Test drive Kia XCeed PHEV

Kia XCeed PHEV autoexpert.ro

Echiparea Vision e foarte bogată. Vine cu sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, bluetooth, climă automată și jante din aliaj de 16 inchi. Are standard un pachet cu asistent de bandă, asistent de fază lungă, asistent de evitare a coliziunilor frontale, pilot automat și cameră de marșarier. Tot standard, indicatoarele de bord sunt clasice, cu un ecran TFT de 4,2 inchi între ele. Însă XCeed a fost primul model Kia care a primit, în 2019, noul tablou de bord digital afișat pe un ecran de 12,3 inchi. Este prezent pe mașina de test (Supervision Cluster), și are o grafică ce se schimbă în modul Sport (440 de euro).

Kia XCeed PHEV autoexpert.ro

Sistemele de asistență

De asemenea se poate comanda sistemul de navigație. Acesta vine cu ecranul mai mare, de 10,25 de inchi (690 de euro sau 798 cu tunerul DAB), și este prezent în mașina de test. De pe lista de opțiuni nu lipsesc nici alte sisteme de asistență moderne. Avem pilot automat adaptiv (387 de euro), asistent de bandă (160 de euro) și asistent de unghi mort (387 de euro). Iar pentru confort, puteți bifa scaunele încălzite față și spate (186 de euro), scaunele ventilate față (387 de euro), volanul încălzit (77 de euro) și încărcătorul wireless (93 de euro).

Kia XCeed PHEV autoexpert.ro

Ca și versiunea convențională, XCeed PHEV impresionează prin calitatea asamblării, materialele bune și ergonomia ireproșabilă. Ecranul tactil de 10,25 de inchi se află în câmpul vizual, deasupra consolei centrale. Este intuitiv, iar blocul climatizării cu comenzi clasice e în continuare cea mai bună soluție. De apreciat este și modul în care funcționează Android Auto, fiind de preferat utilizarea Google Maps sau Waze, deoarece navigația
mașinii nu e online.

La condus, XCeed PHEV este ceva mai silențios decât dieselul. Trenul de rulare e orientat spre confort și asigură ruliu moderat. Are un comportament echilibrat și o pedală de frână bine modulată. Iar asta e de apreciat la o mașină hibridă la care regenerarea energiei la frânare creează un filtru neplăcut. Direcția este puțin prea asistată, dar e precisă și conferă încredere la condus.

Grup motopropulsor și baterie de la Niro

Kia XCeed PHEV nu s-a născut dintr-o foaie albă. A preluat platforma lui Ceed și grupul motopropulsor de la Niro, care este același cu cel de la Hyundai Ioniq. Sistemul de propulsie e hibrid paralel. Motorul electric cu magneți permanenți de 61 CP este amplasat între propulsorul de 1,6 litri cu injecție directă de benzină și transmisia cu ambreiaj dublu și șase trepte. Un ambreiaj suplimentar permite celor două motoare să lucreze ori împreună, ori separat. Astfel, în modul hibrid comportamentul mașinii este similar cu cel al mașinilor tradiționale.

XCeed 1.6 GDI PHEV DCT autoexpert.ro

Motorul electric e alimentat de bateria cu polimeri de litiu de 8,9 kWh. Aceatsa este plasată sub podeaua portbagajului, cântărește 117 kg și este răcită cu aer. Pe lângă motorul electric de tracțiune există și un starter-alternator integrat. Dezvoltă 8 kW, este acționat prin curea și ajută la pornirea motorului termic. Trebuie menționat că XCeed e primul model hibrid de la Kia produs în afara Coreei de Sud. Este asamblat la uzina din Žilina (Slovacia).

Verdict AutoExpert

Cu un preț moderat, de puțin peste 30.000 de euro după aplicarea bonusului Rabla Plus, XCeed oferă nu doar o autonomie electrică reală de peste 50 km, ci este și economic în general, chiar și cu bateria descărcată funcționând ca un hibrid paralel. Ansamblul motopropulsor cu transmisia DCT este mai plăcut și mai dinamic decât cutiile CVT ale rivalilor.
  • Autonomie electrică decentă
  • Consum redus cu bateria descărcată
  • Portbagaj decent, nu mult mai mic decât al versiunii clasice
  • Echipare standard bună
  • Opțiuni high-tech ieftine
  • Lipsa unei opțiuni Battery Level
  • Încărcare la maximum 3,7 kW
DATE TEHNICE Kia
ModelXceed PHEV 1.6 GDI DCT Vision
Motor/ nr. cilindri L4, aspirat+ electric
Cilindree (cmc)1580
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)105/5700
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)147/4000
Motor electric
Putere maximă (CP)61
Cuplu maxim (Nm)170
Putere totală ansamblu (CP)141
Cuplu total ansamblu (Nm) 265
Transmisiefață
Cutie de viteze6 trepte, automată
L x l x h (mm)4395 x 1826 x 1495
Ampatament (mm)2650
Volum portbagaj (l)291-1243
Masă la gol (kg)1594
Capacitate baterie (kWh)8,9
Acceleraţie 0-100 km/h (s)11
Viteză maximă (km/h)160
Consum mixt (l/100 km)1,3
Emisii CO2 WLTP (g/km)31
Autonomie electrică (km)54
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0-60 km/h (s) 4,3
0-100 km/h (s)9,9
0-120 km/h (s)14,1
0-130 km/h (s)16,6
0-150 km/h (s)22,9
1 km cu start de pe loc (s)31,3
Reprize
Repriză 70-90 km/h (s)3,8
Repriză 70-120 km/h (s)10,6
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)39,3
Consum
În oraș/drum național/autostradă, bat. Încărcată (l/100 km, 1 oră)baterie/2,18/4,62
Consum în test bat. încărcată (l/100 km, 1 oră)2,15
În oraș/drum național/autostradă, bat descărcată (l/100 km)4,92/5,26/6,71
Consum în test bat. descărcată (l/100 km)5,1
Masă
Masă măsurată (kg)1645
Distribuția maselor (%)57/43
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)58,0
în accelerare maximă (dBA)74,8
Preț (euro cu TVA)36.414

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top