Test drive Kia XCeed 1.4 T-GDI

Kia XCeed

Kia a adăugat o nouă versiune de caroserie în gama modelului compact Ceed. Numită XCeed este un crossover desenat aproape de la zero, singurul element comun cu hatchback-ul fiind portierele față.

Foto: Kia

Kia este un exemplu de marcă care a evoluat enorm de mult în ultimii ani. De la modelele spartane și anoste ale anilor 90, Kia produce astăzi o familie de automobile apreciate pe piața din Europa și Statele Unite.

Kia Ceed este modelul compact de volum al mărcii coreene aflat acum la a doua generație. Dezvoltat pe o platformă comună cu modelul Hyundai i30, Kia Ceed, acum fără apostrof, este un model compact complet. Kia a dezvoltat nu mai puțin de trei variante de caroserie pentru actualul Ceed: hatchback, station wagon și shooting brake-ul ProCeed. Față de generația anterioară a eliminat versiunea în trei portiere a hatchback-ului.

Însă, piața actuală cere din ce în ce mai mult versiuni SUV și cross ale modelelor compacte, așa că Kia nu putea să ignore acest segment de piață aflat în creștere. Deși are deja în gamă modele SUV ca Stonic, Niro, Sportage sau Sorento, oficialii mărcii coreene au decis că mai este loc pentru un crossover.

 

Desenat de la zero

Familia Ceed primește astfel un al patrulea membru: crossover-ul XCeed. Bazat pe platforma modelului Ceed hatchback, noul XCeed este un crossover cu gardă la sol mai mare și un look mai robust. Însă, nu este un Ceed hatchback cosmetizat. Kia a desenat acest model de la zero, are blocuri optice și stopuri diferite, o capotă mai înaltă și o suspensie reglată special pentru un crossover.

Singurele elemente de caroserie comune cu modelul Kia Ceed Hatchback sunt portierele față.

Ideea din spatele acestui model s-a născut după ce Kia inițial nu prevăzuse o versiune cross pentru modelul Ceed. Pentru că Kia a decis mai târziu să intre în hora crossover-urilor compacte, modelul a fost gândit ca unul de sine stătător, o mașină care să combine latura dinamică a unui hatchback cu eficiența și partea practică a unui SUV.

Noul model Kia XCeed va fi produs în Europa, la uzina Kia de la Zilina, în Slovacia, alături de Ceed hatchback, Ceed SW și ProCeed. Ca și restul modelelor din gama Kia Ceed, noul XCeed va fi vândut împreună cu garanția de șapte ani sau 150.000 km.

 

Motorizări

Kia a preluat motorizările de la Ceed pentru noul crossover Kia XCeed. Sunt disponibile trei motoare pe benzină, toate turbo și un diesel în două versiuni de putere. Cele trei motoare pe benzină sunt: 1.0 T-GDI de 120 CP, 1.4 T-GDI de 140 CP și 1.6 T-GDI de 204 CP. Propulsorul diesel 1.6 CRDI este disponibil în versiuni de 115 și 136 CP.

De anul viitor va introdusă și o versiune plug-in hybrid pentru modelul XCeed, dar și un mild hybrid.

La testele de lansare ce au avut loc în sudul Franței, în orașul Marsilia, am putut încerca modelul Kia XCeed cu motorizarea 1.4 T-GDI de 140 CP, dar și versiunea de top 1.6 T-GDI de 204 CP.

Motorizarea 1.4 T-GDI se potrivește cel mai bine cu caracterul noului XCeed, deși cifrele sunt mai slabe pe hârtie față de propulsorul 1.6 T-GDI de 204 CP. Motorul pe benzină de 140 CP oferă suficiente resurse pentru a face din XCeed o mașină vioaie și extrem de plăcută atât pe autostradă, cât și în traficul aglomerat din sudul Franței. Versiunea pe care am testat-o era echipată cu cutia de viteze automată cu șapte trepte și două ambreiaje 7DCT. Modelul de test nu era echipat cu padele pe volan, dar cutia oferă și poartă manuală pentru schimbarea treptelor. Este o cutie bună, care schimbă aproape imperceptibil treptele de viteză și răspunde bine la kick-down.

Mai mult, noua Kia XCeed dispune de un sistem start-stop excelent, neintruziv și eficient. Motorul pornește imediat ce ai luat piciorul de pe pedala de frână, fără ezitări.

Echipată cu motorul 1.4 T-GDI, Kia XCeed accelerează de la 0 la 100 km/oră în 9.5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 200 km/oră. Consumul mediu oficial al modelului XCeed 1.4 T-GDI este 5.9 litri/100 km.

