Azi ne ocupăm de bunele maniere. Profesor ne va fi coupe-ul Clasei S, care, recent, a trecut printr-un curs de specializare, unde și-a crescut rafinamentul și a devenit mai tehnologizat ca oricând. Test cu versiunea de bază, S 450 4Matic Coupé.
Ce te faci când tânjești după luxul unui S-Class, dar râd prietenii când te văd la volan? Te adaptezi: îți cumperi un S-Class Coupé. Ce primești când îți cumperi un S-Class Coupé? Pe scurt, unul dintre cele mai capabile Granturismo pe care banii le pot cumpăra. ”Pe lung”, pentru 105.000 euro, primești o siluetă inconfundabilă, un motor V6 turbo, de 3 litri și un pachet standard ce include piele neagră, scaune cu reglaj electric și lemn din nuc.
Eu am primit ceva mai mult, pentru că exemplarul meu este înzestrat cu pachet AMG Line (6.485 euro), ce conține elemente exclusive de stil și prize de aer uriașe. Toate acestea se alătură retușurilor primite la facelift-ul din 2017: splitterul cromat de sub bara de protecție, pragurile evazate, evacuările cromate și stopurile OLED. Altfel spus – un adevărat cruiser, de o eleganță desăvârșită, cu mușchii flexați la vedere.
Sala de cursuri în care se ține lecția de bune maniere te-ar lăsa cu gura căscată, dacă ai fi grobian. Eu încep să devin manierat, așa că doar înghit în sec, în timp ce privesc volanul AMG îmbrăcat în piele Nappa și plafonul acoperit cu piele întoarsă. Ambele fac parte din pachetul Exclusiv (6.747 euro), care, combinat cu instalația de sunet premium Burmester (1.309 euro) mă rup complet de vremea mohorâtă de afară. Pot sta și în spate, chiar dacă, în mod normal, la cei 1,80 m pe care-i am, nu am călătorit niciodată comod pe bancheta unui coupé: spațiul la cap este suficient, iar cel la genunchi echivalează cu cel dintr-un hatchback mic, deci nu am motive să mă plâng.
Bancheta moale și profilată mai bine decât scaunele din față ale multor autoturisme cu pretenții mă îmbie să iau loc, dar nu mă las: sunt decis să aflu cum se conduce coupé-ul. Revin, deci, în față, la noile ecrane de 12,3 inci, aflate sub aceeași sticlă și încep să le configurez, folosind noile touchpad-uri de pe volan: cel aflat pe spița din stânga modifică parametrii instrumentarului de bord, în timp ce informațiile de pe ecranul sistemului multimedia pot fi selectate folosind fie touchpad-ul din dreapta, fie ansamblul touchpad-controller rotativ de pe tunelul central, fie vocal, prin intermediul sistemului Linguatronic. O mulțime de opțiuni, care, paradoxal, simplifică accesul la toate comenzile. După facelift au apărut trei noi tapițerii din piele fină (a mea este designo Exclusive nappa de culoarea porțelanului), precum și trei noi finisaje din lemn de nuc (standard), frasin și magnoliu (2.368 euro).
Butonul Start, acoperit cu sticlă, trezește cei șase cilindri cu o accelerare ostentativă, urmată apoi de un murmur discret. Îl disting extrem de greu și nu induce nicio vibrație, indiferent de turație sau sarcină. În oraș, mă bucur de o filtrare excepțională a denivelărilor, ținând cont că am un coupé cu jante pe 20 de inci. Există patru moduri de rulare predefinite (Eco, Comfort, Sport și Sport +), precum și un mod Individual, căruia îi pot configura parametrii direcției, transmisiei, motorului și suspensiei pneumatice Airmatic, disponibilă standard. Consumul urban în modul Eco oscilează între 15 și 20 l/100 km, în funcție de aglomerație, iar la drum întins rar sare de 10 l/100 km. Însă, indiferent de situație, toate componentele se armonizează excepțional, în frunte cu perechea motor-transmisie, care debordează de rafinament: fără șocuri, fără bâlbe, fără reproș!
Am ieșit apoi din oraș pentru o vizită pe circuitul Titi Aur, unde am renunțat la orice gânduri curate, trecând direct în modul Sport +. Mașina se metamorfozează dintr-un cruiser relaxant, într-o sportivă care, stimulată corespunzător, glisează cu puntea spate progresiv, perfect controlabil, profitând, ce-i drept, de pista umedă. Are ruliu mic, ajutată de sistemul Magic Body Control, care înclină caroseria cu 2,65° spre interiorul virajului, iar eu stau perfect, susținut de scaunele active Multicontur (2.023 euro), care umflă perna din exteriorul virajului pentru a mă menține fix în spătar. Totuși, coupé-ul nu atinge gradul de incisivitate al unui racer, ci își păstrează manierele: lasă aceste atribute în seama agresivilor S 63 4MATIC+ Coupé și S 65 Coupé. Revin pe șosea, acolo unde neamțul se simte cel mai bine, și-mi poate preda în continuare lecția de bune maniere.
Verdict AutoExpert
Nemții au reușit să împace și sportivii, și iubitorii de lux, oferindu-le un pachet complet: chiar și cu motorizarea de bază, rafinamentul și accelerațiile sunt de top. Standard, primești dotări de lux precum piele, lemn și scaune electrice, dar personalizarea crește mult prețul.
- Rafinament greu de egalat
- Spațiu interior mare pentru un coupé
- Motor de bază puternic
- Transmisie excepțional reglată
- Suspensie foarte confortabilă
- Opționale scumpe
Test drive – Mercedes-Benz S 450 4Matic Coupe / galerie foto/ Fotograf: Bogdan Paraschiv
DATE TEHNICE | Mercedes-Benz |
---|---|
Model | S 450 Coupe 4Matic |
Motor/ nr. cilindri | V6, turbo |
Cilindree (cmc) | 2,996 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 367/5.500 |
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) | 500/1.600 |
Transmisie | integrala |
Cutie de viteze | 9 trepte, automata |
L/l/h (mm) | 5.032/1.899/1.414 |
Ampatament (mm) | 2,945 |
Volum portbagaj (l) | 400 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 5,5 |
Viteza maxima (km/h) | 250 |
Consum urban/extr./mixt (l/100 km) | 13,2/7,1/8,9 |
Emisii CO2 (g/km) | 204 |
Pret (euro cu TVA) | 105,023 |