Poate cea mai așteptată modificare la faceliftul Clasei C este adoptarea noului motor turbodiesel de 2 litri care vine cu taxe mai mici în România și cu putere mai mare. Primele impresii despre versiunea
C 220 d în echiparea Avantgarde.
Clasa C este un model crucial pentru Mercedes. Ultima generație lansată la începutul lui 2014 este cel mai vândut model Mercedes din gamă. Peste 415.000 sedanuri și breakuri s-au vândut în 2017.
Cu ocazia faceliftului, gama de motoare s-a schimbat dramatic. Sunt două noutăți importante: noul diesel de 2 litri OM654 cu blocul din aliaj ușor a luat locul vechiului 2,2 litri (OM651) în C220 d (exclusiv cu transmisie automată 9G-Tronic) și C 200 d 9G-Tronic, unde livrează 194 respectiv 150 CP. O versiune biturbo a aceluiași motor dezvoltă nu mai puțin de 245 CP în C 300 d. În C180 d și C 200 d cu transmisie manuală cu 6 trepte lucrează încă același turbodiesel de 1,6 litri de origine Nissan, modificat de Mercedes, care dezvoltă 122 respectiv 160 CP.
În gama pe benzină marea noutate este noul propulsor mild hybrid de 1,5 litri disponibil la C 200 și C 200 4Matic, la care un motor turbo de 1,5 litri și 184 CP este sprijinit la accelerații de un motor electric de 14 CP, mașina fiind echipată și cu rețea electrică pe 48V. Un 2 litri turbo cu aceeași tehnologie va urma ulterior. De asemenea, AMG C 43 4Matic are un V6 turbo mai puternic de 390 CP față de 367 CP înainte. Au rămas neschimbate C 160 (1,6 litri turbo/129 CP), C 180 (1,6 litri turbo, 156 CP), C 300 (2 litri turbo, 258 CP), C 400 (V6 3 litri, 333 CP) ca și versiunea de top AMG C 63 cu 510 CP. Față de vechile linii de echipare, în România s-a renunțat la linia Exclusive, fiind disponibile liniile Avantgarde și AMG Line.
Noi am condus versiunea C 220 d care vine standard cu noua transmisie automată 9G-Tronic produsă la uzina Mercedes din Sebeș combinată cu echiparea Avantgarde (2.939,20 euro pachet complet, se pot comanda și separat Avantgarde Exterior și Interior). Este important de precizat că Avantgarde vine cu cel mai bun compromis în materie de suspensie: o suspensie confort coborâtă cu 10 mm față de cea standard. La exterior nu sunt modificări notabile cu excepția opțiunii pentru farurile LED Multibeam lansate la CLS (1.963,50 euro) ca alternativă la cele cu LED de asemenea opționale (1.029,35 euro). Și în spate, stopurile cu LED au acum o semnătură în forma literei C.
Mult mai profunde sunt schimbările la interior. Mercedes-Benz C-Class adoptă ca și celelalte modele Mercedes ecranele digitale (5.414,50 euro în pachetul Premium foarte avantajos care include și centrala Comand Online, farurile Multibeam, ecranele digitale, scaunele încălzite și lumina ambientală), însă amplasarea lor este diferită. Ecranul instrumentarului de bord nu este în prelungirea celui de la sistemul multimedia ca la E-Class ci este încastrat în bord și are dimensiunea de 10,25 inci.
Se poate configura ca și la Clasa E în modurile Progresiv, Sport și Clasic. Sistemul multimedia are la rândul lui un ecran wide de 10,25 inci, dar acesta nu este tactil. Se poate comanda însă foarte ușor de la controllerul clasic de pe consolă care rămâne în opinia mea cea mai simplă modalitate de control, mai simplă decât cea cu touchpad-ul uriaș de la noul A-Class. Și volanul este nou, fiind preluat de la CLS, E și S-Class.
Acesta beneficiază de două mini touchpad-uri, cel din stânga controlând funcțiile instrumentelor de bord și cel din dreapta pe cele ale sistemului multimedia. Operațiunea de swipe este simplă și naturală, fiind cel mai inteligent mod de acționare a comenzilor pe volan pe care l-am întâlnit.
