DS 7 Crossback este un nume despre care s-a vorbit mult in urma cu aproximativ patru ani, SUV-ul fiind prezentat de marca franceza premium DS in cadrul editiei din acel an a Salonului Auto de la Geneva. Text: Andrei Cristian.
S-a vorbit mult despre acest model dat fiind faptul ca era primul SUV al celor de la DS lansat pentru piata europeana, modelul anterior – DS 6, fiind destinat exclusiv pietei auto din China. Francezii si-au dorit insa sa aduca pe piata un model de acest fel, segmentul SUV-urilor incepand la acea vreme sa se bucure de un succes din ce in ce mai mare!
Misiunea lui DS 7 Crossback nu era deloc una usoara, SUV-ul francezilor intrand intr-un ring de joc dominat deja de constructorii germani de renume. Insa, suedezii de la Volvo au dovedit ca pot concura de la egal la egal cu rivalii germani, XC60 fiind unul dintre cele mai cautate modele din acest segment. Asadar, francezii de la DS au decis in cele din urma sa il arunce pe noul DS 7 Crossback in ring si sa isi incerce norocul impotriva unor modele rivale precum Mercedes GLC, Audi Q5 sau BMW X3.
➡ Apasă aici pentru a vedea oferta Citroen pentru Rabla 2021! 💡
Modelele francezilor de la DS s-au bucurat de un succes important pe piata auto din China, asa ca moralul celor din conducerea marcii premium era unul ridicat la momentul lansarii. In plus, noul DS 7 avea sa vina cu ceva nou pe piata europeana, cu o abordare emotionala care avea sa le puna probleme in cele din urma rivalilor din segment. Noutatile erau vizibile si din punct de vedere stilistic, DS 7 venind la pachet cu o abordare stilistica diferita in comparatie cu ceea ce eram cu totii obisnuiti.
DS 7 Crossback are 6 versiuni de motorizare
DS 7 Crossback ne-a fost prezentat inca de la bun inceput cu sase versiuni de motorizare: trei pe benzina, doua diesel si un plug-in hybrid. Cea din urma insa ne-a fost prezentata abia la finalul anului 2018. Aflam la acea vreme ca DS 7 Crossback E-Tense 4×4 imprumuta din punct de vedere tehnic sistemul de propulsie abia anuntat al modelelor Peugeot 3008, Peugeot 508 sau Citroen C5 Aircross PHEV. Astfel, DS devenea primul constructor auto ce ne oferea o masina premium cu sistem de propulsie hibrid in segmentul C.
SUV-ul DS 7 Crossback E-Tense s-a dovedit intre timp a fi un model de succes, devenind chiar preferatul presedintelui francez Emmanuel Macron pentru evenimentele oficiale. Ei bine, in aceste conditii nu avem de ce sa nu recunoastem ca si noi am fost foarte curiosi de ceea ce poate oferi aceasta versiune plug-in hybrid a SUV-ului DS 7. Din fericire, putem acum sa va spunem ca am avut ocazia de a testa acest model, drept pentru care in randurile urmatoare va vom spune care sunt impresiile cu care am ramas noi in urma celor cateva sute de kilometri parcursi la volanul lui!
Design exterior
Incepem cu inceputul si ne indreptam atentia catre infatisarea acestui DS 7 Crossback. Si nu avem cum sa spunem ca nu am fost impresionati inca de la bun inceput, SUV-ul francezilor venind cu ceva diferit. Inca de la prima privire putem observa o serie intreaga de elemente cromate care evidentiaza partile principale ale masinii – blocurile optice frontale si posterioare. DS 7 vine la pachet cu lumini full LED atat in fata, cat si in spate si ne propune o semnatura luminoasa aparte, inspirata din lumea bijuteriilor. Aceasta versiune vine la pachet cu o culoare noua in care poate fi vopsita caroseria – Crystal Grey.
Din punct de vedere al dimensiunilor, pe fisa tehnica a SUV-ului DS 7 Crossback putem regasi urmatoarele: lungime de 4.57 metri, latime de 1.89 metri, respectiv inaltime de 1.62 metri. Daca tot suntem la acest capitol al cifrelor, trebuie sa mai spunem si ca portbagajul se poate lauda cu un volum de depozitare al bagajelor de 628 de litri. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 a mai primit din partea constructorului francez si un set de jante cu diametru de 19 inci. Masa totala a bolidului este de 1.825 de kilograme.
Design interior
Mergem mai departe catre habitaclu, acolo unde observam ca francezii au reusit fara doar si poate o treaba extrem de buna. Spunem asta in primul si primul rand pentru ca spatiul de la interior este unul mai mult decat generos. Acest lucru a fost reusit in primul rand datorita bateriilor care au fost amplasate sub podea, ceea ce inseamna ca spatiul de la interiorul versiunii E-Tense 4×4 este similar cu cel al versiunilor cu motoare conventionale.
Interiorul versiunii DS 7 Crossback E-Tense iese in evidenta destul de usor datorita unor caracteristici unice, precum finisajul Guilloche Clous de Paris sau ceasul B.R.M R180. La interior se poate observa imediat ca te aflii intr-un model E-Tense, litera E fiind evidentiata in relief pe maneta schimbatorului de viteza. Atentia la detalii a francezilor este evidenta, iar materialele folosite sunt de o foarte buna calitate. Pana la urma urmei, vorbim despre un model premium, iar francezii chiar au reusit o treaba excelenta!
