După patru ani, Mercedes-Benz actualizează best-seller-ul GLC, în efortul de a-și menține competitivitatea într-un sector de piață din ce în ce mai aglomerat. Primul test cu GLC 300 d 4Matic, care înlocuiește în mod eficient atât dieselul cu patru cilindri GLC 250 d, cât și marele V6 GLC 350 d.
Foto: Mercedes
GLC este cel mai bine vândut SUV din gama Mercedes-Benz. Lansat în 2015, modelul de clasă medie trebuie să se confrunte acum cu rivali mai noi, operațiunea de facelift fiind o gură binevenită de oxigen. Dar, nu așteptați o revoluție. Schimbările cu adevărat relevante se concentrează, așa cum se întâmplă adesea în cazul actualizărilor modelelor de succes, asupra tehnologiilor înglobate la bord și a motorizărilor ultra-eficiente.
La exterior, Mercedes GLC facelift poate fi recunoscut grație grilei discret modernizate cu aspect de diamant și bare orizontale cromate duble. Farurile LED standard sunt mai înguste și se potrivesc mai bine cu limbajul actual de design Mercedes – acum puteți comanda și farurile inteligente cu tehnologie Multi-Beam LED (1.457 euro). Stopurile full LED, barele de protecție și evacuările duble cromate au fost, de asemenea, redesenate.
Lista noutăților continuă în interior, acolo unde Mercedes a înzestrat GLC cu cel mai recent sistem de infotainment al său: MBUX. Acesta întâmpină pasagerii cu noile funcții de comandă vocală și asistență interactivă (“Hey Mercedes”), bazată pe inteligența artificială. Afișajul central de 10.25 inch (654 euro, standard 7 inch) răspunde acum și la atingere, în timp ce cadranele de bord pot fi înlocuite cu instrumente complet digitale (892 euro), cu diagonala de 12,3 inch. Opțional, Mercedes oferă un sistem de navigație cu realitate augmentată (773 plus 297 euro), alături de un head-up display color (1.178 euro).
Din fericire, Mercedes nu a uitat și că GLC este, mai presus de orice, o mașină de familie extrem de versatilă. Suntem bucuroși să raportăm că oferta de spațiu rămâne de referință în segment, pe banchetă, pasagerii cu o înălțime de peste 1,80 m, beneficiind de o libertate generoasă de mișcare la nivelul capului și genunchilor. Finisarea este impecabilă în toate privințele. Portbagajul încăpător dispune de un volum de încărcare cuprins între 550 l și 1.600 l, ideal pentru familiile active.
Sub capotă, GLC facelift beneficiază de o nouă generație de motoare pe benzină și diesel cu patru cilindri, în timp ce unitățile cu șase cilindri nu vor mai face parte din program – marele V8 de 4.0 litri bi- turbo este în continuare prezent la vârful gamei, în format Mercedes-AMG GLC 63 și GLC 63 S cu 476 și 510 CP. Tracțiunea integrală și noua cutie de viteze automată 9G-Tronic + cu 9 trepte și convertizor de cuplu sunt standard.
Motoarele turbo pe benzină de 2,0 litri (GLC 200 cu 197 CP și GLC 300 cu 258 CP) îmbrățișează în premieră tehnologia mild-hybrid, bazată pe o arhitectură electrică de 48 de volți: generatorul EQ Boost, integrat în electromotor, poate oferi o putere suplimentară de 14 CP la accelerațiile puternice, turbo lag-ul devenind, astfel, istorie. Pe frontul diesel, noua familie OM654 de motoare turbo de doi litri este disponibilă în trei versiuni, GLC 200 d (163 CP), GLC 220 d (194 CP) și GLC 300 d (245 CP), toate echipate cu un convertizor catalitic SCR complex ce permite tratarea selectivă eficientă a gazelor de eșapament. În medie, noile motorizări diesel ultra-curate consumă între 5,2 și 5,8 litri/100 km.
- Motor potent, economic și ultra-curat
- Spațiu interior generos
- Tehnologii de ultimă oră
- Calitate de vârf
- Opțiuni numeroase și scumpe
La evenimentul de lansare de la Frankfurt am testat cel mai puternic diesel GLC 300 d 4Matic de 245 CP. Acesta se armonizează perfect cu transmisia automată și impresionează mulțumită elasticității de invidiat și cuplului maxim generos de 500 Nm, disponibil de la 1.600 rpm. Se remarcă, de asemenea, operarea extrem de silențioasă, completată de confortul ridicat al suspensiei: GLS este încă una dintre referințele segmentului, în special cu suspensia pneumatică Air Body Control (2.261 euro). Acum, există și o alternativă mai ieftină: amortizoarele adaptive “Dynamic Body Control” (1.130 euro), în combinație cu arcurile elicoidale convenționale. Indiferent de suspensie, pe drumurile virajate GLC rămâne suveran, cu un ruliu minimal și o direcție cu feedback relevant.
Revenind la motorul diesel de 2,0 litri și 245 CP testat, trebuie să spunem că acum acesta respectă cel mai strict standard de emisii Euro 6d și este, în plus, și foarte economic: pe un traseu urban-extraurban de 150-200 km, am înregistrat o medie onorantă de 7,0 l / 100 km. Nici prețul de pornire nu este exagerat: 53.072 euro.
În plus față de programele de rulare deja cunoscute (Eco, Comfort, Sport, Sport +, Individual), alte două setări off-road sunt acum oferite cu pachetul opțional Off-road engineering (702 euro): Off-road și Off-road + (doar pentru modele cu suspensie pneumatică). Astfel, în combinație cu garda la sol de până la 245 de mm (cu suspensia pneumatică ridicată cu 50 mm) și camera frontală, GLC continuă să fie mai competent în afara drumurilor asfaltate decât ar avea nevoie majoritatea viitorilor săi proprietari. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic este controlat 100% electronic, astfel încât cuplul este trimis automat punții sau roții cu cea mai bună aderență, pentru rezultate optime în orice condiții. Controlul tracțiunii poate comuta în mod eficient între setările specifice: nisip, roci, zăpadă și noroi.
Date tehnice Mercedes-Benz GLC 350 d 4MATIC
Model | GLC 300 d 4MATIC |
---|---|
Motor/nr. cilindri | L4, turbodiesel |
Cilindree (cmc) | 1.95 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 245/4.200 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 500/1.600-2.400 |
Transmisie | integrală |
Cutie de viteze automată | 9 trepte |
L/l/h (mm) | 4.656/1.890/1.644 |
Ampatament (mm) | 2.873 |
Volum portbagaj (l) | 550-1.600 |
Masă la gol (kg) | 1.845 |
Accelerație (0-100 km/h) (s) | 6,5 |
Viteză maximă (km/h) | 231 |
Consum mixt (l/100 km) | 5,8 |
Emisii CO2 (g/100 km) | |
Preț (euro cu TVA) | 53.072 |