Poți alege BMW Seria 5. Sau Mercedes-Benz Clasa E. Sau poți opta pentru Maserati Ghibli, care vine la pachet cu o aură de prestigiu pe care niciun alt adversar nu o deține. Test cu versiunea facelift Ghibli Diesel.
Nu vă așteptați la vânzări uriașe din partea italienilor și, oricât de ciudat ar părea, este cel mai benefic lucru care putea să i se întâmple companiei cu trident pe calandru: lipsa unui succes fulminant este prețul care trebuie plătit pentru exclusivitate. Nu mă înțelegeți greșit, 2017 a fost cel mai bun an din istoria Maserati, care a reușit să vândă în Europa 9.668 unități. Iar în Statele Unite o duce și mai bine: 13.711 unități au fost livrate clienților anul trecut. Este exact balansul care le asigură italienilor o viață lipsită de griji, fără a-și pierde aura de excentricitate care planează deasupra oricărui produs al companiei.
Deși SUV-ul Levante susține mai bine de jumătate din vânzările Maserati, anul trecut atenția italienilor s-a îndreptat către al doilea model de succes din gamă, Ghibli, care a fost ușor revizuit. Privirea tăioasă a primit standard LED-uri Matrix atât pentru versiunea GranSport testată de noi, cât și pentru GranLusso, iar acum vizibilitatea a crescut cu 20%, în timp ce fasciculul luminos „bate” mai departe cu 32 m. Ambele bare de protecție au fost redesenate, dar cea mai puternică impresie este creată de noul calandru amplu, preluat de la conceptul Alfieri și care garantează că vei fi în centrul atenției în orice împrejurare.
Rezultatul nu numai că se vede, dar se și simte: valoarea coeficientului aerodinamic a scăzut cu 7%, de la 0,31 la 0,29, fapt care promite consumuri mai bune decât până acum.În practică, după mai bine de 1.000 km petrecuți fără menajamente la volanul italiencei, am obținut un consum mediu de 6,8 l/100 km, chiar și cu jantele opționale Urano de 20 de inci (18 inci standard). Ușile fără cadru la geamuri și închidere softclose mă conduc spre interior – un mix unic între tradiție și modernitate, care mă încântă cu display-ul de 7 inci aflat între indicatoarele de bord și cu marele ecran tactil de 8,4 inci pentru sistemul multimedia MTC+, situat pe consola centrală.
Meniul a fost ameliorat, de aceea este extrem de simplu de folosit atât în mod tactil, cât și prin intermediul celor două selectoare rotative concentrice aflate pe tunelul central, iar opțiunea WLAN permite transformarea lui Ghibli într-un hotspot Wi-Fi ambulant. Totuși, o singură mufă USB pentru întregul habitaclu este prea puțin. Nici butonul de avarii, pus „strategic” în fața manetei schimbătorului de viteze, nici ștergătoarele acționate de la maneta semnalizării nu sunt exemple de ergonomie. Dar îi iert repede micile scăpări, vrăjit de instalația de sunet Bowers&Wilkins cu 15 difuzoare și de tapițeria din piele fină (inclusiv pe bord), cusută cu ață roșie. Mașina asta este un spectacol în sine!
Iar punctul culminant abia acum începe: motorul diesel V6, dezvoltat de Maserati în colaborare cu VM Motori, a fost dotat cu Active Sound System, în esență o pereche de actuatoare aflată pe traseul eșapamentului, care face ca motorul diesel să sune precum un V8 pe benzină în modul Sport. Practic, deși nu credeam că voi susține asta vreodată, nu ai nevoie de un benzinar pentru senzații intense. Pe șosea, dieselul se dovedește atât de puternic încât, dacă ajunge la 2.000 rpm, înseamnă că ai exagerat cu accelerația.
Motorul trage susținut în orice condiții, la orice turație și la orice viteză, dar fără a brusca, oferind o senzație premium greu de descris în cuvinte. Doar transmisia ZF cu 8 rapoarte și convertizor de cuplu mai smucește rar în ambuteiaje, în prima treaptă, altfel dovedindu-se extrem de rafinată și rapidă în schimbarea vitezelor. Plaja de turație 1.500-1.800 rpm este intens utilizată, iar în trafic urban, display-ul a afișat un consum real de 12 l/100 km.
La 130 km/h, în treapta a 8-a a transmisiei ZF, turația este de 1.800 rpm, iar consumul indicat atinge 7,9 l/100 km. În modul Sport al suspensiei adaptive, virajele sunt atacate cu nonșalanță și cu ruliu aproape insesizabil, iar selectarea modului Comfort asigură o filtrare foarte bună a denivelărilor scurte, cu rezerva că jantele de 20 inci cresc puțin nivelul de zgomot. Dar cel mai mare plus este direcția, asistată electric de noul sistem EPS și care a devenit extrem de comunicativă, fără a-și pierde niciun gram din precizia tipică Maserati.
Verdict AutoExpert
Atât stilistic cât și tehnic, Ghibli a devenit mai agresivă, fără a-și fi pierdut rafinamentul premium cu care ne-a obișnuit. Limuzină în oraș, sportivă pe viraje și cruiser rasat pe autostradă, italianca oferă o mulțime de avantaje la un raport preț/dotări foarte bun.
- Design seducător
- Interior cu materiale de calitate
- Motor puternic și economic
- Ținută de drum exemplară
- Preț de bază mare
- Comenzi parțial nepractice
Test drive – Maserati Ghibli GranSport Diesel – galerie foto / Foto: Bogdan Grigorescu
Date tehnice | Maserati Ghibli |
---|---|
Model | GranSport Diesel |
Motor/nr. cilindri | V6, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 2,987 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 275/4.000 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 600/2.000-2.600 |
Transmisie | spate |
Cutie de viteze | 8 trepte, automata |
L/l/h (mm) | 4.971/1.945/1.461 |
Ampatament (mm) | 2,998 |
Volum portbagaj (l) | 500 |
Masa la gol (kg) | 1,875 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 6,3 |
Viteza maxima (km/h) | 250 |
Consum mixt (l/100 km) | 7,5 |
Emisii CO2 (g/100 km) | 198 |
Pret(euro cu TVA) | 74.447 |