Kia XCeed este un crossover, iar inginerii mărcii coreene i-au setat suspensia corespunzător. În primul rând avem de-a face cu o gardă la sol semnificativ mai mare față de Ceed hatchback. Față de acesta, garda la sol a crescut cu 37 mm, ajungând la un total de 184 mm.

Pentru ca mașina să nu își piardă aptitudinile dinamice, suspensia a fost reglată special pentru a face față centrului de greutate mai ridicat, iar în timpul testului din Franța am avut parte de un traseu special ce a inclus gropi serioase în asfalt și cățărarea unor borduri artificiale din lemn, un traseu ce ne-a adus aminte de lucrurile frumoase de acasa: drumurile proaste și sportul național numit parcatul pe trotuar.

XCeed nu a avut probleme să treacă prin gropi, fără să ne zgâlțâie prea tare, grație unor amortizoare ce au un sistem numit hydraulic rebound stoppers. Acestea au un set de opritoare din cauciuc ce plutesc în lichidul hidraulic și oferă o ținută de drum excelentă pe drumurile cu suprafețe deteriorate. Sistemul previne balansul caroseriei în urma unei compresii rapide a amortizoarelor.

Test drive Kia ProCeed GT

Pachet Yellow Colour

Pentru o marcă de volum, Kia a făcut eforturi mari și a reușit să ofere interioare de o calitate foarte bună. Materialele sunt plăcute la atingere și de calitate, dar Kia preferă în continuare plasticul negru lucios în special pentru zona consolei centrale.

Odată cu XCeed, Kia introduce o serie de noutăți pentru interior: un set de instrumente digitale ce înlocuiesc clasicele indicatoare analogice și nou display central de dimensiuni semnificativ mai mari. Instrumentele de bord sunt acum afișate pe un display digital de 12.3 inch, în timp ce tableta centrală a crescut acum la 10.25 inch.

Spațiul pentru pasagerii din față este suficient de mare și nu foarte diferit de ce oferă hatchback-ul. În spate au loc trei pasageri, iar oficialii Kia spun că au mai mult loc la cap, picioare și umeri față de modele concurente ca Toyota CH-R, Mercedes-Benz GLA sau chiar Nissan Qashqai.

Volumul portbagajului este de 426 litri, mai mare față de un Ceed hatchback, iar bancheta este fracționabilă 40:20:40. Mai mult, hayonul noului XCeed este acționat electric. Tapițeria pentru scaune poate fi din pânză, mixtă (pânză cu piele artificială) sau piele. Pe modelul testat, ce era vopsit în culoarea de lansare Quantum Yellow, interiorul avea și ceea ce Kia numește Yellow Colour Pack, un pachet ce conține scaune și fețe de ușă cu cusături galbene și inserții la interior în culoarea caroseriei.

Deocamdată, prețurile pentru piața din România nu au fost comunicate, dar știm că acestea vor pleca de la sub 20.000 euro. Prețurile pe piața din Germania încep de la 21.450 euro.

În numărul din luna octombrie al revistei Auto Expert veți putea citi detaliile complete despre noul model Kia XCeed în versiunea echipată cu motorul 1.6 T-GDI de 204 CP.

 

Verdict AutoExpert

Kia XCeed este un crossover stilat ce îmbină atu-urile unui hatchback compact cu o gardă la sol ridicată, dar fără a compromite dinamica. Kia are atât de multă încredere în acest model încât spune că modelul XCeed se va vinde mai bine ca toate celelalte versiunii Kia Ceed luate la un loc.
  • Motor 1.4 T-GDI excelent
  • Gardă la sol generoasă
  • Design atractiv
  • Sistem start-stop impecabil
  • Plastic negru lucios folosit la interior
  • Motor 1.6 T-GDI gurmand
  • Lipsa tracțiunii integrale
DATE TEHNICEKia
ModelXCeed 1.4 T-GDI 7DCT
Motor/ nr. cilindriL4, turbo
Cilindree (cmc)1353
Putere maximă/turație (CP/rpm)140/6000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)242/1500-3200
Transmisiefață
Cutie de viteze7 trepte, automată
L/l/h (mm)4395/1826/1483
Ampatament (mm)2650
Volum portbagaj (l)426
Masă la gol (kg)1.3
Accelerație 0-100 km/h (s)9,5
Viteză maximă (km/h) 200
Consum mixt (l/100 km)5,9
Emisii CO2 (g/km)135
Preț (euro cu TVA)nc

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top