Când vine vorba de design și motorizări Mazda ignoră trendul industriei auto și continuă să meargă fără emoții pe propriul drum. Fără downsizing la propulsoare și cu același curaj în design, niponii ne demonstrează ce înseamnă să rămâi constant.
Nu avem de ales și trebuie să recunoaștem că la capitolul design Mazda este printre mărcile noastre preferate. Și nu suntem singurii care apreciem estetica Kodo pentru că anul trecut compania niponă a vândut pe piața locală aproximativ 2.000 de unități, depășind cu mult unii concurenți europeni. Și dacă luăm în considerare prețurile ceva mai mari putem spune că în primul rând cumpărătorii au fost atrași de aspectul mașinilor.
Mazda CX-3 a trecut printr-un facelift minor la nivelul caroseriei care aduce o grilă față redesenată, crom pentru praguri și partea inferioară a spoilerului față, iar stopurile primesc tehnologie LED. La interior acest facelift aduce o cotieră integrată în consola centrală, materiale noi pentru bord, panourile ușilor și la mânere. Totuși interiorul nu preia linia spectaculoasă a designului exterior și pare destul de sobru raportat la impresia generală.
Frâna de parcare este electrică și sistemul de infotainment este compatibil de acum cu Apple Car Play și Android Auto. Clienții care vor alege echiparea Takumi vor primi și noile jante de aliaj de 18 inci, senzori de parcare spate, senzori de ploaie și lumină, scaune față cu încălzire și geamuri fumurii pentru spate și lunetă.
În cadrul pachetului i-ACTIVSENSE este introdus și asistentul inteligent de frânare în oraș (SCBS), care poate detecta pietonii și pe timp de noapte, precum și opțiunea de auto-hold prin care vehiculul aflat în rampă este imobilizat chiar și după ridicarea piciorului de pe pedala de frână.
Prin acest facelift Mazda CX-3 primește și un nou propulsor diesel de 1.8 litri, care produce 115 CP și 270 Nm. Până ajunge și acest nou motor la testele AutoExpert vă povestim pe scurt despre unitatea pe benzină de 2.0 litri și 121 CP. Are resurse suficiente pentru oraș și sistemul i-STOP contribuie decisiv pentru obținerea unui consum mediu de 8,5 l/100 km. Nu suntem însă chiar convinși de folosirea jantelor pe 18 inci pentru această motorizare și le-am fi preferat pe cele standard de 16 inci.
Verdict AutoExpert
Mazda CX-3 arăta bine și înainte de acest facelift. Din acest motiv la exterior s-a intervenit minor și schimbările importante sunt cele de ordin tehnologic. Rămâne să aflăm dacă decizia de a oferi un motor diesel cu o cilindree mărită a fost o decizie bună.
- Design remarcabil
- Noi dotări
- Sistem infotainment actualizat
- Preț relativ mare
- Interior sobru
Test drive – Mazda CX-3 Takumi G121 MT6 4×2 facelift – galerie foto/ Fotograf: Adrian Cobzașu
DATE TEHNICE | Mazda |
---|---|
Model | CX-3 Takumi G121 |
Motor/nr.cilindri | L4, aspirat |
Cilindree (cmc) | 1.989 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 121/6.000 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 206 /2.800 |
Transmisie | fata |
Cutie de viteze | manuala, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.275 / 1.765 / 1.535 |
Ampatament (mm) | 2.570 |
Masa la gol (kg) | 1.259 |
Volum portbagaj (l) | 350 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 9 |
Viteza maxima (km/h) | 192 |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 7,5/5,4/6,2 |
Emisii CO2 (g/km) | 141 |
Pret (euro cu TVA) | 18.790 |