Primul model din industrie oferit cu trei tipuri de sisteme de rulare (hibrid, PHEV și electric) și-a schimbat uniforma și comportamentul, odată cu faceliftul de anul trecut. În test, cel mai ieftin plug-in hybrid din România, Hyundai Ioniq Plug-In, în echiparea Exclusive. Foto: Bogdan Paraschiv
Pionierul versatilității. În 2016, când toți producătorii dezvoltau modele separate pentru sisteme de propulsie diferite, Hyundai Ioniq și fratele Kia Niro îți ofereau cea mai mare libertate de alegere pe care o puteai întâlni pe piața auto: hibrid simplu, PHEV și electric în același „ambalaj”. Iar anul trecut, ambele modele au trecut prin faceliftul de la mijlocul vieții.
Hyundai Ioniq Plug-In – aspect nou
Așa că Ioniq-ul meu arată mai dichisit cu a sa grilă „cu diamante” și cu noua bară de protecție cu baghetă argintie la bază. Dar cel mai tare o evidențiază noile blocuri optice cu canini dubli. Aceștia mușcă din bara de protecție și care au rol de lumini de zi. La fel de spectaculos este și noul sistem multimedia cu display de 10,25 inci, care permite afișarea simultană a două zone separate pe ecranul de start. Se mișcă fără întârzieri și poate fi personalizat așa cum faci cu un smartphone.
Mai mult, poți să-i asociezi prin Bluetooth două telefoane. Astfel, poți să rulezi muzică și să primești apeluri prin sistemul de sunet premium Infinity al mașinii de la ambele dispozitive. Cel mai tare e că nu trebuie să plătești nimic, pentru că totul vine standard. Cel mai puțin tare e că butoanele climatizării și cele de sub ecran sunt doar niște iconițe aprinse pe suprafața lucioasă, perfect plană. Faptul că nu sunt deloc reliefate le face greu de „țintit” cu degetul în mers.
Spațiu
În rest, același spațiu interior mare și aceeași atmosferă de sobrietate hi-tech, cu nuanțe de gri și negru. În spate îți poți mișca picioarele liber indiferent de statura pe care o ai. Dar dacă ești înalt, poți simți deasupra capului mângâierea plafonului descendent ca la un sedan-coupe. Din păcate, faceliftul nu a adus și mufe USB pe spate, deci copiii se vor supăra un pic. Portbagajul de 341 litri este mare pentru un plug-in compact. Iar frații electric și hibrid oferă chiar mai mult, datorită bateriilor care nu pătrund sub podeaua spațiului de bagaje: 357, respectiv 443 litri.
Sistem propulsie
Nimic nou la sistemul de rulare. Aceeași combinație de motor electric de 60,5 CP și motor aspirat pe benzină, de 1,6 l și 141 CP, aceeași baterie Li-ion de 8,9 kWh brut (aproximativ 7 kWh utilizabili). În București am trecut de 55 km cu un plin de baterie în prima după-amiază, cu climatizarea oprită. Totuși, pe caniculă, cu temperatura setată la 22°C, am scăzut puțin sub 50 km. Apoi am pornit spre munte cu bateria goală, fără să menajez mașina, și, la întoarcerea în București, am avut un consum excepțional, de 4,8 l/100 km. Concluzia: fie că o încarci acasă în mai puțin de 4 ore și rulezi pur electric în oraș, fie că pleci cu bateria goală la drum întins, Hyundai Ioniq Plug-in ține cu buzunarul, te scutește de griji și nici nu te privează de plăcerea de a conduce.
➡ Test Hyundai Kona Electric 💡
Cutia DCT se simte clar mai sportiv decât transmisia CVT de la Prius Prime. Totuși, la depășiri după o perioadă de mers constant, se mai întâmplă să fie indecisă (ce-i drept, nu și când o pui în modul Sport). Altminteri, Ioniq Plug-in se simte mai rapid decât Prius Prime și cuplul de 170 Nm al motorului electric, disponibil instantaneu, se simte la culcarea accelerației.
Setări eco
Nu ai prea multe setări de făcut. Butonul EV-HEV de pe tunelul central îți permite să treci mașina în mod electric până când bateria se golește. În plus, cele două padele din spatele volanului variază, în 3 pași, nivelul de regenerare a energiei la decelerare. În rest, te bucuri de un sistem de frânare docil, ca la un autoturism convențional și de o direcție rapidă și exactă, care îți transmite fidel nivelul aderenței pe viraje.
Pachetul este și mai atractiv dacă îl raportăm la preț. Versiunea de bază, de 30.405 euro (24.805 euro prin Rabla Plus) face ca Hyundai Ioniq Plug-In să fie cel mai ieftin plug-in hybrid din România!«
Verdict AutoExpert
Accesibil, spațios și agil, Ioniq a primit un plus de rafinament și conectivitate după faceliftul de anul trecut. Iar acum se “mulează” perfect pe filosofia mărcii, oferind o valoare excelentă pentru prețul cerut.- Preț minim pentru un PHEV
- Autonomie electrică mare
- Sistem de propulsie vioi
- Sistem multimedia performant
- Spațiu interior mare
- Comenzi tactile nepractice
- Cutie DCT uneori indecisă
Marcă | Hyundai Ioniq |
---|---|
Model | Plug-In Exclusive |
Motor termic | |
Nr. cilindri | L4, aspirat |
Cilindree (cmc) | 1580 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 105/5700 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 147/4000 |
Motor electric | |
Putere maxima (CP) | 60.5 |
Cuplu maxim (Nm) | 170 |
Putere totala ansamblu (CP) | 141 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 265 |
Capacitate baterie net/brut (kWh) | 8,9/7,1 |
Transmisie | automată, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4470 x 1820 x 1450 |
Ampatament (mm) | 2700 |
Masa la gol (kg) | 1570 |
Volum portbagaj (l) | 341-1401 |
Acceleratie (0-100 km/h) | 10,6 |
Viteza maxima (km/h) | 178 |
Consum mixt (l/100 km) | 1,1 |
Emisii CO2 (g/km) | 26 |
Pret (euro cu TVA) | 30.405 |