Echiparea Vision e foarte bogată. Vine cu sistem multimedia cu ecran de 8 inchi, bluetooth, climă automată și jante din aliaj de 16 inchi. Are standard un pachet cu asistent de bandă, asistent de fază lungă, asistent de evitare a coliziunilor frontale, pilot automat și cameră de marșarier. Tot standard, indicatoarele de bord sunt clasice, cu un ecran TFT de 4,2 inchi între ele. Însă XCeed a fost primul model Kia care a primit, în 2019, noul tablou de bord digital afișat pe un ecran de 12,3 inchi. Este prezent pe mașina de test (Supervision Cluster), și are o grafică ce se schimbă în modul Sport (440 de euro).
De asemenea se poate comanda sistemul de navigație. Acesta vine cu ecranul mai mare, de 10,25 de inchi (690 de euro sau 798 cu tunerul DAB), și este prezent în mașina de test. De pe lista de opțiuni nu lipsesc nici alte sisteme de asistență moderne. Avem pilot automat adaptiv (387 de euro), asistent de bandă (160 de euro) și asistent de unghi mort (387 de euro). Iar pentru confort, puteți bifa scaunele încălzite față și spate (186 de euro), scaunele ventilate față (387 de euro), volanul încălzit (77 de euro) și încărcătorul wireless (93 de euro).
Ca și versiunea convențională, XCeed PHEV impresionează prin calitatea asamblării, materialele bune și ergonomia ireproșabilă. Ecranul tactil de 10,25 de inchi se află în câmpul vizual, deasupra consolei centrale. Este intuitiv, iar blocul climatizării cu comenzi clasice e în continuare cea mai bună soluție. De apreciat este și modul în care funcționează Android Auto, fiind de preferat utilizarea Google Maps sau Waze, deoarece navigația
mașinii nu e online.
La condus, XCeed PHEV este ceva mai silențios decât dieselul. Trenul de rulare e orientat spre confort și asigură ruliu moderat. Are un comportament echilibrat și o pedală de frână bine modulată. Iar asta e de apreciat la o mașină hibridă la care regenerarea energiei la frânare creează un filtru neplăcut. Direcția este puțin prea asistată, dar e precisă și conferă încredere la condus.
Kia XCeed PHEV nu s-a născut dintr-o foaie albă. A preluat platforma lui Ceed și grupul motopropulsor de la Niro, care este același cu cel de la Hyundai Ioniq. Sistemul de propulsie e hibrid paralel. Motorul electric cu magneți permanenți de 61 CP este amplasat între propulsorul de 1,6 litri cu injecție directă de benzină și transmisia cu ambreiaj dublu și șase trepte. Un ambreiaj suplimentar permite celor două motoare să lucreze ori împreună, ori separat. Astfel, în modul hibrid comportamentul mașinii este similar cu cel al mașinilor tradiționale.
Motorul electric e alimentat de bateria cu polimeri de litiu de 8,9 kWh. Aceatsa este plasată sub podeaua portbagajului, cântărește 117 kg și este răcită cu aer. Pe lângă motorul electric de tracțiune există și un starter-alternator integrat. Dezvoltă 8 kW, este acționat prin curea și ajută la pornirea motorului termic. Trebuie menționat că XCeed e primul model hibrid de la Kia produs în afara Coreei de Sud. Este asamblat la uzina din Žilina (Slovacia).
DATE TEHNICE | Kia |
---|---|
Model | Xceed PHEV 1.6 GDI DCT Vision |
Motor/ nr. cilindri | L4, aspirat+ electric |
Cilindree (cmc) | 1580 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 105/5700 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 147/4000 |
Motor electric | |
Putere maximă (CP) | 61 |
Cuplu maxim (Nm) | 170 |
Putere totală ansamblu (CP) | 141 |
Cuplu total ansamblu (Nm) | 265 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 6 trepte, automată |
L x l x h (mm) | 4395 x 1826 x 1495 |
Ampatament (mm) | 2650 |
Volum portbagaj (l) | 291-1243 |
Masă la gol (kg) | 1594 |
Capacitate baterie (kWh) | 8,9 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 11 |
Viteză maximă (km/h) | 160 |
Consum mixt (l/100 km) | 1,3 |
Emisii CO2 WLTP (g/km) | 31 |
Autonomie electrică (km) | 54 |
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE | |
Accelerații | |
0-60 km/h (s) | 4,3 |
0-100 km/h (s) | 9,9 |
0-120 km/h (s) | 14,1 |
0-130 km/h (s) | 16,6 |
0-150 km/h (s) | 22,9 |
1 km cu start de pe loc (s) | 31,3 |
Reprize | |
Repriză 70-90 km/h (s) | 3,8 |
Repriză 70-120 km/h (s) | 10,6 |
Frânare de la 100 km/h | |
La gol, rece (m) | 39,3 |
Consum | |
În oraș/drum național/autostradă, bat. Încărcată (l/100 km, 1 oră) | baterie/2,18/4,62 |
Consum în test bat. încărcată (l/100 km, 1 oră) | 2,15 |
În oraș/drum național/autostradă, bat descărcată (l/100 km) | 4,92/5,26/6,71 |
Consum în test bat. descărcată (l/100 km) | 5,1 |
Masă | |
Masă măsurată (kg) | 1645 |
Distribuția maselor (%) | 57/43 |
Zgomot interior | |
la 50 km/h (dBA) | 58,0 |
în accelerare maximă (dBA) | 74,8 |
Preț (euro cu TVA) | 36.414 |
Pagină: 1 2
Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, este dispusă să construiască o fabrică în SUA dacă…
Grupul Volkswagen și-a majorat cu 16% investiția în startup-ul Rivian ce produce vehicule electrice, ajungând la un total de 5,8…
Un studiu realizat de compania de cercetări de piață Rho Motion arată că vânzările mondiale de vehicule complet electrice și…
Industria transportului rutier necesită echipamente fiabile și eficiente, iar semiremorcile reprezintă una dintre cele mai căutate soluții. Semiremorcile sunt durabile…
Acțiunile Tesla au crescut luni cu peste 8%, continuând ascensiunea puternică de săptămâna trecută, determinată de optimismul crescând al investitorilor…
Continuă impresiile despre modelele nominalizate la cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year. Am…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment