Noutati auto

Test drive cu noile Kia e-Soul și e-Niro

Cum se conduc e-Soul și e-Niro?

Ca orice electrică, extrem de relaxant. La testele din landul Hessa, ambele modele au fost disponibile doar sistemul de propulsie de top. Astfel echipat, e-Soul este extrem de rapid la startul de pe loc (0-100 km în 7,9 s) și, chiar mai important, oferă reprize fulgerătoare. Am rulat cu ușurință inclusiv cu 140 km/h pe autobahn (167 km/h viteza maximă), iar zgomotele aerodinamice și cele ale trenului de rulare au rămas reduse. Pe viraje, ansamblul sportiv, cu direcție scurtă, centru de greutate coborât și punte independentă pe spate se comportă sigur, distracția fiind limitată doar de aderența anvelopelor cu rezistență scăzută la înaintare. Centrul de greutate coborât le-a permis inginerilor să regleze suspensia spre confort, fără a avea ruliu exagerat, astfel că și rularea prin oraș este confortabilă.

 

Kia e-SoulÎn condițiile utilizării climei în mod Auto și a rulării alerte, fără a ieși însă din litera legii, am obținut un consum mixt oraș – drum național – autostradă de aproximativ 16 kWh (temperatură exterioară 15°C), echivalentul a 400 km autonomie. Impresionant!

Șoferul poate folosi padelele din spatele volanului pentru a recupera energia la frânare în patru trepte (de la Off, până la maximum, numit One Pedal), sau poate seta regenerarea în modul Auto. De asemenea, poate alege din patru moduri de rulare (Eco+, Eco, Normal și Sport), apăsând repetat butonul aflat pe tunelul central.

Noul e-Niro se conduce asemănător, cu singura diferență că ampatamentul este mai mare cu 10 cm, iar greutatea cu până la 100 kg (în funcție de echipare). Astfel, e-Niro nu se simte la fel de agil și exuberant pe viraje, ci este mai matur și, dus la limită, ceva mai ușor de controlat (puntea spate este mai docilă, datorită ampatamentului superior).

Pagină: 1 2 3 4 5

Bogdan Grigorescu

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Urmaș al conceptului Oli, viitorul Citroen C4 va concura cu Dacia Duster

Marca Citroen a grupului Stellantis devine tot mai clar, de la un an la altul, un concurent pentru Dacia. Viitorul…

o săptămână în urmă

În ancheta privind Tesla Autopilot, procurorii americani se concentrează asupra infracțiunilor informatice

Procurorii americani investighează dacă Tesla a indus în eroare investitorii și consumatorii cu privire la capacitățile sistemelor sale Autopilot și…

o săptămână în urmă

Lubrifianții PETRONAS pentru vehicule IVECO – soluția optimă pentru maximizarea performanței flotelor

Flota dumneavoastră de vehicule comerciale se confruntă zilnic cu provocări variate, astfel că fiecare vehicul trebuie să fie în stare…

o săptămână în urmă

S-au aflat finalistele Car of the Year 2025

Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei…

2 săptămâni în urmă

Cupra Tavascan, MG HS și Ford Tourneo Courier, testate de Euro NCAP

Euro NCAP a dat publicității rezultatele unui nou set de teste de siguranță care au vizat modelele Cupra Tavascan, MG…

2 săptămâni în urmă

Reper major la HORSE Romania: 1,5 milioane de module de transfer frontal

HORSE Romania, parte a companiei HORSE, la rândul său divizie a HORSE Powertrain Limited, entitatea formată de grupurile Renault, Geely…

2 săptămâni în urmă