Interiorul este elegant cu plastic moale de calitate pe toată planșa de bord inclusiv în zona inferioară, mai puțin vizibilă, cu compartimente capitonate în uși și scaune excelent configurate, cu reglaje electrice standard pentru spătar și înălțime. Ca și înainte de facelift, impresionează plăcut poziția de conducere joasă și sportivă.
Și acum la drum, nu înainte de a remarca noul buton de start al motorului ascuns sub un geam de sticlă și având design de turbină. La pornire, noul diesel este clar mai silențios decât predecesorul său și la rece nu mai are acel sunet de diesel. Armonizarea cu transmisia automată cu 9 trepte este perfectă, ansamblul de propulsie fiind cea mai rafinată combinație cu patru cilindri pe care am condus-o vreodată.
Șoferul are la dispoziție cinci programe de rulare (Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual) care modifică răspunsul direcției, propulsiei și al sistemului ESP. Există în continuare opțiunea pentru suspensie adaptivă (1.071 euro) sau pentru cea pneumatică (1.666 euro) însă acestea nu erau prezente pe mașina de test. Așa cum am spus însă, suspensia Comfort coborâtă este alegerea perfectă în combinație cu roțile standard de 17 inci cu care vine pachetul Avantgarde. Suspensia silențioasă oferă un confort de excepție la rulare, acesta fiind principala calitate a limuzinei Mercedes. C 220 d rulează aproape ca pe o pernă de aer și oferă un confort de înaltă clasă.
Direcția are un feedback foarte bun și forța în volan care crește puțin pe modul Sport oferă o precizie foarte bună. Puntea față cu patru brațe care a debutat pe noua generație la lansarea din 2014 reduce mult efectul subvirator în viraje și crește plăcerea în conducere, mai ales că noul diesel de 2 litri e mai ușor, mai compact și apasă mai puțin pe puntea față.
Noul diesel de 2 litri nu este doar rafinat ci subiectiv pare la fel de puternic ca fostul C 250 d de 204 CP. Împinge cu o vigoare remarcabilă de la turații joase iar înspre zona superioară de turație, spre 4.000 rpm, nu dă semne de plafonare. Mercedes anunță un consum extrem de redus pentru noul diesel care corespunde normelor Euro 6d: doar 4,3 l/100 km. În practică, la un drum combinat se poate obține o medie de 6 l/100 km cu un maxim de circa 7,5 l/100 km în oraș.
Verdict AutoExpert
Cu taxe scăzute și putere cu 24 CP mai mare, noul C 220 d este alegerea ideală în gama C-Class, mai ales că se potrivește perfect cu excelenta cutie automată cu 9 trepte. În același timp, motorul este mai economic și mai rafinat decât fostul 2,2 litri. Modernizarea interiorului este de bun augur, iar pachetul Avantgarde cu suspensia Comfort coborâtă oferă compromisul ideal de confort.
- Motor diesel nou mai rafinat și mai silențios
- Dinamică în creștere
- Interior atractiv
- Calitatea materialelor de top
- Confort la rulare de top cu pachet Avantgarde
- Opționale scumpe
- Șezut scurt banchetă spate
Test drive – Mercedes-Benz C 220 d facelift – galerie foto.
Foto: Adrian Cobzașu
DATE TEHNICE | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | C 220 d |
Motor/nr.cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.950 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 194/3.800 |
Cuplu maxim/ turatie (Nm/rpm) | 400/1.600-2.800 |
Transmisie | spate |
Cutie de viteze | automata, 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.686/1.810/1.442 |
Ampatament (mm) | 2.840 |
Masa la gol (kg) | 1.585 |
Volum portbagaj (l) | 455 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 6,9 |
Viteza maxima (km/h) | 240 |
Consum u./extr./mixt (l/100 km) | 5,4/3,9/4,4 |
Norma poluare/emisii CO2 (g/km) | 117 |
Pret (euro cu TVA) | 40.960 |