Mă fixează. Clipește. Pe bune? Chiar crezi că poți să te uiți așa la mine, cu privirea ta Laserlight și să scapi? S-o crezi tu! Azi ești al meu, BMW X5 M50d.
FOTO: Adrian COBZAȘU
Face pe durul. Știu, știu, are tot dreptul. Un macho car cu o grilă colosală, furios din cale afară, de parcă a uitat să-și ia Distonocalmul. Din profil, arată ca un bodybuilder pe steroizi, care își încordează mușchii. Linia mediană care brăzdează portierele urcă acum spre aripa spate. Modelul de test este echipat cu cele mai mari jante pe care le poți pune pe un model de serie, de 22 de inci.
Apar două linii și pe ușa portbagajului cu deschidere electrică dublă. Cele două secțiuni se pot deschide separat, dar butonul din partea inferioară le închide împreună, printr-o mișcare spectaculoasă. 1.179 de euro costă acest număr de magie ce poartă denumirea Comfort Access.
X5 este cel mai bine vândut model BMW nou în România. O sută de români au plătit deja avansul pentru noul X5, care abia a ajuns la vânzare. De ce-au făcut-o? Îi voi afla secretul acestui macho car.
Construită pe platforma CLAR, ca limuzinele Seria 5 și Seria 7, mașina pe care o sută de români au comandat-o fără să o testeze, a crescut în toate direcțiile. Cu proporții intimidante și cu posibilitatea de a primi șapte ocupanți, BMW X5 vine acum cu un ampatament cu 42 mm mai lung ca predecesorul său, ajungând la 2.975 mm. SUV-ul a crescut cu 36 mm și în lungime (până la 4.922 mm) și cu 66 mm în lățime (2.004 mm), primind în plus și 19 mm în înălțime (1.745 mm).
Din scaunul încălzit și ventilat (390, respectiv 871 de euro), cu funcție de masaj cu opt programe, un răsfăț ce mai scoate 1.128 de euro din buzunar, pornesc motorul cvadriturbodiesel (pariu că nu ați încercat cuvântul ăsta la Spânzurătoarea?) de 3.0 litri cu 400 de cai putere. Aș putea să jur că-s tigri putere! Apăs ușor pedala de accelerație. Mârâie tigrul meu. Aud din spate, acolo unde sunt evacuările cromate. Și parcă-l văd cum își arată colții prin grila activă. Tigrule, n-ai decât să le arăți colții celor care-ți stau în față. Eu stau la volan, mie să-mi arăți ce poți! Știu că poți să ajungi de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Altceva?
Din interior, am impresia că am urcat, nu, nu pe un tigru, ci pe un […]