Față de i30 Hatchback, bancheta spate a fost coborâtă cu 5 mm, însă în același timp, acoperișul este cu 30 mm mai jos. Rămâne totuși suficient spațiu la cap pentru o poziție relaxată, dar nu și pentru… o pălărie pe capul pasagerului înalt și relaxat. i30 Fastback este cu 115 mm mai lung decât i30 și a primit jante din aliaj de 17 și 18 inci, special create pentru acest model.
În familia i30, hatchback-ul pare să fie prietenosul, Tourer-ul este spațiosul, iar N este puternicul. Dar cum poate fi descris i30 Fastback care joacă într-o ligă proprie? Prezentat în toamna anului trecut la Salonul Auto de la Frankfurt, i30 Fastback are un profil acvilin, imposibil de descris într-un singur cuvânt. Însă este la fel de european ca și i30, fiind dezvoltat în centrul Hyundai din Russelheim și produs la uzina Hyundai din Nosovice, alături de frații săi cu același nume de familie. Cu peste 800.000 de unități vândute pe bătrânul continent de la introducerea primei generații i30 în 2008, Hyundai dezvoltă gama compactă cu un al patrulea membru, la care adaugă elemente contemporane preluate din clasele superioare. Versiunea de bază include cu generozitate pilot automat, avertizare frânare automată de urgență, fază lungă automată, asistent de bandă și asistent de oboseală.
Interiorul sofisticat și ergonomic al lui i30 Fastback în versiunea de top Exclusive vine standard cu un sistem multimedia cu ecran tactil de 8 inci, navigație, conectivitate TomTom live, Apple CarPlay și Android Auto și încărcător wireless. Se regăsesc pe consola centrală și o priză de 12 V, o mufă AUX și una USB.
Motorul turbo de 1,4 litri care propulsează mașina noastră de test este cuplat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte DCT7 (există și versiunea cu transmisie manuală cu 6 trepte) și linia de echipare Exclusive accentuând senzația de rafinament oferită de habitaclu. Avem la dispoziție trei moduri diferite de rulare pentru direcție, cutie și motor, dar nu și pentru suspensie: Eco, Normal și Sport. Cel mai incisiv este, evident, cel Sport, care te face să simți că ești într-o mașină cu ADN de atlet.
- Design agresiv și atractiv
- Garanție 5 ani fără limită de kilometri
- Incisiv în modul Sport
- Diferență mică de preț față de i30
- Consum ridicat
Cutia automată DCT cu dublu ambreiaj, șapte trepte și cu padele pe volan (disponibile la linia de echipare Exclusive) sporește senzația sportivă pe care o ai la bordul limuzinei cu alură de coupé. Dar fii fără grijă! Nu vei adormi la volan nici în modul Eco. Diferența mică de consum dintre Eco și Sport nu te va convinge însă, să renunți la distracție. Oricum, traficul bară la bară din București și pedala de accelerație cu magnet în afara orașului ne-au ținut departe de cifrele oficiale de consum (5,6 l/100 km). Suspensia este cu 15% mai rigidă față de cea care se regăsește la versiunea hatchback, fără să sacrifice însă, confortul la trecerea peste denivelări. În viraje, simți cum mașina găsește trasa și ritmul ideale, păstrându-și calmul și ieșind din curbă cu aplomb, în timp ce cutia DCT cu dublu ambreiaj identifică, fără să stea pe gânduri, treapta corectă.
i30 Fastback pune la dispoziția celor care vor să plece la drum un portbagaj de 450 de litri, cu 55 litri mai mult decât la hatchback, deși are același ampatament (2.650 mm), dar o consolă spate mai lungă decât la i30 hatch. Douăsprezece culori sunt disponibile, vopseaua metalizată costă 405 euro, cea perlată 452 și atrăgătorul Engine Red doar 167 de euro. Cel mai accesibil i30 Fastback cu motor 1.0 T-GDi și echipare Highway costă 17.785 euro. Cu motorul din test 1.4 T-GDi, cutie DCT7 și echipare Exclusive prețul este de 21.236 euro, cu doar 475 euro mai mult decât versiunea hatchback cu același motor și echipare, ceea ce nu este mult deloc.
Verdict AutoExpert
DATE TEHNICE | Hyundai |
---|---|
Model | i30 Fastback |
Motor/nr. cilindri | 1.4T-Gdi, 4 cilindri |
Cilindree (cmc) | 1,353 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 140/6.000 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 242/1.500 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată cu dublu ambreiaj |
L/l/h (mm) | 4.455/1.795/1.425 |
Ampatament (mm) | 2,65 |
Volum portbagaj (l) | 450 |
Masă la gol (kg) | 1,362 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 9,5 |
Viteză maximă (km/h) | 203 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,6 |
Emisii CO2 (g/km) | 129 |
Preț de bază (euro, cu TVA) | 16.285 euro |