De obicei, îți cumperi un BMW pentru că vrei să te bucuri de senzații de top la volan. De data asta însă, îți prezint un BMW care te va fermeca prin utilitate și costuri de utilizare. BMW 520d Touring xDrive este, probabil, alegerea perfectă pentru familistul care nu vrea două mașini în garaj. Foto: Bogdan Paraschiv
Suficient de sportiv încât să nu te dezamăgească. Suficient de arătos încât să-ți gâdile egoul. Suficient de spațios încât să te asiste în vacanța prin Europa. Suficient de confortabil încât să-i bucure pe toți membrii familiei. Ai zice că nu-l elogiez prea tare pe acest 520d Touring xDrive, folosind atât de des cuvântul „suficient“, dar îți spun că te înșeli. De fapt, mi-a plăcut atât de tare, încât a devenit unul dintre BMW-urile mele preferate. Mai ales acum, după faceliftul din 2020.
Arată mult mai șic, datorită noilor faruri zvelte și stopurilor cu suprafețe ample, luminate uniform. Sub ele au apărut noi terminații trapezoidale pentru eșapament. Ușile, care au primit sistem de închidere soft-close, te invită la interior. Aici, perechea de ecrane de 12,3 inchi Live Cockpit Professional te așteaptă cu o grafică spectaculoasă. Instrumentarul de bord digital nu este pe gustul meu, pentru că nu are cadrane. E greu, deci, de citit dintr-o privire. Însă sistemul multimedia este cel mai bun din segment, datorită utilizării extrem de simple și intuitive.
BMW 520d Touring xDrive – spațiul
Bancheta este foarte ofertantă pentru două persoane, cu spațiu mare la genunchi, înălțime interioară suficientă, zone de confort separate pentru climatizare și o profilare anatomică ireproșabilă. A treia persoană trebuie să încalece tunelul central înalt, sub care se învârte arborele cardanic. Poți rabata bancheta 40/20/40%, folosind fie clapetele de pe spătar, fie pe cele din portbagaj. Astfel, spațiul pentru bagaje crește astfel de la 560 la 1700 l.
➡ Îl poți configura aici! 💡
Nu vei consuma multă energie ca să încarci bagajele grele și voluminoase. Pragul de încărcare este situat la numai 63 cm deasupra șoselei, iar deschiderea hayonului eliberează un spațiu de 73/110 cm. Sub podea, poți ascunde mai multe obiecte mărunte, iar dacă rabatezi bancheta, poți adăposti și ruloul portbagajului! În plus, când te ridici, nu vei lovi hayonul cu capul decât dacă ai peste 1,90 m înălțime. Partea bună e că nici nu-i nevoie să-l ridici mereu, ci, dacă ai obiecte mici de „strecurat“, poți să deschizi doar luneta!
Pe șosea
Cât despre motor, turbodieselul de 2,0 litri este, în opinia mea, ideal prin prisma ponderii dintre performanțe, consum și preț. Cred că versiunea de bază, 518d cu 150 CP, este ușor submotorizată pentru cele 2 tone ale breakului, mai ales la drum întins. De aceea, diferența de 3510 euro, deși nu e deloc neglijabilă, merită plătită. Sigur, aceasta se amplifică la 9077 de euro, în cazul bifării tracțiunii integrale xDrive, care nu este disponibilă la 518, pentru a nu anestezia complet motorul.
Al meu 520d xDrive trage vesel, și „se pupă“ perfect cu caroseria break, oferind un echilibru excepțional între comoditate în utilizare și dinamică. În test, după o călătorie de 400 km pe autostradă și drum național, cu depășiri și mers vioi, consumul afișat a fost de 6,4 l/100 km, în timp ce, în Bucureștiul hibernal, cu temperaturi de 0–5°C, valorile au oscilat în jurul a 9 l/100 km.
Verdict AutoExpert
Unul dintre cele mai echilibrate și mai ofertante modele BMW, 520d Touring xDrive este perfect pentru familiștii cu dare de mână. Iar dacă nu-l folosești pe drumuri cu aderență scăzută, poți renunța la sistemul xDrive, economisind aproape 5600 de euro la achiziție și, în medie, 0,3 l de motorină la fiecare 100 km.- Foarte practic
- Spațiu mare, portbagaj încăpător
- Suspensie echilibrată
- Motor cu performanțe și consum bune
- Prețul de achiziție nu e pentru orice buzunar.