1685/1380 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 280 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.6 T |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1598 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 135(184)/5500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 260/1600 |
Cutie de viteze | Automata/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 224 |
0-100 km/h [s] | 7.1 |
Consum urban/extra/mixt | 8.9/5/6.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 149 |