SUV-ul premium de clasă medie Jaguar F-Pace a primit o versiunea de înaltă performanță SVR. Jaguar F-Pace SVR promite performanțe de mașină sport datorită motorului supraalimentat cu compresor mecanic de 5 litri care dezvoltă 550 CP și 680 Nm. Primele impresii de la Nisa.
După Range Rover Sport, Range Rover și Range Rover Velar, SUV-ul premium de clasă medie Jaguar F-Pace primește și el motorul de 5 litri supraalimentat cu compresor mecanic care dezvoltă 550 CP și 680 Nm în Jaguar F-Pace SVR. SVO (Special Vehicle Operation) este divizia de înaltă performanță a lui Jaguar Land Rover, omoloaga lui BMW M sau Mercedes-AMG.
Suspensie modificată cu arcuri mai tari și jante dezvoltate special de 21 și 22 inci
Jaguar F-Pacer SVR este dezvoltat pe baza versiunii V6 dar arcurile sunt cu 30% mai tari pe față și cu 10% mai tari pe spate față de cele de la versiunea V6. De asemenea, amortizoarele adaptive au un reglaj special pentru SVR.
Jaguar declară că F-Pace SVR are un ruliu cu 5% mai mic decât versiunea F-Pace V6.
Jantele forjate sunt mai mari, fiind de 21 inci standard sau 22 inci opțional cum erau cele de pe mașina de test, încălțate cu pneuri de 265/40 ZR22 pe față și 295/35 ZR22 pe spate. Și sistemul de frânare este modificat având etrieri cu patru pistonașe și discuri de 395 mm pe față.
Diferențial blocabil electronic de la F-Type
Sistemul de tracțiune integrală este similar cu cel de la F-Pace V6 având un cuplaj central în baie de ulei care transmite în mod normal 100% din putere spre puntea spate și la nevoie poate transfera până la 50% spre puntea față. Și puntea spate integrală cu 4 brațe este similară cu cea de la F-Pace dar F-Pace SVR beneficiază în plus de diferențialul blocabil electronic de la F-Type V6.
Față de F-Pace V6, F-Pace SVR dispune de un sistem activ de sunet pe evacuare, sistemul de evacuare fiind cu 3,8 kg mai ușor decât la F-Pace.
La interior ne întâmpină scaunele subțiri cu tetierele integrate pe care este embosat logoul SVR și volanul cu padelele din aluminiu. Sistemul multimedia TouchPro Duo cu ecran tactil de 10 inci și indicatoare de bord virtuale afișate pe ecranul de 12,3 inci sunt standard.
Ross Restell, responsabilul de dezvoltare al lui F-Pace SVR, ne-a declarat: “Nu am avut un scop în sine de a construi un SUV care să bată recorduri pe circuit ci care să poată fi utilizat și în viața de zi cu zi.”
Confortabil dar cu rezerve foarte mari de putere
Și Restell are dreptate. Beneficiind de platforma IQ din aluminiu utilizată și la limuzina XF, F-Pace SVR se simte agil și ușor la condus. Pe hârtie cântărește 2.070 kg, cu vreo 200 kg mai puțin decât fostul BMW X6M.
Pe modul Normal al suspensiei se conduce ca un SUV normal, fiind foarte confortabil și plăcut în utilizarea de zi cu zi.
- Aderență excepțională
- Motor cu compresor mecanic cu răspuns superb
- Interior personalizat de mare efect
- Suspensie mai fermă dar foarte confortabilă
- Preț extrem de rezonabil raportat la putere și concurență
- Consum mare
Pe modul Sport, suspensia se întărește semnificativ dar fără a deveni extrem de tare. Chiar și în acest mod, F-Pace SVR oferă o experiență de condus foarte plăcută. Se înclină foarte puțin în viraje și tracțiunea integrală oferă rezerve foarte mari de tracțiune. Nici la plecări intempestive din loc, trenul de rulare nu rupe aderența, cooperarea dintre sistemele electronice, diferențialul blocabil electronic pe spate și tracțiunea integrală fiind perfectă.
Motorul supraalimentat cu compresor mecanic nu știe ce este golul turbo deoarece compresorul mecanic este antrenat direct de arborele motor și supraalimentarea funcționează de la cel mai mic regim de turație. Motorul urcă extrem de rapid în ture și viteza crește fulgerător de la 100-120 km/h până spre 160-180 km/h pe virajele largi din nordul Nisei.
Tot timpul ai impresia că trenul de rulare suportă și mai mult, ținuta de drum fiind absolut impresionantă. Dacă apeși butonul de sunet al motorului, te bucuri și de un timbru sport, ușor baritonal al marelui V8 de 5 litri. Și cum zice americanul, cilindreea nu poate fi înlocuită de nimic pentru că depășirile sunt fulminante orice apăsare a pedalei generând o reacție în lanț imediată mai ales că și cutie automată cu 8 trepte schimbă rapid și precis.
În Marea Britanie, prețul lui F-Pace SVR începe la 82.500 euro, ceea ce reprezintă un preț decent având în vedere că la noi rivalul Mercedes-AMG GLC 63 S cu 510 CP costă 97.357 euro.
Verdict
Un preț foarte atractiv pentru un SUV de înaltă performanță care pe modul Normal se conduce ca un SUV premium cu motor V6 fiind ideal și pentru utilizare zilnică și foarte confortabil. La nevoie motorul supraalimentat cu compresor mecanic permite accelerații năucitoare iar pe modul Sport oferă multă plăcere în conducere datorită aderenței excepționale.
DATE TEHNICE | Jaguar F-Pace SVR |
---|---|
Model | D180 |
Motor/ nr. cilindri | V8, compresor mecanic |
Cilindree (cmc) | 5 |
Putere maxim?/tura?ie (CP/rpm) | 550/6.000-6.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 680/2.500-5.500 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze | automată, 8 trepte |
L/l/h (mm) | 4.737/2.071/1.670 |
Ampatament (mm) | 2.874 |
Volum portbagaj (l) | 650-1.740 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 4,3 |
Viteză maximă (km/h) | 283 |
Consum mixt (l/100 km) | 11,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 272 |