Cel mai spațios și modulabil SUV de clasă mică, Honda HR-V, a trecut printr-un facelift care îl face mai atractiv. Test cu versiunea 1.5 cu transmisie manuală de 131 CP.
Honda HR-V a revenit în Europa după o pauză de aproape 10 ani, prima generație fiind vândută între 1999 și 2006 fără a avea apoi un urmaș imediat. În toamna lui 2015, Honda a lansat un nou SUV subcompact, denumit tot HR-V care concurează în clasa SUV-urilor mici aflată într-o mare expansiune în ultimii doi ani.
Cu o lungime de 4.334 mm, teoretic, Honda HR-V aparține segmentului clasei mici dar este mai lung decât majoritatea SUV-urilor mici. Însă plusul de lungime se regăsește din plin în spațiul interior pentru că HR-V este cel mai spațios SUV de clasă mică.
Este atât de mult loc la genunchi dar și la cap în ciuda acoperișului plonjat spre spate încât HR-V ar putea concura și multe SUV-uri compacte. Și ochiul nu înșeală pentru că spațiul la genunchi în spate este cuprins între 16 și 45 cm, adică între valori care corespund chiar clasei medii. De aceea, cine optează pentru HR-V se va bucura de mult spațiu. Și nu numai.
Portbagajul este uriaș, măsurând 448 litri în total inclusiv cu compartimentul de sub podea. Sunt multe SUV-uri de clasă compactă care nu oferă un astfel de volum de încărcare. În plus, portbagajul e modulabil și foarte practic. Șezutul coboară când se rabate spătarul fracționabil creându-se o suprafață perfect plană. HR-V mai păstrează sistemul inteligent de rabatare a banchetei Magic Seats. Pentru că rezervorul este montat sub scaunul șoferului, șezutul banchetei se poate ridica eliberând un spațiu generos în spate. Astfel, se pot încărca obiecte foarte înalte sau o bicicletă.
HR-V are un interior sobru care a trecut printr-un facelift în urma căruia s-au îmbunătățit materialele de la interior și scaunele. Ne-au plăcut foarte mult comenzile tactile pentru climatizare și compartimentul de depozitare de pe tunelul median generos ca volum și care se poate configura cu ajutorul a două opritoare mobile. Și trebuie să mai remarcăm și posibilitățile de conectivitate foarte bune cu două mufe USB, una HDMI și o priză de 12V/120W.
Și HR-V a renunțat la diesel ca și majoritatea modelelor Honda însă oferă de acum și noul 1.5 litri turbo de 182 CP de pe noul Civic. Până la primul test cu noul 1.5 litri turbo luna viitoare, vă prezentăm impresiile despre motorul aspirat de 1,5 litri și 131 CP.
Versiunea cu transmisie manuală cu 6 trepte pe care am avut-o la test este foarte plăcută la condus. Schimbătorul are un levier scurt și curse relativ scurte ca la mașinile sport și chiar și timoneria un pic rigidă ne duce cu gândul la clasicele GTI-uri.
Motorul aspirat cu blocul identic cu cel de la motorul turbo face parte din galeria de motoare clasice aspirate de înaltă turație Honda. Are puterea maximă la 6.600 rpm, se turează până la 7.000 rpm și dă totul destul de târziu, după 4.000 rpm, turația de cuplu maxim fiind abia la 4.600 rpm. Însă se turează liniar și ușor și este ceva mai economic decât motorul turbo mulțumindu-se cu un consum real de 7,1 l/100 km.
Cu un centru de greutate relativ coborât (garda la sol de 185 mm) , destul de ușoară și cu un tren de rulare reglat mai ferm, HR-V este incisivă și mai agilă. Iar după micul facelift, nivelul de zgomot ridicat, care a fost o critică importantă la testele din trecut pe care le-am efectuat cu HR-V, a fost redus substanțial.
Prețurile încep de la 23.900 euro pentru versiunea Elegance cu transmisie manuală, HR-V fiind eligibil prin programul Rabla care mai reduce prețul cu 1.450 euro echivalentul a primei de casare de 6.500 lei.
Verdict
HR-V are cel mai mare și mai modulabil interior din segment dar și cel mai mare portbagaj fiind din acest punct de vedere SUV-ul de familie de clasă mică cel mai potrivit. Motorul aspirat este economic și oferă performanțe bune iar trenul de rulare mai ferm conferă o ținută de drum sigură și un comportament agil. După facelift, materialele s-au îmbunătățit și s-a redus zgomotul la vânt.
DATE TEHNICE | Honda HR-V |
---|---|
Model | 1.5 2WD Executive |
Motor/ nr. cilindri | L4, aspirat |
Cilindree (cmc) | 1.498 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 131/6.600 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 155/4.600 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | manuală, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.334/1.772/1.605 |
Ampatament (mm) | 2.610 |
Volum portbagaj (l) | 448-1.473 |
Masă la gol (kg) | 1.241 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Viteză maximă (km/h) | 192 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 130 |
Preț (euro cu TVA) | 26.400 |