Test drive: Mazda MX-5 facelift pe Transfăgărășan

Mazda MX-5 2019 pe Transfăgărășan (9)

Mazda îmbunătățește MX-5, cel mai vândut roadster din lume, care primește un motor de 2 litri mai puternic și un pachet de sisteme de asistență modern. Test drive-ul desfășurat pe Transfăgărășan este primul de acest gen organizat de un producător cu un model nou în România.

Cu 1.061.110 unități produse în 29 de ani, Mazda MX-5 este cel mai vândut roadster din lume și japonezii continuă să parieze pe acest simbol în ciuda scăderii vânzărilor din acest segm,ent la nivel global. 39.773 unități s-au vândut anul trecut la nivel global dintre care peste 16.000 în Europa.
În premieră, test drive-ul cu Mazda MX-5 facelift este primul test drive internațional organizat de un producător cu un model nou pe o șosea din România.

Caroserie și interior

Designul superb al caroseriei nu a fost atins de facelift și nici nu avea vreun sens ca mazda să schimbe ceva la formele seducătoare ale caroseriei. Totuși, jantele de aliaj de 16 și 17 inch de la modelele de top  au acum culoarea negru metalizat față de gun metalizat înainte, iar cele de 16 inch de la modelele de bază sunt acum arginitu închis față de argintiu înainte. De asemenea, acoperișul textil poate fi vopsit acum și în maro, nu doar negru ca înainte iar la versiunea RF acesta poate fi vopsit în culoarea caroseriei sau negru strălucitor.

La interior, principala modificare este apariția reglajului pe adâncime cu 30 mm a volanului și noile manete de reglaj ale scaunelor. Sistemul multimedia cu ecran de 7 inch dispune opțional de Apple Car Play și Android Auto.
A fost îmbunătățit substanțial și pachetul de sisteme de asistență care include acum asistent unghi mort, sistem avertizare la deplasarea în marșarier (de la Revolution) și cameră video pentru maeșarier și asistent de frânare în oraș (la Revolution Top).

Dinamică și confort

Marea noutate tehnică este adaptarea ambelor motoare aspirate de 1,5 și 2,0 litri la noile norme Euro 6d. Motorul de 1,5 litri are acum 132 CP și 152Nm (131 CP și 150 Nm înainte) dar modificările substanțiale s-au operat la motorul de 2 litri. Acesta are puterea mărită de la 160 la 184 CP, un cuplu maxim de 205 Nm (200 Nm înainte) iar turația maximă a fost crescută de la 6.800 la 7.500 rpm. Masele în mișcare s-au redus , s-a îmbunbătătțit arderea și s-au redus pierderile de pe traseul de evacuare. S-a umblat și la sunetul motorului la care s-au atenuat zgomotele de frecevnță înaltă.

Transfăgărășanul a fost drumul ideal pentru MX-5, una din puținele mașini care nu subvirează aproape deloc. Direcția cu un feedback superb înscrie mașina totdeauna pe trasa pe care o vrei, subvirarea aproape nu există iar spatele este foarte neutru în virajele rapide. Distribuția perfectă a maselor de 50-50% asigură un comportament demn de Porsche 718 Boxster. Motorul amplasat în spatele punții față și transmisia spate asigură plăcerea maximă în conducere. Cutia manuală cu 6 trepte schimbă precis și cursa scurtă a micului schimbător contribuie la bucuria pilotajului.

Cu noul motor de 2 litri, Mazda MX-5 nu mai este doar un street cruiser ci și un roadster cu bune performanțe sportive. Cu accelerația de la 0 la 100 km/h în 6,9 sec, MX-5 concurează cu Mercedes SLC 200 sau cu fostul BMW Z4 Sdrive 20i. Motorul de 2 litri urcă lejer la turații înalte și are o curbă excelentă de cuplu în zona medie de turații care îi conferă un răspuns bun ajutat și de masa redusă de numai 1.105 kg la 2.0i. Plusul de 24 CP este evident și ajută la obținerea unor accelerații viguroase.
Față de vechiul motor, sunetul motorului nu mai are acel accent metalic ascuțit ca la vechile roadstere britanice ci este mai rafinat dar și mai silențios în același timp.

Costuri

Plăcerea de a conduce un MX-5 începe de la 20.190 euro cu TVA pentru MX-5 G132 (motor 1,5 litri) Emotion. Versiunea de 2 litri este disponibilă de la a patra echipare din gamă Revolution și costă 26.790 euro cu TVA. Versiunea RF este disponibilă în combinație cu G 132 Attraction și Revolution (26.090 euro/27.790 euro) și cu G184 Revolution și Revolution Top (de la 28.890 euro/31.690 euro).

Mazda MX-5 pe Transfăgărășan 2019 50

Verdict

Mazda MX-5 este mai matură acum și cu noul motor de 2 litri și 184 CP nu mai este doar un roadster de plăcere ci și unul de performanță care oferă o dinamică de excepție. Ca performanțe este la nivelul unui Mercedes SLC 200 sau al fostului BMW Z4 Sdrive 20i dar la 60% din preț.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top