Dacă v-ați dorit un Mercedes-AMG A 45 dar nu v-ați permis unul avem o veste bună. Noul Mercedes-AMG A 35 este aproape la fel de rapid și e primul AMG sub 50.000 euro. Primele impresii.
Divizia sportivă a lui Mercedes, Mercedes-AMG, vrea să democratizeze segmentul hot-hatch-urilor premium și lansează primul model AMG având un preț sub 50.000 euro. Însă performanțele nu sunt mai prejos decât ale fostului Mercedes-AMG A 45 care costa în jur de 60.000 de euro și accelera de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde propulsat de cei 360 CP (ulterior 381 CP după facelift), cu doar 0,1 secunde mai rapid decât noul A 35. Construit pe noua platformă MFA2 utilizată și la Clasa A, A 35 care se plasează în gamă sub viitorul A 45.
Motorul turbo care se ascunde sub capota lui A 35 este o construcție nouă bazată pe motorul turbo M 260 din noul Clasa A. Pentru a evita turbo lag-ul de la fostul A 45, carcasa turbine twin-scroll are două cavități și sunt două trasee de evacuare astfel că este posibil să se transmită gazele de eșapament separat către turbină. Și cei patru cilindri sunt divizați în două grupuri astfel că deși este o singură turbină, supraalimentarea se desfășoară ca și cum ar fi două turbine în paralel, câte una pe doi cilindri. Se reduce astfel foarte mult turbo lag-ul și răspunsul motorului este practic instantaneu grație și distribuției variabile Camtronic.
A 35 are cinci programe pentru trenul de rulare pentru că a apărut în plus modul Slippery pe lângă Comfort, Sport, Sport+ și Individual și acestea pot fi activate și direct de la un buton de pe volan ca la Porsche sau Ferrari. Modul Individual permite reglajul separat al răspunsului motorului (Moderate, Sport, Dynamic), al transmisiei (manual sau automat), al suspensiei AMG Ride Control (Comfort, Sport, Sport+) dar apare în plus și AMG Dynamics care reglează răspunsul sistemului ESP și intervine prin frânarea ușoară a roții de pe interiorul virajului reducând subvirarea. Se poate alege reglajul Basic asimilat modurilor Slippery și Comfort și Advanced, activat în modurile Sport și Sport Plus dar pot fi activate și manual.
Noul A 35 AMG are o ținută de drum superbă și subvirează puțin. Pornim în modul Comfort fără a apela la funcția Race Start care este standard. Se simte puterea imediat ce trecem de 2.500 rpm, iar la 3.000 rpm este disponibil deja maximul de cuplu de 400 Nm. Pe Manual, treptele se schimbă lin de la padelele din spatele volanului. Motorul sună decent și, ca și la Clasa A, remarcăm insonorizarea în net progres. Pe Comfort, A 35 rulează lin și confortabil pentru un hot-hatch încălțat cu jante de aliaj de 19 inci și pneuri cu talon mic, fiind mult mai plăcut în utilizarea de zi cu zi decât fostul A 45, mai ales că ai și mai mult spațiu și vizibilitate mai bună. Totuși, prinderea rigidă a punții spate multilink cu patru brațe afectează în oarecare măsură confortul pe drumuri cariate însă A 35 rămâne printre cele mai confortabile între hot-hatch-urile actuale.
Vrem să vedem și cealaltă față și apăsăm modul Sport. Retrogradăm ușor și începe concertul. Fiecare retrogradare este însoțită în acest mod de bubuiturile de la eșapament. Este un adevărat concert care încântă urechea și nu e nimic artificial prin boxele mașinii pentru că A 35 dispune de un sistem de flapsuri la fel ca la AMG GT care se deschid și scurtează traseul evacuării pe Sport și Sport+.
Alegem totuși să facem niște reglaje specifice de mașină sport pe Individual cu motorul pe Dynamic, cutia pe Manual (există totuși o protecție la supraturare), suspensia pe Sport și AMG Dynamics pe Advanced. Prima impresie este că A 35 subvirează puțin. Distribuția maselor e mai echilibrată, sistemul 4Matic permite varierea electromecanică a cuplului de la 100% pe față până la 50/50%, iar puntea față de tip McPherson are o inovație interesantă, brațul de jos fiind plasat sub axul roții. Toate acestea nu fac decât să reducă subvirarea și A 35 se conduce ani lumină mai incitant decât fostul A 45. Direcția este extrem de spontană și de incisivă și contribuie la plăcerea maximă a conducerii. Motorul de 2 litri impinge viguros și are o liniaritate foarte bună pentru un motor turbo supraalimentat la o presiune destul de mare.
Și la bord este un adevărat spectacol pentru că grafica este diferită de a unui Clasa A normal. Astfel, sunt trei moduri de afișaj pentru indicatoarele de bord – Classic, Sport și Supersport – care pot fi schimbate oricând de la butoanele tactile din stânga volanului în timp ce cele din dreapta operează sistemul multimedia MBUX. Opțional, A 35 oferă și AMG Track Pace care afișează harta și sectoarele unui anumit circuit și înregistrează 80 de parametri diferiți la turul pe circuit. O să vă dezamăgesc dar nu puteți apela la AMG Track Pace dacă nu sunteți pe circuit pentru că sistemul e legat cu navigația și știe când sunteți sau nu pe un circuit.