Test drive Mitsubishi L200 2.2 Di-D Double Cab

Mitsubishi a lansat a șasea generație a pick-up-ului L200, un model important pentru marca japoneză. Am luat contact cu noul model în cadrul primelor teste internaționale din Spania.

L200 este un nume cu tradiție în lumea pick-up-urilor de o tonă. Având în spate o lungă tradiție, L200 este astăzi la a șasea generație. De la primul model utilitar ușor numit Mizushima lansat de Mitsubishi în 1946 și prima generație L200 prezentată publicului în 1978, Mitsubishi și-a construit un nume în acest segment al pieței de autovehicule.

În Europa, cota de piață a camionetelor de o tonă este la 1%, iar pentru această felie îngustă se bat suficiente modele.

Piața europeană de pick-up-uri

Lider al pieței europene este noul Ford Ranger cu peste 46.000 unități vândute în 2018, urmat de trioul de modele japoneze clasice Toyota Hilux (23.655 unități), Nissan Navara (22.045 exemplare), Mitsubishi L200 (17.793 unități). Top-ul cinci este completat de Volkswagen Amarok cu 16.879 unități vândute în 2019. În lupta pentru segmentul pick-up european mai sunt Isuzu D-Max, Mercedes-Benz X-Class, Fiat Fullback și altele.

În condițiile în care lupta este aprinsă, Mitsubishi introduce un model nou, a șasea generație a pick-up-ului L200. Este aceeași rețetă ca și până acum, dar cu un design nou și impresionant în partea frontală. Pentru că dacă rețeta este bună, de ce să o strici?

A șasea generație Mitsubishi L200

Noua generație se bazează pe modelul anterior, L200 de generația a cincea, un pick-up introdus pe piață în 2015.

51% din elementele noului model L200 sunt comune cu cele ale generației anterioare, profilul este oarecum similar, Mitsubishi păstrând linia J a cabinei. Însă, două elemente extrem de importante sunt complet noi: motorul diesel de 2.2 litri și 150 CP și noua cutie de viteze automată cu șase trepte.

Motorizare nouă

Noul motor adoptă o cilindree mai mică față de predecesorul său, iar puterea a fost redusă la 150 CP la 3.500 rpm, dar cifra cuplului se menține la 400 Nm între 1.750 și 2.250 rpm. Noul propulsor satisface normele de poluare Euro6d temp având emisii de 231 g CO2/km, măsurate conform noului standard WLTP. Consumul mediu anunțat de constructor este de 8.8 litri/ 100 km. Noul L200 cu motor 2.2 diesel are acum și sistem de reducere a noxelor cu AdBlue.

Capota este acum mai ridicată, cu 40 mm mai sus față de generația anterioară, blocurile optice folosesc tehnologia LED, iar lungimea totală a mașinii este la fel de mare: 5.305 mm (cu 2 cm mai mult față de generația anterioară).

Interior familiar

O parte din elementele de la interior au fost păstrate de la generația anterioară: manetele pentru semnalizare și ștergătoare, display-ul color central dintre cele două indicatoare analogice din planșa de bord, comenzile pentru oglinzile electrice, butonul amplasat în stânga volanului pentru pornirea și oprirea motorului și comenzile pentru climatizarea automată.

Am putut încerca versiunea cu cabină dublă, noul motor diesel de 2.2 litri și 150 CP și noua cutie de viteze automată cu șase trepte. Deși noul L200 păstrează același setup al suspensiei, cu arcuri lamelare pe puntea spate, noul pick-up se descurcă fără probleme la viteze de croazieră. Pe drumurile naționale, pe virajele mai strânse caroseria se înclină, dar tangajul nu este supărător. Direcția a fost reglată mai bine și oferă suficient feedback celui de la volan.

Pentru a satisface cele mai noi norme europene, Mitsubishi și-a dotat noul model și cu o serie de sisteme de siguranță: avem un sistem de camere cu vedere 360 grade ce îl ajută pe cel de la volan în off-road când vizibilitatea în față este precară sau mașina este foarte înclinată. Noul L200 are și sistem de prevenire a coliziunilor frontale, avertizare pentru unghiul mort, avertizare pentru cross trafic la ieșirile cu spatele din parcare și sistem de stabilizare la remorcare.

Noul Mitsubishi L200 poate fi deja comandat pe piața din România unde este disponibil în versiuni Club Cab și Double Cab. Prețurile încep de la 23.431 euro și ajung până la 33.900 euro.

Verdict AutoExpert

A șasea generație a modelului Mitsubishi L200 rămâne un vehicul robust bun de pus la muncă. Motorizarea și cutie de viteze automată sunt complet noi, iar noul model are mari șase să devină un best-seller pe piața din Europa.
  • Caroserie robustă
  • Interior încăpător
  • Motor nou Euro6d temp
  • Ușor ruliu pe viraje
  • Motor lent în prima parte a turometrului
DATE TEHNICEMitsubishi
ModelL200 2.2 Di-D AT Double Cab
Motor/ nr. cilindriL4, turbo
Cilindree (cmc)2.268
Putere maximă/turație (CP/rpm)150/3.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.750-2.250
Transmisieintegrală
Cutie de viteze6 trepte, automată
L/l/h (mm)5.305/1.815/1.780
Ampatament (mm)3.000
Volum portbagaj (l)nc
Masă la gol (kg)1.970
Accelerație 0-100 km/h (s)nc
Viteză maximă (km/h)174
Consum mixt (l/100 km)9,7
Emisii CO2 (g/km)254
Preț (euro cu TVA)33.903

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top