Cu toate că au adus câteva inovații importante gamei 6, cei de la Mazda au ambalat modelul 2017 sub același design frumos pe care-l știm. Singurele diferențe vizibile din exterior sunt la nivelul oglinzilor retrovizoare și a unei culori speciale. Dar sub această discreție se ascunde o mașină mai bună.
După ce a primit o sumedenie de premii de design sau a fost nominalizată la alte premii, Mazda 6 a surprins și prin eficiența motoarelor sau a confortului. Ce-i drept, suspensiile parcă erau cam tari, dar în general nu se plângea nimeni: mașina stătea pe drum fără probleme. După ce au adăugat și tracțiune integrală anul trecut, mașina a devenit și mai atractivă, mai ales pentru cei care circulă destul de mult iarna pe drumuri nedeszăpezite. Parcă sună cunoscut cu străzile de pe la noi, nu?
Ei bine, pentru 2017, Mazda a pregătit câteva modificări menite să îmbunătățească atât confortul cât și ținuta de drum a mașinii. Spre deosebire de alți producători care au preferat să meargă pe un sistem de suspensii adaptative sau reglabile, Mazda a preferat să gândească un vehicul ca pe un organism complex în care toate elementele lucrează împreună: suspensia, șasiul (structura autoportantă a mașinii), motorul și transmisia. Conceptul denumit de Mazda “Jinba Ittai” (cal și călăreț) se referă la comuniunea dintre șofer și mașină. Ideea lor este ca șoferul să simtă mașina ca o prelungire a sa, nu ca un accesoriu.
În habitaclu nu s-au schimbat foarte multe elemente. Volanul are o formă ușor diferită în zona butoanelor și a designului general, iar pe bord cadranul din dreapta este tip TFT color, față de monocrom ca până acum. Marea inovație vine la sistemul de head-up display. Acesta nu proiectează imaginea pe parbriz ci pe un ecran reglabil, deasupra bordului. Inovația nu este aici ci la faptul că este auto-reglabilă în funcție de poziția scaunului (dacă sunt scaune acționate electric). Poziționarea pedalierului și a volanului fix pe axa centrală a șoferului îi vor ușura acestuia munca și-i vor reduce oboseala.
Deși Mazda 6 putea fi echipată cu sisteme sofisticate de siguranță activă, modelul 2017 vine cu dotări mai bune. Cel pentru menținere a vitezei este adaptiv, prevăzut cu radar de distanță și funcționează în ecartul 30 – 200 km/h. Acesta frânează dacă se apropie de un vehicul din față. Sistemul de frânare este adaptiv, în caz de urgență amplificând forța de frânare a șoferului. Alte sisteme implică recunoașterea semnelor de circulație sau radarul de proximitate pe 2,4 GHz. Acesta din urmă detectează vehiculele din jurul mașinii, în mers, pentru a-l asigura pe șofer că poate sau nu să se mute de pe o bandă pe alta. Detectează până la distanțe de 5 m în lateral și 30 de metri în spatele mașinii. Toată această pleiadă de sisteme vine să completeze sau să îmbunătățească sistemele deja existente.
Un ultim detaliu, vizibil din exterior, este dat de semnalizatoarele încorporate în oglinzile retrovizoare, mai vizibile. Dincolo de toate sistemele create, cea mai impresionantă experiență este în interiorul mașinii. Pe lângă confortul unor suspensii mai moi, am constatat o stabilitate excelentă pe viraje. Atât de la volan cât și ca pasager, senzația a fost că mașina nu are niciun fel de ruliu pe viraje. Singurul mod în care am fost convins că are, a fost cu fotografiile din exterior la viteze care nu erau tocmai legale pentru acel tronson de drum. Dar stă foarte bine pe drum pentru o mașină familială, iar confortul nu este deloc de neglijat. Ba din contră! Un alt motiv de bucurie este că prețurile au rămas nechimbate după facelift.
Verdict AutoExpert
Modelul 2017 este, cu siguranță, mai confortabil decât cel de până acum, care totuși nu era deloc de neglijat la acest capitol. Dar apreciem faptul că Mazda 6 a devenit mai incisivă pe viraje dar și mai plăcută pentru pasageri.DATE TEHNICE MAZDA 6 | Break | Sedan |
---|---|---|
Model | Skyactiv-G 2.0 | Skyactive-D 2.2 150 |
Motor termic/nr. cilindri | L4, aspirat | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.998 | 2.191 |
Putere maximã/turație (CP/rpm) | 165/6.000 | 150/4.500 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 210/4.000 | 380/1.800 - 2.600 |
Transmisie | fațã | fațã |
Cutie de viteze | 6 trepte, automatã | 6 trepte, manualã |
L/l/h(mm) | 4.800/1.840/1.480 | 4.865/1.840/1.450 |
Ampatament (mm) | 2.750 | 2.830 |
Volum portbagaj (l) | 522 / 1648 | 480 |
Masã la gol (kg) | 1.345 | 1.405 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 10,2 | 9,1 |
Viteza maximã (km/h) | 205 | 210 |
Consum mediu (l/100 km) | 6 | 3,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 139 | 104 |