Test drive Dacia Jogger 100 Eco-G – Autonomie din belșug

Dacia ne-a chemat în Franța, chiar pe Coasta de Azur, pentru a pune la încercare cel mai nou model din gama sa: polivalentul Jogger. Pentru noul său model, Dacia oferă doar motorizări pe benzină de 100 sau 110 CP. Prea puțin? În 2023 vom vedea și un Jogger cu propulsie hibrid ce va oferi 140 CP.

Modelele cu șapte locuri au făcut parte din istoria modernă a mărcii Dacia. Încă de la prima generație a modelului Logan, Dacia a reinventat conceptul de break cu Logan MCV, un automobil derivat din Logan-ul sedan. Cu un ampatament mărit la aproape 3 metri, Logan MCV oferea șapte locuri, sau cinci și un portbagaj imens de 700 litri. MCV-ul s-a bucurat de un succes enorm, în ciuda faptului că în spate nu avea un hayon ci două portiere batante.

A doua generația a modelului Logan MCV a devenit un break clasic, dar Dacia avea deja în gamă un model dedicat cu șapte locuri, monovolumul Lodgy. Acesta a venit pe piață într-un moment în care publicul european a început să favorizeze masiv SUV-urile, modelele dedicate pentru familii numeroase ca monovolumele, căzând în dizgrație. Lodgy nu a văzut cifrele de vânzări pe care și le doreau oficialii Dacia, dar modelul se află încă în oferta constructorului român la 10 ani de la lansarea din 2012.

Acum, Dacia aduce un nou model dedicat celor care au nevoie de șapte locuri sau un portbagaj mare. Iar rețeta este diferită și aplicată conform preferințelor actuale ale pieței. Să-i spunem bine ai venit lui Jogger, un crossover ce îmbină latura practică a unui break cu caracteristicile unui monovolum și robustețea unui SUV.

Urmașul modelului Logan MCV

Jogger are un ampatament de 2.9 metri, la fel ca clasicul Logan MCV, dar lucrurile sta cu totul altfel la interior. Portiere spate largi, care permit un acces facil la bancheta spate și la al treilea rând de scaune. Acesta din urmă este poziționat deasupra punții spate, așa că ocupanții își pot strecura picioarele în fața punții, sub banchetă. De astfel, cele două rânduri de scaune sunt dispuse ca într-un amfiteatru, pentru ca toată lumea să aibă vizibilitate în față. Bancheta este cu 5,5 cm mai sus, iar rândul trei, cu 2,5 cm deasupra banchetei.

Șase persoane vor putea călători confortabil la bordul unei Dacia Jogger, iar la nevoie chiar și șapte, dar lucrurile vor fi ceva mai înghesuite pe al doilea rând de scaune. Poziția de conducere e tipică unui crossover. Orice șofer își va găsi poziția perfectă, pentru că volanul se reglează în înclinare cu +/-2,1° și în adâncime cu +/-25 mm.

Jogger are spații de depozitare la interior în valoare de 24 litri dintre care 7 litri sunt rezervați torpedoului. Al treilea rând de scaune poate fi rabatat sau pliat cu totul. Sau poate fi scos cu totul din mașină pentru a elibera 708 litri. Dacă rabatăm și spătarul banchetei, spațiul de încărcare crește la peste 1800 litri. Cu toate cele șapte locuri în funcțiune, spațiul din portbagaj este de 160 litri. Iar de data asta, avem un hayon, așa cum trebuie să fie.

De afară, Jogger se înscrie perfect în noua linie de design Dacia. Îl pui alături de noul Logan, Sandero, Sandero Stepway și Duster facelift și se integrează perfect. Jogger are o alură mai robustă, fiind practic un fel de Stepway al breakurilor cu șapte locuri.

La drum cu Jogger

La testele din Franța, Dacia a adus cele două versiuni de motorizare disponibile în acest moment. Motorul de top este TCe110, adică propulsorul pe benzină turbo cu trei cilindri și o cilindree de 110 CP. Cuplul maxim oferit este de 200 Nm. Disponibil doar în asociere cu cutie de viteze manuală cu șase trepte, acest propulsor este cel mai puternic oferit pe gama Jogger. Impresii complete despre această motorizare vor fi publicate în revista AutoExpert, numărul din februarie 2022.

