Test drive BMW 320d xDrive Automatic 2019

test drive BMW 320 d xDrive 2019

A șaptea generație Seria 3 preia platforma CLAR de la modelele mai mari și este mai ușoară deși dimensiunile au crescut. Iar la interior ne întâmpină noua ergonomie LiveCockpit Professional. Prezentăm în premieră primul test drive cu noul BMW Seria 3 în versiunea cea mai iubită de români, BMW 320d xDrive.

Foto: Bogdan Paraschiv

Produs timp de 44 ani în 15 milioane de exemplare, BMW Seria 3 este unul din simbolurile mărcii bavareze. În prezent, segmentul limuzinelor premium de clasă medie este în scădere, felia lor de piață fiind afectată ca și alte segmente de invazia SUV-urilor.

În 2018, segmentul a scăzut cu 16%, toți jucătorii din top 3 – Mercedes C-Class, Audi A4 sau BMW Seria 3 – fiind pe minus în Europa. Dacă contorizăm însă și Seria 4 (BMW vinde coupé-ul cu nume diferit comparativ cu Mercedes C-Class, care în statistici apare la grămadă cu toate versiunile), bavarezii sunt liderii clasei cu peste 159.000 unități vândute în 2018.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Dimensiuni în creștere

Dar să revenim la noul model. Prima impresie este că noul Seria 3 nu mai este mașina compactă pe care o știam. Este o mașină destul de mare, care măsoară 4.709 mm în lungime (+76 mm), 1.827 mm lățime (+16 mm), iar ampatamentul de 2.851 mm este cu 41 mm mai mare. Este și mai mult loc la genunchi în spate și se stă în continuare foarte jos, puțin cu genunchii în aer, însă bancheta este excelent profilată, mai ales pe margini unde spătarul banchetei se prelungește până la marginea ușii.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Într-un cuvânt este o mașină foarte practică mai ales că bancheta fracționabilă 40/20/40 % este standard, segmentele ei putând fi rabatate de la două manete din portbagaj.

Interior mai bun calitativ și mai atrăgător 

Dincolo de dimensiuni, interiorul te face să exclami wow!. Nu doar calitatea materialelor este în mare progres ci și ambianța interioară care nu mai are acea notă discretă tipic teutonă, având o cromatică mai atrăgătoare. Noi am avut pentru test versiunea SportLine (3.689 euro extra) care vine printre altele cu inserții de aluminiu striat foarte elegante (există și opțiunea negru lucios), iar opțiunea de a îmbrăca bordul în piele Sensatec (513 euro) conferă o notă suplimentară de distincție.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Ne place foarte mult și adoptarea noului concept Live Cockpit Professional de la Seria 8 și X5 (2.819 euro) cu indicatoare de bord afișate pe displayul virtual de 12,3 inci cu aceeași grafică de la X5 și Seria 8 și display tactil de 10,1 inci care se poate comanda din controller sau prin gesturi (256 euro). Standard, Seria 3 vine în continuare cu indicatoare analogice, display color de 5,7 inci între ele și ecran de 8,8 inci (Live Cockpit) sau cu indicatoare analogice, ecran tactil tot de 8,8 inci și navigație (Live Cockpit Plus, 1.179 euro).

Rama ecranului tactil de 10,1 inci se continuă elegant până spre zona indicatoarelor de bord, butonul de start a fost mutat de pe bord pe tunelul median în stânga schimbătorului, iar zona din jurul controller-ului este acum o suprafață tactilă reactivă pentru acționarea meniurilor de la sistemul multimedia sau a programelor de condus. S-au adus îmbunătățiri și la organizarea meniurilor.

Ca și la X5, poți să îți configurezi cum vrei ecranul principal, cu meniurile pe care le folosești cel mai mult. A apărut și un nou meniu pentru climatizare care îți permite să reglezi inclusiv temperatura în spate dacă îți comanzi clima automată cu mai multe zone (standard la SportLine, 779 euro la versiunile de bază). Reversul este că nu mai poți opri aerul condiționat decât dacă intri în meniu, nemaiexistând un buton
fizic pentru această operațiune.

Motoare turbodiesel revizuite toate cu bi-turbo

Ca și la vechea generație stai foarte jos, aproape de podea, în niște scaune sport excelent profilate (standard la SportLine) ca într-o veritabilă mașină sport. Aici e vorba de un sedan dar scaunele astea s-ar potrivi foarte bine și într-un coupé.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Faptul că au crescut dimensiunile nu a afectat masa mașinii care este chiar mai mică decât înainte, cu până la 55 kg în funcție de model. Pe lângă faptul că aripile și capota sunt din aluminiu, ceea ce a salvat 15 kg, caroseria este cu 20 kg mai ușoară și subcadrul motorului este tot din aluminiu.

 

În plus, BMW are o balanță cu care cântărește la gram distribuția maselor astfel că a reușit și de această dată echilibrul perfect de 50-50%. Mai mult, și Cx-ul s-a redus de la 0,26 la 0,23 datorită grilei active, podelei complet capsulate și prizelor de aer laterale Air Curtain care canalizează aerul pe lângă roți.