Echipare de lux
Din punct de vedere tehnologic, DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se poate lauda cu doua ecrane cu dimensiuni de 12 inci. Bolidul se poate mandri si cu un sistem audio Focal Electra cu 14 incinte, acesta fiind oferit de o companie franceza specializata in sisteme de sunet de inalta fidelitate care colaboreaza pentru prima data cu un producator din industria auto.
Sistemul de propulsie
Ne indreptam acum atentia catre partea tehnica a acestei versiuni plug-in hybrid DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Vorbim, asadar, despre un sistem hibrid care este alcatuit dintr-o unitate de motorizare pe benzina cu capacitate de 1.6 litri, capabila sa dezvolte 200 de cai putere, careia i se alatura doua agregate electrice de cate 109 cai putere. In total, acest sistem genereaza 300 de cai putere si un cuplu maxim de 450 Nm.
Asa cum ii spune si numele, bolidul beneficiaza de aportul unui sistem de tractiune integrala, unul dintre motoarele electrice fiind amplasat pe puntea fata, in timp ce cel de-al doilea este amplasat pe puntea spate. Transmisia este asigurata prin intermediul unei cutii de viteze automata, cu opt trepte. Totodata, mai trebuie sa spunem ca modelul este echipat cu un acumulator de 13.2 kWh.
In aceste conditii, aceasta varianta DS 7 Crossback E-Tense 4×4 poate rula in regim electric pe o distanta de cel mult 50 de kilometri, conform standardelor WLTP. Bateria poate fi incarcata destul de rapid in cazul in care este utilizat un WallBox de 6.6 kW, fiind nevoie de numai doua ore. In cazul utilizarii unei prize normale va fi nevoie insa de ceva mai mult timp, aproximativ opt ore.
Performanțele dinamice
Din punct de vedere al cifrelor de performanta, trebuie sa va spunem in primul rand ca acceleratia de la 0 la 100 km/h poate fi realizata intr-un timp de numai 5.9 secunde, ceea ce nu este deloc rau daca stam sa ne gandim. Viteza maxima in regim full-electric este de 135 km/h, insa in mod normal putem vorbi despre o viteza maxima de 239 km/h.
Consumul de carburant este mai putin important in cazul unui model hibrid, insa haideti sa vedem cum sta situatia si la acest capitol in cazul lui DS 7 Crossback E-Tense 4×4. Astfel, conform fisei tehnice avem un consum mediu de 1.3 litri necesari pentru parcurgerea unei distante de 100 de kilometri. Totodata, mai vrem sa spunem la acest capitol ca versiunea plug-in hybrid a lui DS 7 Crossback inregistreaza un nivel al emisiilor de CO2 de 30 grame/kilometru.
Setările sistemului
Soferul are la dispozitie patru moduri de rulare, in functie de preferintele sale: Zero Emission (atunci cand se va conduce in modul full-electric), Sport (regim care optimizeaza puterea), Hybrid (regim care gestioneaza automat performanta) si 4WD (pentru o tractiune optima in orice conditii de drum).
DS 7 Crossback E-Tense 4×4 se lauda cu o optiune Brake, care permite masinii sa franeze fara apasarea pedalei de frana. De asemenea, mai trebuie sa spunem ca in timpul franarii, sistemul de franare i-Booster va permite recuperarea de energie. Functia e-Save este si ea foarte importanta, permitandu-i soferului sa rezerve o autonomie electrica de 10, 20 km sau chiar intreaga capacitate disponibila pentru zonele in care se doreste a se rula in regim full-electric.
Prețuri în România
In tara noastra, DS 7 Crossback E-Tense este disponibil in trei versiuni de echipare: Be Chic, So Chic si Grand Chic. Cea mai accesibila versiune porneste de la un pret de 49.400 de euro. Preturile pot urca insa pana la 50.900 de euro in cazul versiunii de mijloc, respectiv 54.900 in cazul versiunii superioare.
Versiunea de baza Be Chic vine insa la pachet cu o serie intreaga de dotari, printre acestea numarandu-se: oglinzi exterioare incalzite si rabatabile electric, sistem pentru incarcarea wireless a telefonului, scaune fata incalzite, proiectoare de ceata cu LED, scaun sofer cu reglaj lombar electric, senzori de parcare fata si spate, camera video pentru mersul cu spatele, sistem audio cu opt incinte, geamuri electrice fata si spate, sistem de climatizare pe doua zone, sistem de iluminare ambientala cu LED, volan imbracat in piele, etc.
De asemenea, mai sunt incluse si cateva sisteme de asistenta: sistem de franare automata de urgenta, sistem Night Vision, sistem Hill Assist, frana de mana actionata electric, detector de oboseala. Sistemul DS Park Pilot te va ajuta sa parchezi mult mai usor, masina putand parca de una singura paralel sau in spic in siguranta, stiind de asemenea sa si iasa din locurile de parcare fara ajutorul tau. Sistemul DS Connected Pilot ajuta, de asemenea, la condus in timp ce tu iti permiti sa preiei controlul in orice moment. Acest sistem poate regla viteza si distanta fata de vehiculul din fata, putand pozitiona totodata masina pe banda sa de rulare.
Foto: cars.ro