Cum se conduc e-Soul și e-Niro?
Ca orice electrică, extrem de relaxant. La testele din landul Hessa, ambele modele au fost disponibile doar sistemul de propulsie de top. Astfel echipat, e-Soul este extrem de rapid la startul de pe loc (0-100 km în 7,9 s) și, chiar mai important, oferă reprize fulgerătoare. Am rulat cu ușurință inclusiv cu 140 km/h pe autobahn (167 km/h viteza maximă), iar zgomotele aerodinamice și cele ale trenului de rulare au rămas reduse. Pe viraje, ansamblul sportiv, cu direcție scurtă, centru de greutate coborât și punte independentă pe spate se comportă sigur, distracția fiind limitată doar de aderența anvelopelor cu rezistență scăzută la înaintare. Centrul de greutate coborât le-a permis inginerilor să regleze suspensia spre confort, fără a avea ruliu exagerat, astfel că și rularea prin oraș este confortabilă.
În condițiile utilizării climei în mod Auto și a rulării alerte, fără a ieși însă din litera legii, am obținut un consum mixt oraș – drum național – autostradă de aproximativ 16 kWh (temperatură exterioară 15°C), echivalentul a 400 km autonomie. Impresionant!
Șoferul poate folosi padelele din spatele volanului pentru a recupera energia la frânare în patru trepte (de la Off, până la maximum, numit One Pedal), sau poate seta regenerarea în modul Auto. De asemenea, poate alege din patru moduri de rulare (Eco+, Eco, Normal și Sport), apăsând repetat butonul aflat pe tunelul central.
Noul e-Niro se conduce asemănător, cu singura diferență că ampatamentul este mai mare cu 10 cm, iar greutatea cu până la 100 kg (în funcție de echipare). Astfel, e-Niro nu se simte la fel de agil și exuberant pe viraje, ci este mai matur și, dus la limită, ceva mai ușor de controlat (puntea spate este mai docilă, datorită ampatamentului superior).