De aceea, nu mai trebuie să fie o surpriză că acest diesel de 2 litri este extrem de economic, cifrele oficiale anunțând un consum mediu de numai 4,5 l/100 km. Noi am obținut 6,4 l/100 km, care este o valoare excepțională pentru o mașină de 190 CP, cutie automată și tracțiune integrală. Cutia automată ZF cu 8 trepte contribuie suplimentar la economia de combustibil pentru că s-a mărit raportul de demultiplicare între prima și ultima treaptă de la 7,8 la 8,2.

Ca și înainte, cutia automată ZF este extrem de predictibilă și face o pereche perfectă cu motorul turbodiesel de 2 litri. Acesta are exact aceeași cilindree ca înainte dar este diferit pentru că BMW a adoptat soluția cu două turbine pe toată gama diesel cu 4 cilindri inclusiv pentru 318d. De aceea, motorul se simte mai viguros în zona de turații medii chiar dacă cuplul maxim de 400 Nm, disponibil pe un palier între 1.750 și 2.500 rpm, a rămas la același nivel.

Suspensie standard cu funcție adaptivă

Mașina de test era echipată cu suspensia standard dar la noul Seria 3 suspensia standard nu mai este chiar una clasică cu arcuri de oțel și amortizoare tradiționale. Chiar și suspensia standard are o funcție adaptivă. Practic, tăria amortizoarelor se modifică în funcție de cursa amortizorului.

Doar când apar sarcini mari, toată cursa amortizorului este activă. În practică, această inovație reduce ruliul și ajută și la confort. Cu jantele BMW Individual de 19 inci încălțate cu pneuri mixte montate pe mașina de test (225/40 R19 pe față și 255/35 R19 pe spate) care arată senzațional, confortul este afectat la trecerea peste denivelări scurte și pentru un compromis ideal noi am recomanda jante le de aliaj ușor de 17 inci care vin în echiparea SportLine.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Există opțional și o suspensie MSport (standard la MSport, 605 euro la celelalte versiuni) și una adaptivă M (1.220 euro).

La condus, noua Seria 3 se simte exact ca o Seria 5, adică foarte sigură și competentă. Pe undeva este normal pentru că pe dedesubt este aceeași platformă CLAR de la limuzinele BMW mai mari. Direcția electrică cu asistare în funcție de viteză este standard opțional fiind disponibilă una cu raport de demultiplicare variabil inclusă în pachet cu suspensia MSport sau M Adaptivă.

  • Materiale în progres evident
  • Ergonomie excelentă Ținută de drum sportivă și sigură
  • Răspuns mai liniar și mai viguros la turații medii
  • Motor incredibil de economic
  •  Opționale scumpe
  • Confort afectat de jantele mari și pneurile cu talon mic

Pe modul Comfort, direcția este ușoară și feedback-ul este puțin cam sintetic. Însă pe modul Sport are greutatea necesară și este incisivă și foarte precisă în jurul punctului mort. Seria 3 continuă să aibă cea mai precisă direcție din segment oferind o precizie chirurgicală comparativ cu Audi A4 sau Mercedes C-Class. La limită, 320 d xDrive se conduce precis, având un ruliu mic, iar sistemul xDrive cu distribuție perfect variabilă transmite cuplu mai mult spre spate în situațiile când intri mai tare în viraje și mașina tinde să subvireze.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Cu pachetul Driving Assistant Professional (2.040 euro) aveți la dispoziție un pachet complet de sisteme de asistență, însă corecția din direcție funcționează acum puțin mai brutal decât înainte, lăsând mai multă libertate în bandă și acționând la apropierea iminentă de linia de demarcație.

BMW 320d xDrive este singurul diesel disponibil la startul vânzărilor (există și 320d cu transmisie manuală standard, vor urma curând 318d și 330d) și vine standard cu transmisie automată și tracțiune integrală la prețul de 43.495 euro în timp ce modelul SportLine costă 47.184 euro. Sunt mulți bani dar în clasa asta nimic nu mai este ieftin.

test drive BMW 320 d xDrive 2019

Verdict

Cea mai bună Seria 3 din istorie? Nu greșim dacă răspundem afirmativ pentru că totul este la superlativ: materiale, ergonomie, ambianță interioară, design, ținută de drum, dinamica și eficiența motorului, tracțiune. Am fi trecut și confortul pe listă dar nu cu jantele de 19 inci. Și bineînțeles este scumpă, dar asta nu e noutate.

DATE TEHNICEBMW
Model320d xDrive SportLine
Motor/ nr. cilindriL4, bi-turbodiesel
Cilindree (cmc)1.995
Putere maximă/turație (CP/rpm)190/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.750-2.500
Transmisieintegrală
Cutie de viteze8 trepte, automată
L/l/h (mm)4.709/1.827/1.442
Ampatament (mm)2.851
Volum portbagaj (l)480
Masă la gol (kg)1.615
Accelerație 0-100 km/h (s)6,9
Viteză maximă (km/h)233
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)5,2/4,1/4,5
Emisii CO2 (g/km)118
Preț (euro cu TVA)47.184

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top