A doua opțiune pentru clienții care doresc un Jogger este motorul Eco-G 100 (999 cmc, 100 CP, 170 Nm) ce poate fi alimentat atât cu benzină, cât și cu GPL. Este sistemul care și-a dovedit deja popularitatea pe modele ca Duster, Logan sau Sandero, fiind alternativa oferită de Dacia la motorizările diesel. Pentru că, da, Jogger nu poate fi configurat cu motorizare diesel. Dacia justifică această alegere prin faptul că modelul cu șapte locuri este suficient de ușor (1200 kg) pentru a nu avea nevoie de o putere mai mare. Mulți dintre clienți vor cere, porbabil, motorul de 1.3 litri și 130/150 CP, dar acesta este rezervat modelului Duster.

Din 2023 va veni și o versiune hibrid clasic pentru Dacia Jogger ce va folosi sistemul de propulsie de la Renault Clio E-Tech, adică motor pe benzină de 1.6 litri și un motor electric pentru un total de 140 CP.

Până atunci, Dacia Jogger Eco-G este o alegere bună pentru cei care au de făcut drumuri lungi. Motorul de 1.0 litru și 100 CP ce poate fi alimentat cu benzină sau GPL nu este cel mai puternic, dar își face treaba foarte bine. Cu o funcționare rotundă și fără zgomotul specific motoarelor cu trei cilindri, propulsorul Eco-G este preferatul meu din actuala gamă Jogger. În plus, ai avantajul celor două rezervoare (50 litri benzină, 40 litri GPL), astfel că, cu ambele plinuri făcute, autonomia modelului Jogger poate depăși 1000 kilometri.

Instalația GPL este furnizată de un producător italian Landi Renzo și instalată încă de pe linia de asamblare a modelului Jogger. La fel ca și la Duster facelift, sistemul este acum integrat perfect, iar pentru a trece pe GPL, este suficient să apăsăm butonul din stânga volanului. Computerul de bord ne arată consumul mediu separat pentru GPL și benzină, precum și nivelul celor două rezervoare.

Pe gaz

La testele din Franța am rulat 90% pe GPL și nu se simte nici o diferență față de utilizarea motorului alimentat cu benzină. În ciuda dimensiunilor, Jogger se mișcă suficient de dezinvolt pe viraje, dar nu așteptați senzații sportive. Pentru o familie care are nevoie de un automobil încăpător, Dacia Jogger este o alternativă excelentă. Pe traseul virajat din Franța, cu multe urcări și coborâri pe dealurile din apropierea orașului Nisa, Dacia Jogger 1.0 Eco-G în varianta cu cinci locuri a avut un consum mediul de 8.8 litri GPL/100 km. Consumul oficial este de 7,8 litri GPL/100 km i de 6.1 litri/100 km dacă rulăm pe benzină.

Dat fiind faptul că Jogger folosește platforma CMF-B, deja cunoscută de la Logan și Sandero, dar cu suspensii gândite special pentru un model mai mare, Dacia a reușit să oferă o ținută de drum foarte bună noului automobil din gama sa. Suspensia filtrează excelent denivelările din suprafața de rulare. Vei rula, astfel, în confort, chiar și când treci peste linii de tren sau limitatoare de viteză.

Dar, până la urmă, Jogger este ales pentru latura sa practică. Are șapte locuri, iar scaunele se pot plia, sau rabata foarte ușor. Cele din spate pot fi scoase de tot din portbagaj, în caz de nevoie. Pentru banchetă din rândul doi, același sistem se aplică, putând fi pliată sau rabatată. Dacia se mai laudă și cu barele de plafon care pot fi montate și transversal pentru a putea pune un portbagaj de plafon. Un sistem inteligent ce te scapă de achiziția unor bare transversale suplimentare.

Prețurile pentru Dacia Jogger încep de la 13.990 euro pentru varianta de bază cu cinci locuri numită Essential. Seria limitată Extreme cu șapte locuri costă 17.500 euro dacă alegem motorul Eco-G 100 cu GPL și benzină, sau 18.000 euro dacă preferăm motorizarea TCe 110. Culorile metalizate costă 390 euro.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top