Uitați tot ce știați despre Dacia Duster. Lucrurile stau altfel acum. Ajunge în gamă motorul TCe 150 și așa avem de-a face cu cel mai rapidă Dacia construită vreodată.
FOTO: Bogdan PARASCHIV
Să pun cheia în contact. Ce cheie? Ce contact? Am un card. Și am buton de pornire. Așa că… la drum! Calc accelerația și se duce. Mă mai uit o dată la logo-ul din volan. Da, chiar conduc un Duster. Dar care nu se poartă ca un Duster. Calc frâna ca să revin la limita de viteză. N-am vrut să o încalc. N-am crezut că o pot face atât de rapid.
150 de cai putere și 250 Nm o fac rachetă pe Dacia mea. Păstrând proporțiile, evident, în segmentul SUV-urilor mici. Pentru că Dacia mea cu apucături de Mercedes are sub capotă motorul dezvoltat de Renault în parteneriat cu Daimler, un propulsor cu filtru de particule, prezentat în octombrie 2018 la Salonul Auto de la Paris. Același motor ajunge și în gama compactă a constructorului premium, dar și sub capota lui Renault Kadjar și a lui Nissan Qashqai, pe care l-am testat și noi.
Deși incredibil de agil, SUV-ul de clasă mică produs la Mioveni cu motorul TCe 150 și tracțiune față are nevoie de mai multă stabilitate. Ușor și cu gardă mare la sol de 21 de centimetri, cel mai rapid Duster devine și cel mai instabil în viraje. Motorul, compatibil cu noul standard Euro 6d-Temp, este rezervat, pentru moment, doar versiunilor 2WD, dar va fi disponibil și în combinație cu sistemul de tracțiune integrală 4WD începând cu a doua jumătate a acestui an.
Duster 150 TCe cu transmisie manuală cu șase trepte aleargă de la 0 la 100 km/h în […] Citește continuarea pe www.missauto.ro.